برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اکبرآبادی:توسعه ورزش به معنی چشم پوشی از ارزشها نیست

تهران - معاون امور ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر اهمیت عمومی سازی ورزش با هدف ارتقای سلامتی گفت: توسعه کمی به معنی چشم پوشی از اصول و ارزش‌ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران ، 'مرضیه اکبرآبادی 'در نخستین گردهمایی روسای ادارات ورزش و جوانان افزود: زمانی می‌توانیم خود را موفق معرفی کنیم که باور کنیم این ارزش‌ها و اصول بخشی لاینفک از برنامه‌های ما در حوزه اجرا هستند.

وی ورزش کارآمد را دارای مدیریتی معقول با اهداف راهبردی توصیف کرد و افزود:موفقیت ورزش ما با برنامه ریزی و تعامل بین تمامی عوامل اجرایی وزارت ورزش و جوانان میسر است.

معاون امور ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی ادامه داد: هم اکنون زنان در دو بخش قهرمانی و همگانی فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند، اما مقوله ورزش در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور معمولا در بخش همگانی با یک هدف ملی و آن هم ایجاد سلامتی و ارتقای شادی و نشاط است، انجام می‌شود.

اکبر آبادی خاطر نشان ساخت: زنان ایرانی امروزه با حفظ ارزشها توانسته اند در برخی رشته ها به نتایج خوب دست یابند و کسب سهیمه المپیک در 15 رشته از جمله این موفقیت ها است .

معاون امور ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: عمده فعالیت ما در حوزه بانوان بحث امایش رشته‌های ورزشی است که محصول آن هم در حوزه همگانی خود را نشان می‌دهد.

وی در مورد مدیریت اماکن ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود و یا احداث و تخصیص امکانات ویژه زنان برای ترغیب این قشر به ورزش الزامی است .

اکبر آبادی با بیان این که براساس قوانین زنان باید در فضای ویژه و مربی و کادر فنی زن تمرینات خود را پیگیری کنند گفت: این مساله با توجه به کمبودهایی که در استانها و شهرستانها وجود دارد کمی مشکل به نظر می رسد اما قطعا برنامه ریزی در جهت توسعه نیروهای تخصصی باید در اولویت کاری قرار بگیرد.

وی بحث توسعه همگانی را به عنوان یک هدف و یک اولویت با هدف سالم سازی مطرح کرد و افزود: در این راستا باید با برنامه ریزی ورزش همگانی را در سبد خانوارها بگنجانیم .

معاون امور ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی در ارتباط با حوزه ورزش روستایی و عشایری گفت: تلاش کرده‌ایم با هدف شناسایی و تقویت بازی‌های بومی، محلی و سنتنی فضا را برای گسترش ورزش درمیان جامعه روستایی باز کنیم.

اکبرآبادی همچنین از راه اندازی خانه ورزش ویژه زنان خبر داد و گفت: در این خانه ها زنان می توانند در فضای سرپوشیده ورزشی تمرینات خود را پیگیری کنند.

ورزشی **1828**1440

تاریخ: 1391/4/14
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: