برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزش زورخانه ای در بیش از 80 کشور جهان دارای پایگاه است

خرم آباد - عضو کمیته اقتصادی و توسعه منابع فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای گفت: این ورزش به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی در بیش از 80 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی و آفریقایی، دارای پایگاه بوده و فعالیت دارد.

'علی دولتشاهی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد:

در همین ارتباط و با هدف توسعه این ورزش اصیل ایرانی در راستای ترویج فرهنگ اصیل و سنتی ایران در منطقه، عملیات اجرایی ساخت دو زورخانه در عراق و در شهرهای نجف و کربلا آغاز شده است.

وی با اشاره به سفر هیات ورزشی ایران به کشور عراق اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از این دو زورخانه، نقش مهم و موثری در ترویج و معرفی فرهنگ و منش پهلوانی در ایران و معرفی بهتر این ورزش در منطقه خواهد داشت.

دولتشاهی همچنین به ساخت یکی از بزرگترین زورخانه های کشور در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: با ساخت این زورخانه، زمینه برای برگزاری مسابقات بین المللی رشته های مربوط به این ورزش در استان لرستان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه فضای معماری این پروژه بر گرفته از معماری اصیل ایرانی و اسلامی است، گفت: عملیات اجرایی ساخت این زورخانه تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمین مورد نظر این مجموعه مشخص شده است، گفت: این زورخانه با 715 متر مربع زیربنا و هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار طبق استاندارهای بین المللی در منطقه گلدشت شرقی خرم آباد ساخته می شود.

7273 / 1625

ورزشی. ** 1589 **‌

تاریخ: 1391/4/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: