برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

علیپور: سپک تاکرای ایران ارزش واقعی خود را اثبات کرد

تهران - رییس فدراسیون انجمن های ورزشی پس از قهرمانی تیم ملی سپک تاکرای ایران در بخش های'دبل' و 'رگو' مسابقات جهانی بانکوک، گفت: این رشته به خوبی نشان داد که با سرمایه گذاری می تواند در پیکارهای مهم نیز برای ورزش ایران افتخار آفرینی کند.

تیم سپک تاکرای ایران در جریان رقابت های قهرمانی جهان که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است در هر دو بخش رگو و دبل برای نخسین بار به عنوان قهرمانی دست یافت تا جواز حضور در مسابقات سری یک جهانی را کسب کند.

'محمد علیپور' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به سطح بالای رقابت های جهانی، اظهار داشت: این مسابقات در رده های مختلف برگزار شد که تیم مردان ایران در دو بخش با شکست دادن تمامی حریفان اروپایی و آسیایی به عنوان نخست دست یافت.

وی ادامه داد: تیم سپک تاکرای ایران با میانگین سنی زیر 20 سال وارد این مسابقات شد و به خوبی نشان داد که آینده درخشانی خواهد داشت.

علیپور با اشاره به اینکه در بازی های آسیایی 24 مدال در رشته سپک تاکرا توزیع می شود، خاطرنشان کرد: چنانچه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجه بیشتری داشته باشند، سپک تاکرای ایران می تواند در بازی های آسیایی اینچئون در جمع رشته های مدال آور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با قهرمانی در سید دو جهان از سال آینده در مسابقات سری آ شرکت خواهیم کرد، ضمن اینکه جواز حضور در لیگ جهانی(سوپر فری) که از بهمن ماه آغاز می شود را به دست آوردیم.

علیپور خاطرنشان کرد: عملکرد مناسب تیم ایران سبب شد در اجلاس آسیایی از ما خواسته شود تا یک مربی ایرانی را برای راه اندازی سپک تاکرای افغانستان راهی این کشور کنیم که این مساله نشان از رشد سپک تاکرای کشورمان دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران از مربیان تایلندی استفاده خواهد کرد؟ اظهار داشت: قطعا از مربیان تایلندی که در سطح جهان مطرح هستند استفاده می کنیم تا با برگزاری کلاس های آموزشی در استان های مختلف به رشد سریع این رشته کمک شود.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص عملکرد تیم بانوان نیز عنوان کرد: این تیم نیز نتایج خوبی را در کسب کرد و در بخش هوپ تاکرا به عنوان چهارمی دست یافت. باید این مساله را در انتظار داشت که بانوان تنها دومین مسابقه بین المللی خود را تجربه می کردند و هدف ما از این اعزام بیشتر ارزیابی توانایی فنی آنان بود.

وی با اشاره به دست آوردهای سپک تاکرای ایران از حضور در مسابقات جهانی تایلند، گفت: در حاشیه مسابقات ، اجلاس اتحادیه آسیا نیز برگزار شد که 'سهراب آزاد' به عنوان نایب رییس آسیا، 'علی فولادی' عضو هیات رئیسه و من نیز رییس غرب آسیا شدم.

علیپور ادامه داد: همچنین جواز احداث نخستین آکادمی جهانی سپک تاکرا به ایران داده شد تا بتوانیم میزبان برترین مربیان و ورزشکاران جهان باشیم.

علیپور در خصوص دیگر برنامه های فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: در حال برنامه ریزی در رشته های سپک تاکرا، راگبی، بیس بال، سافت بال و دراگون بت هستیم تا در 2 یا 3 رشته از این ورزش ها در بازی های آسیایی اینچئون شرکت کرده و نتایج خوبی را برای ورزش کشور کسب کنیم.

ورزشی**3783**1553

تاریخ: 1391/4/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: