برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کاروان پاک راهی المپیک می شود،‌212نمونه تست دوپینگ منفی اعلام شد

تهران - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در فاصله کمتر از 20 روز مانده به آغاز بازیهای المپیک لندن از پاک و سالم بودن کاروان اعزامی به این بازیها خبرداد و گفت: در طول 5 ماه گذشته تاکنون 212 نمونه دوپینگ از ورزشکاران گرفته شد که نتیجه همه منفی بود.

لطفعلی پورکاظمی به ایرنا افزود : در مدت زمانی که برای آماده سازی کاروان ورزشی ایران به المپیک دراختیار داشتیم،سعی کردیم همه اطلاعات لازم پیرامون استفاده از داروهای ممنوعه را در اختیار ورزشکاران المپیکی قرار داده و لیست کاملی از داروهای ممنوعه نیز تهیه شد و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت وی گفت:‌بسیارخوشحالم که کاروانی سالم وپاک رابه این بازیها اعزام می کنیم.

وی که ریاست کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک را نیزبرعهده دارد،به ارتقای کامل سطح تست پزشکی کاروان ورزشی ایران نسبت به دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: به طور کلی از لحاظ تخصصی و فوق تخصصی در حوزه های کلینیکی و پاراکلینیکی ارتقای کامل نسبت به المپیک های گذشته داشتیم و همه گونه آزمایش تخصصی از ورزشکاران به عمل آمد.

پورکاظمی ادامه داد: بر این اساس تا کنون برای 62 نفر از ملی پوشان اصلی و ذخیره اعزامی به المپیک لندن پرونده پزشکی سلامت تشکیل داده ایم و همه ورزشکاران تحت مراقبت های تخصصی و فوق تخصصی(ارتوپدی،نوارقلب، چشم پزشکی، معاینات داخلی، دندانپزشکی ، فیزیوتراپی، سونوگرافی داخل شکم- کبد- کلیه – لگن، مشاوره تغذیه و ...) قرار گرفته اند.

این متخصص پزشکی ورزشی همچنین به انجام آزمایش های کامل تخصصی خونی، غلظت خون، آزمایش غدد تیرویید، آنزیم های کبدی ، مشکلات عفونی، هپاتیت، ایدز و ...اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کل آزمایش های انجام شده هیچ کدام از ورزشکاران مشکل جدی ندارند و مشکلات مشاهده شده همه خفیف بوده که در زمان مشاهده نسخه های درمانی برای آنها تشکیل شد.

وی در رابطه با مشاوران روانشنانسی به عنوان بخشی مهم در المپیکی توضیح داد: در این حوزه نیز فعالیتهای وسیعی صورت گرفته وباتوجه به این که کمیته تدارکاتی المپیک لندن دارای بخش جداگانه است، آنها نیز با توجه به اطلاعات به دست آمده تعداد بسیاری از اساتید مجرب را برای سرویس دهی کامل به ورزشکاران بسیج کرده اند.

پورکاظمی همچنین به ساخت محافظ دندان برای ورزشکاران رشته های رزمی اشاره کردوافزود: کلیه ورزشکاران رشته های رزمی در زمان مسابقات از محافظ های دندانی که در مسابقات بین المللی استفاده می کنند، قالب دندان خودشان نیست و ما برای اولین بار در این رویداد بزرگ برای ورزشکاران رشته بوکس محافظ دندان ویژه دندان خودشان ساختیم و هر کدام از رزمی کاران دیگر بخواهند برای آنها نیز ساخته می شود. همچنین چکاب کاملی از وضعیت سلامت دندان کلیه ورزشکاران اعزامی انجام شد که تمام مشکلات موجود برای آنها تا کنون به طور کامل ترمیم یافته است.

ورزشی**1590

تاریخ: 1391/4/17
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: