برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هندبال جوانان آسیا/ قطر پیروزی هندبالیست‌های جوان ایران مقابل عراق

ورزش > هندبال  - همشهری آنلاین:
سیزدهمین دوره رقابت‌های هندبال جوانان آسیا، با پیروزی تیم ملی جوانان کشورمان همراه شد

جوانان هندبالیست ایران در نخستین بازی خود که روز شنبه (10 تیر) برگزار شد، در حالی که نیمه نخست را با یک بازی ناهماهنگ با نتیجه 13 بر 11 واگذار کرده بودند، موفق شدند تیم عراق را با حساب 29 بر 24 شکست داده و اولین گام در این مسابقات را محکم بردارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، شاگردان عزت‌اله رزمگر در دومین بازی خود ظهر یکشنبه مقابل ماکائو قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که 14 تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند و ایران در گروه دوم با تیم‌های عراق، ژاپن، ماکائو و هنگ کنگ هم‌گروه است.

در اولین دوره این مسابقات که از سال 1988 و به میزبانی سوریه آغاز شد، تیم کره جنوبی موفق شد کویت را مغلوب ساخته و قهرمان بازی‌ها شود. اما کره جنوبی نتوانست اقتدار خود را در دوره‌های بعدی هم تداوم بخشد و این کویت بود که با اتکا به قدرت بدنی بالای بازیکنان خود گوی سبقت از این تیم را ربوده و توانست خیلی زود در بین بزرگان هندبال جوانان آسیا جایی برای خود دست و پا کند. اوج درخشش هندبال کویت، قهرمانی در پنج دوره پیاپی این بازی‌ها حد فاصل سال 2000 تا 2008 می‌باشد.

تیم کشورمان در سه دوره این مسابقات میزبانی را به عهده گرفته که نخستین آن سال 1990 در تهران بود. مشهد در سال 2000 و تهران در سال 2010 ، یعنی دوره قبلی این مسابقات از دیگر میزبانی‌های کشورمان در این رقابت‌ها بوده است.

نکته حائز اهمیت کسب 8 مدال شامل 5 طلا 2 نقره و 1 برنز برای کویت در تاریخ دوازده دوره قبلی است و این بار این تیم جدال سختی با کره جنوبی که 2 قهرمانی، 4 نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی را در کارنامه خود دارد خواهد داشت.

تیم جوانان کشورمان با 1 نایب قهرمانی در مسابقات 2008 عمان که فینال آن مسابقات را تنها با 1 اختلاف یعنی نتیجه 31 بر 30 واگذار کرد و 2 عنوان سومی،در بین تیم‌های عنوان‌دار جایگاه هشتم را در اختیار دارد.

قطر، میزبان بازی‌ها هم برای این که سومین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرد قصد دارد از شرایط میزبانی بهترین استفاده را بکند تا به این مهم دست یابد.

تاریخ: 1391/4/11
موضوع: توپ و تور
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: