برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

قایقرانان المپیکی به افتخار آفرینی برای کشورشان فکر می کنند

تهران - سرپرست فدراسیون قایقرانی با اشاره به طرح بحث تعلیق این فدراسیون در آستانه بازی های المپیک لندن تصریح کرد: قایقرانان المپیکی ما فقط به افتخارآفرینی برای کشورشان فکر می کنند.

'محمد شروین اسبقیان' سرپرست فدراسیون قایقرانی روز جمعه

در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: در خصوص پیگیری مساله تعلیق فدراسیون قایقرانی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مسوولیت مستقیم دارند و هر تصمیمی بگیرند ما تابع هستیم.

وی افزود: ماموریتی به ما داده شده و یک شرح وظایفی به عهده سرپرست فدراسیون است که جزییات آن به استناد مصوبه فدراسیون های ورزشی تعیین شده و ما در راستای توسعه ورزش قایقرانی کشور در بخش های همگانی و قهرمانی فعالیت می کنیم.

اسبقیان افزود:‌ بر این اساس مباحثی چون استعدادیابی، تشکیل اردوهای تیم ملی در رده های مختلف تیم ملی،‌ آموزش،‌ ارتقای درجه داوران و مربیان، پژوهش های علمی و تجهیزات استانی از اهم وظایف فدراسیون قایقرانی تعریف شده است.

وی افزود: در بخش توجه به ورزش استانی، ما با سرکشی به استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، در جریان جزییات فعالیت ها و امکانات این استان ها قرار گرفته و برنامه دیدار از سایر استان ها را در برنامه داریم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی افزود: در بحث ساماندهی کمیته ها نیز تصمیماتی بر اساس نظر کارشناسی اتخاذ شد که در این چارچوب برخی ابقاء شده و برخی جای خود را به دیگری دادند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های المپیکی فدراسیون قایقرانی گفت: برنامه تمرینات به طور منظم برگزار می شود و ما از وجود روانشناسان خبره ورزشی در اردوی تیم ملی بهره گرفته ایم.

اسبقیان افزود:‌ در حال حاضر سولماز عباسی در شهرستان میانه بسر می برد، آرزو حکیمی در تهران تمرینات خود را پیگیری می کند و محسن شادی در ارومیه و احمدرضا طالبی هم در بندرانزلی زیر نظر مربیان خود به تمرینات ادامه می دهند که مرتب با آنها در تماس هستیم.

وی گفت:‌ از آنجا که مربیان مسوول پیگیری مسایل فنی ورزشکاران هستند، هر اتفاقی که از نظر محل تمرین و شرایط روی می دهد بنا به درخواست مربیان بوده است.

وی افزود:‌ حضور محسن شادی در ارومیه به درخواست مربی خارجی وی و موقعیت پیست رویینگ این شهر است که طول آن بالاتر از دو هزار متر است و برای تمرین موقعیت مناسبی را در اختیار نماینده ما می گذارد.

اسبقیان افزود: احمدرضا طالبیان نیز بعد از مدت ها تمرین در تهران به لحاظ روحی ترجیح داد در شهرستان بندرانزلی به تمرینات خود ادامه دهد و این درخواست از سوی مربی وی طرح شد و مورد موافقت ما قرار گرفت.

وی گفت: خانم حکیم نیز براساس درخواست مربی اش در حال حاضر در تهران به تمرین مشغول بوده و از نظر روحی و آمادگی در وضعیت مناسبی است.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در خصوص سولماز عباسی، قایقران رشته رویینگ کشورمان نیز گفت: دو اردوی رویینگ شامل اردوی مردان در ارومیه و اردوی بانوان در میانه در حال برگزاری است و سولماز عباسی در کنار دیگر قایقرانان رشته رویینگ در اردوی میانه تمرینات خود را پیگیری می کند.

وی در خصوص برنامه روزهای باقیمانده برپایی بازی های المپیک لندن گفت: تمرینات فشرده زیر نظر مربیان اختصاصی هر یک از نمایندگان قایقرانی تا چهار روز مانده به اعزام در تهران ادامه خواهد داشت و در زمان یاد شده این افراد به تهران منتقل شده و عازم لندن خواهند شد.

اسبقیان در خصوص تغییرات مدیریتی در فدراسیون قایقرانی در مدت کوتاه حضورش در این مجموعه گفت: در حال حاضر هر اتفاقی که افتاده بر اساس تقویم کاری مدیریت قبلی بوده و به لحاظ لطمه احتمالی هرگونه تغییر در بخش فنی ترجیح دادیم تغییرات را به بعد از برگزاری بازی های المپیک لندن موکول کنیم.

وی افزود:‌ هرگونه دخالت در کادر فنی منجر به تغییر شرایط تمرین و اعمال سلیقه جدید خواهد شد که این مساله ممکن بود به روند موفقیت نمایندگان ما لطمه بزند و لذا ما از انجام آن خودداری کردیم.

اسبقیان افزود: مدیریت وضعیت کنونی در دستور کار ماست و تکلیف مربیان فعلی بنا به عملکردشان در بازی های المپیک و در زمان پس از این بازی ها روشن خواهد شد.

وی در خصوص مسایل مالی فدراسیون قایقرانی گفت: مشکل مالی خاصی نداریم و برنامه ها بر اساس تقویم ورزشی مدیریت قبلی انجام می شود اما برای بعد از المپیک برنامه هایی در دست تدوین داریم که در صورت تصویب در زمان یاد شده به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود:‌ بر اساس برنامه پیش بینی شده، فدراسیون قایقرانی در ماه مبارک رمضان تمرین نخواهد داشت و تعطیل شدن توقف فعالیت ها در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی فرصت مناسبی برای برنامه ریزی از سوی کمیته های مختلف ایجاد خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی افزود: بعد از بازی های المپیک لندن، شرکت در مسابقه های کره جنوبی را در دستور کار خواهیم داشت که از هم اکنون به دنبال برنامه ریزی برای حضور موفق در آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به معرفی اعضای هیات رییسه فدراسیون قایقرانی افزود: نایب رییس بانوان به زودی معرفی خواهد شد و با آغاز مرحله ثبت نام به زودی انتخابات فدراسیون قایقرانی برگزار می شود.

اسبقیان در ادامه در خصوص تجهیزات در اختیار استان ها گفت: از این نظر اکثریت استان ها دچار مشکل هستند و این کمبودها باید با حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و استفاده از کمک مالی اسپانسرها حل شود.

وی افزود: قایقرانی از جمله رشته های مدال آور المپیک محسوب می شود و مسوولان وزارت ورزش و جوانان با توجه به این مساله اولویت خاصی برای این رشته قایل هستند.

اسبقیان در عین حال افزود: نباید فراموش کرد که عرصه موفقیت المپیکی در این رشته بسیار دشوار است و نمایندگان ما باید قدرت خود را با غول های قایقرانی جهان به محک بگذارند.

وی گفت: حدود 6 رییس فدراسیون در آستانه برگزاری بازی های المپیک لندن در روسیه برکنار شدند و ورزشکاران بدانند که ما حکم دوندگان امدادی را داریم که وظیفه داریم مسوولیت واگذار شده را به سرعت پیش برده و به مسوول بعد بسپاریم.

وی افزود: هرگونه تغییر مدیریتی در طول نظام پر افتخار جمهوری اسلامی در راستای اعتلای اهداف نظام صورت گرفته و اعتقاد داریم که در خصوص فدراسیون قایقرانی نیز مسوولان وزارت ورزش و جوانان، قطعا بهترین تصمیم را اتخاذ خواهند کرد.

ورزشی. ** 1647 **‌ 1589

تاریخ: 1391/4/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: