برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ناکامی شناگر زن انگلیسی – استرالیایی در پیمودن مسافت کوبا تا فلوریدا

تهران – تلاش یک زن انگلیسی– استرالیایی برای شنای بدون کمک از خاک کوبا تا فلوریدای آمریکا اوایل روزیکشنبه به دلیل ناتوانی وی برای رویارویی با یک جریان شدید اقیانوسی ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم همراه پنی پالفری اعلام کرد: وی پس از شنا کردن به مدت 40 ساعت ازآب بیرون کشیده شد. علت لغو تلاش وی برای رسیدن به سواحل فلوریدا جریان شدید جنوب شرقی آب اقیانوسی بود که ادامه شنا را غیرممکن ساخت.

تیم همراه پالفری که وی را با دو قایق همراهی می کنند، افزود: پالفری 49 ساله که علاوه بر 3 فرزند، دو نوه نیز دارد، قصد داشت نخستین فردی باشد که این مسیر تاریخی را بدون قفس محافظ طی می کند.

وی هاوانا پایتخت کوبا را روز جمعه اندکی پس از طلوع خورشید ترک کرد، اما پس از پیمودن 139کیلومتر یا سه چهارم مسیر در 43 کیلومتری جنوب مقصد نهایی خود در فلوریدا با دشواری روبرو شد.

وی تا اینجا نیز موفق به شکستن رکورد جهانی خود در پیمودن طولانی ترین فاصله با شنای بدون کمک در اقیانوس به مسافت 59.64 مایل دریایی (110.45 کیلومتر) شده است.

مسیر 166کیلومتری میان هاوانا تا فلوریدا حتی به وسیله بهترین شناگران نیز تهدید آمیز و پر از خطرات پیش بینی نشده ارزیابی شده است.

پالفری بامداد روز جمعه در باشگاه قایقرانی بین المللی همینگوی در هاوانا پیش از شیرجه زدن به درون آب به خبرنگاران گفت که اندکی هیجان زده و عصبی است.

وزارت امورخارجه کوبا، هدف پالفری راازدست زدن به این کار بزرگ، برقراری روابط دوستانه میان مردم آمریکا و کوبا برشمرد.

این درحالیست که'رودولفو فالکون'کمیسیونر ملی شنای کوبا که در بازی های المپیک 1996 مدال نقره بدست آورده است، قبل از شروع این برنامه هشدار داد که شرایط دریا مانند استخر نیست.

'سوسی مارونی' شناگر استرالیایی درسال 1997موفق شد بااستفاده ازقفس محافظ در برابر کوسه، از کوبا تا فلوریدا شنا کند.

دو قایق حامل تجهیزات ماوراء صوت برای دورنگهداشتن کوسه ها، پالفری را در این تلاش همراهی می کردند.

پالفری که در انگلیس متولد شد، در سن 19 سالگی به استرالیا مهاجرت کرد و شنا را در 9 سالگی شروع کرد.

وی در میان موفقترین شناگران آب های آزاد جهان قرار دارد که موفق شده است در دریای کاراییب و اقیانوس آرام بدون قفس محافظ در برابر کوسه شنا کند.

وی 2 سال پیش طول تنگه جبل الطارق میان اسپانیا و مغرب را در مدت 3 ساعت و 3 دقیقه شنا کرد که رکورد جدیدی برای یک زن به شمار می رود.

مترجمام**1486**1590

تاریخ: 1391/4/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: