برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صعود دوومیدانی کاران ایرانی در رده بندی جهانی

تهران - عملکرد موفقیت آمیز دوومیدانی کاران ایران در رقابت های مختلف باعث رشد جایگاه نفرات برگزیده ایرانی در رنکینگ جهانی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون دوومیدانی، پس از موفقیت روح الله عسگری و رضا قاسمی در دستیابی به جواز حضور در بازیهای المپیک لندن با رکوردهای بسیار خوب و تلاش سایر دوومیدانی کاران کشورمان برای المپیکی شدن، رنکینگ جهانی دوومیدانی شاهد صعود چشمگیر قهرمانان کشورمان در هفته اخیر بوده است.

بر اساس رنکینگ جهانی دوومیدانی کاران که در وب سایت آمار جهانی دوومیدانی اعلام شده عسگری و قاسمی صعود چشمگیری داشتند.

در این میان، رضا قاسمی دونده سرعتی ایران و رکورددار دوهای 100 و 200 متر کشورمان، با چهارده پله صعود در مکان 58 دنیا قرار گرفت.

قاسمی پیش از این در مکان 72 قرار داشت. قاسمی هم اکنون در جدولی که یوهان بلیک از جامائیکا در صدر آن است با 1160 امتیاز جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. او نخستین دونده سرعتی ایران است که وارد این رده بندی شده است.

در بخشی دیگر از این جدول رده بندی، روح الله عسگری که در یکی دو سال گذشته یا در مسابقات شرکت نکرده بود و یا رکورد چندان چشمگیری نداشت، این بار با رکوردی خارق العاده بار دیگر به جدول رده بندی جهانی بازگشت.

عسگری به دلیل مسایلی که از آن یاد شد، در بین 400 نفر دونده برتر دوی 110 متر با مانع حضور نداشت، اما پس از رسیدن به رکورد 13 ثانیه و 50 صدم ثانیه در قزاقستان، هم اکنون با 1127 امتیاز در مکان 111 جهان جای گرفته است.

به غیر از این دو المپیکی، محمد ارزنده و کیوان قنبرزاده که با وجود داشتن رکوردهای خوب هنوز نتوانسته اند به جواز حضور در المپیک دست پیدا کنند نیز در جدول رده بندی جهانی صعود داشته اند.

بر اساس این گزارش، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع پنج پله نسبت به قبل صعود کرده است. او هم اکنون با 1136 امتیاز در مکان 45 جهان قرار دارد.

محمد ارزنده هم در رده بندی جهانی پرش طول پس از چند پرش خوب در یکی دو هفته اخیر با رسیدن به 119 امتیاز از رده 93 دنیا به رده 58 رسیده است.

البته قنبرزاده و ارزنده همچنان تا روز یکشنبه فرصت دارند تا به جواز حضور در لندن دست پیدا کنند.

به غیر از صعود چشمگیر چهار قهرمان اعلام شده، کاوه موسوی به عنوان بهترین پرتابگر چکش ایران نیز پس از چند مسابقه پیاپی در روسیه با یک پله صعود هم اکنون با 1062 امتیاز در مکان 68 دنیا قرار دارد.

اما به غیر از این صعودها که دوومیدانی کاران ایرانی در جدول رده بندی دنیا داشته اند، احسان حدادی که در رده بندی پیش در مکان دوم دنیا قرار داشت، در یکی دو هفته اخیر به دلیل شرکت نکردن در مسابقات و در عین حال، حضور رقیبانش در مسابقه های متعدد، با یک پله تنزل در جدول مواجه شد.

او پیش از این پیش از این 1310 امتیاز داشت و در مکان دوم بود، اما گرد کانتر- قهرمان المپیک پکن که در تعقیب او بود پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا به 1308 امتیاز دست یافت و از طرفی چهار امتیاز از حدادی کم شد تا این پرتابگران برتر دنیا جای خود را در جدول رده بندی با یکدیگر عوض کنند.

در کنار این مسایل سجاد مرادی دونده المپیکی ایران در ماده 800 متر، به دلیل عدم حضور در مسابقات رسمی در چند هفته اخیر با 12 پله سقوط مواجه شده است. او هم اکنون با 1134 امتیاز در مکان 78 دنیا قرار دارد.

ورزشی **‌1587 **1553

تاریخ: 1391/4/17
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: