برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

محمد بیداریان چگونه المپیکی شد

تهران -نحوه گزینش شناگران المپیک 2012 لندن و چگونگی اعطا سهمیه وایلد کارت به محمد بیداریان شناگر کشورمان برای حضور در این رویداد مهم بین المللی تشریح شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت فدراسیون شنا، فدراسیون بین المللی شنا (فینا) با همکاری کمیته بین المللی المپیک برای اولین بار سیستم گزینش جدیدی را برای راهیابی شناگران به مسابقات المپیک لندن بکار گرفت.

پس از حذف مایوهای بلند و تمام قد شنا از ابتدای سال 2010 میلادی ورود به المپیک به دو گونه صورت می پذیرد : 1- رکوردهای ورودی اصلی 2- رکوردهای ورودی انتخابی

براین اساس در انتخاب نوع اول شناگری که موفق به کسب رکوردهای تعیین شده شود مستقیما به المپیک راه پیدا می کند. ولی در نوع دوم هر شناگری رکوردهای مورد نظر را کسب کند فدراسیون بین المللی شنا از طریق سیستم گزینشی خود بهترین ها را جهت حضور در المپیک انتخاب می کند.

از بین حدود 200 شناگری که این رکوردها را کسب کردند تنها 6 یا 7 شناگر در هر ماده انتخاب نهایی شده اند و این مسئله میزان دشواری حضور در المپیک امسال را نشان می دهد.

همچنین در خصوص سهمیه اعطایی 'وایلد کارت' خاطر نشان می شود این سهمیه به شناگرانی تعلق می گیرد که در مسابقات قهرمانی شنای شانگهای 2011 چین '‌فینا پوینت 'قابل توجه ای را کسب کرده باشند.

براین اساس در آذر ماه سال گذشته از سوی فدراسیون بین المللی شنا نامه ای به فدراسیون شنای ایران ارسال شد که ضمن اعلام موارد مذکور به ترتیب نام محمد بیداریان ، سعید آشتیانی و محمد علیرضایی را جهت کسب وایلد کارت معرفی کردند که نهایتا با توجه به عدم کسب ورودی المپیک توسط شناگران کشورمان در مسابقات گزینشی، محمد بیداریان از سوی فدراسیون بین المللی شنا به عنوان نماینده ایران در المپیک لندن انتخاب شدند.

ورزشی ** 1587 **1440

تاریخ: 1391/4/14
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: