برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

قمری:پایبندی بانوان رکابزن به ارزش های دینی مهمتر ازکسب مدال است

تهران -سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری گفت:پایبندی به اصول و ارزش های دینی و حفظ حجاب و شئونات اسلامی، مهمترین رسالت هر بانوی ورزشکاری ایرانی است و از کسب مقام و مدال های رنگارنگ اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون دوچرخه سواری؛ اولین جلسه سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با رکابزنان شرکت کننده در مسابقات قهرمانی بانوان کشور، که همزمان با آغاز مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور بانوان در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دراین جلسه خسرو قمری با بیان اینکه از این پس مسابقات بانوان تحت نظارت و اجرای دقیق امور بانوان فدراسیون برگزار خواهد شد؛ گفت: مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی بانوان کشور در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در حالی از دوازدهم تیرماه سال جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، به مدت 2 روز در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد که برای اولین بار تمامی امور برگزاری این مسابقات، اعم از داوری و اجرا به امور بانوان و تحت نظارت کمیته فنی فدراسیون سپرده شد.

وی افزود : این امر علاوه بر اینکه باعث برطرف کردن نقاط ضعف مسابقات بانوان خواهد شد، نتایج چشمگیری از جمله ارتقاء سطح دانش داوران و تیم های شرکت کننده را به دنبال خواهد داشت.

قمری گفت : رعایت شئونات اسلامی از کسب مدال های رنگارنگ اهمیت بیشتری دارد و یاد آورد شد که بانوان ورزشکار ایرانی به خصوص در رشته دوچرخه سواری توانایی این را دارند که با رعایت موازین شرعی، امکان درخشش و کسب مدال های متعدد را در مسابقات داخلی و برون مرزی داشته باشند، که امیدوارم برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور کورسی بانوان با پایبندی به اصول و ارزش های دینی نقطه ای عطفی برای درخشش بانوان ورزشکار کشورمان در مسابقات برون مرزی باشد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: آمیختگی ورزش و معیارهای دینی از گذشته های بسیار دور از جمله باورهای فرهنگی جامعه ما بوده و این جایگاه قدمتی دیرینه دارد.

وی افزود : اسطوره های ورزشی ما در تاریخ این کشور با احترام به این تفکر پای در میادین ورزشی می نهادند و اینگونه ارزش گذاری را به عنوان قسمتی از فرهنگ هویتی خود بر می شمردند.

قمری با بیان اینکه عدم احترام به فرهنگ ارزشی در ورزش، لطمات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند، گفت: بی اخلاقی و عدم احترام به فرهنگ ارزشی در ورزش می تواند لطمات جبران ناپذیری به جامعه وارد کند که اصلاح آن سالیان سال به درازا می کشد. قهرمانان و ورزشکاران ملی ما که سمبل الگوهای رفتاری جوانان کشور هستند، در اینگونه حرکات سهم بسزایی دارند و همیشه زیر ذره بین قشر جوان جامعه هستند و هرگونه رفتاری از آنان انتقال دهنده یک رفتار است که به جامعه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه باید در فدراسیون دوچرخه سواری سطح دانش بانوان و آقایان یکسان باشد، گفت : یکی از وظایف محوله به امور بانوان فدراسیون، برگزاری کلاس های متعدد ارتقاء سطح داوری و مربیگری مختص بانوان به منظور تربیت و پرورش استعداد های برتر این رشته و استفاده از تمام پتانسیل های موجود است، که در صورت تحقق این امر باید در آینده ای نزدیک شاهد درخشش بانوان در مسابقات برون مرزی و معتبر آسیایی و بین المللی و کسب مقام ها و مدال های رنگارنگ باشیم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری درباره لزوم مبارزه با دوپینگ گفت: درفدراسیون دوچرخه سواری مبارزه با پدیده شوم دوپینگ، در بین ورزشکاران مرد و زن تفاوتی ندارد، همانگونه که در اردوها و مسابقات متعدد آقایان شاهد انجام تست دوپینگ از رکابزنان هستیم، باید این امر را نیز در بخش بانوان به صورت مستمر برگزار کنیم.

وی درباره جذب مربی خارجی ویژه بانوان گفت : تاکنون و با گذشت چندسال از فعالیت بخش بانوان در فدراسیون دوچرخه سواری، شاهد ارتقاء سطح دانش، عملکرد، درخشش و کسب مدال های رنگارنگ در بین آنان بودیم که از این پس و با جذب یک مربی خارجی ویژه بانوان، باید منتظر فراهم شدن شرایط حضور بانوان در مسابقات معتبر برون مرزی باشیم.

ورزشی ** 1587 **1440

تاریخ: 1391/4/12
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: