برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

چهار رشته ورزشی جدید به ورزش ناشنوایان اضافه می شود

قزوین - سرپرست فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص گفت: ظرف دو تا سه ماه آینده چهار رشته ورزشی جدید در بخش ناشنوایان فعال خواهد شد.

سید'باقر فاطمی نسب' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رشته ها شامل بولینگ، شنا، تنیس خاکی و اسکواش می باشند.

وی به برگزاری المپیک ناشنوایان در سال آینده به میزبانی مجارستان اشاره و اظهارکرد:این رویداد ورزشی در 20 رشته مختلف برگزار می شودوکاروان اعزامی ایران باتوجه به اضافه شدن چهار رشته یادشده در 12رشته این مسابقات دارای نماینده و ورزشکار خواهد بود.

سرپرست فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، پیوند اعضاء و بیماران خاص با اشاره به اعزام تیم های والیبال، کشتی آزاد و فرنگی به بلغارستان و جودو، تکواندو و کاراته به ونزوئلا برای شرکت در مسابقات جهانی،گفت:بابرنامه ریزی فدراسیون به منظور حضور قدرتمند این تیم ها در مسابقات جهانی، اردوی آماده سازی آنها تا زمان برگزاری این رقابتها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ناشنوایان نیز پس از برگزاری آخرین مرحله از اردوی تدارکاتی خود در این هفته، برای حضور در مسابقات جهانی به ترکیه سفرمی کند،اضافه کرد: این تیم در گروه سختی قرار گرفته وباتیم های اوکراین، روسیه و ونزوئلا هم گروه است، ولی ما به توانایی و شایستگی این تیم برای کسب نتایج خوب و رضایتبخش ایمان داریم.

باقری نسب، همچین از حضور تیم های تنیس روی میز، بدمینتون، شنا و دو و میدانی پیوند اعضا کشور درمسابقات قهرمانی اروپا در مرداد ماه امسال خبر داد و افزود: بدلیل عملکرد درخشان تیم های ملی ایران در مسابقات جهانی و کسب عنوان پنجم در این رقابت ها، از ایران برای شرکت در بازی های اروپایی پیوند اعضا دعوت شده است.

سرپرست فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، پیوند اعضا وبیماران خاص خاطرنشان کرد: حضور تیم های پیوند اعضا کشورمان در این مسابقات می تواند محک خوب و جدی برای ورزشکاران ملی پوش به منظور شرکت در مسابقات جهانی 2013 آفریقای جنوبی باشد.

وی در پایان میزان ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون ناشنوایان و بیماران خاص و پیوند اعضا را بر اساس آخرین آمار در سال گذشته در مجموع 15 هزار خواند و گفت: با توجه به اینکه نزدیک به شش میلیون نفر در کشور می توانند مخاطب فدراسیون ما باشند، این رقم بسیار کم است ولی تلاش می کنیم تا با حمایت وزارت ورزش وجوانان و توسعه امکانات و اعتبارات تعداد ورزشکاران خود را افزایش دهیم.

7392/ 614/ 1644

تاریخ: 1391/4/19
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: