برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

با چتر به مراسم افتتاحیه المپیک بروید

تهران - آنهایی که قرار است برای تماشای مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2012 به المپیک پارک لندن بروند برای اینکه زیر باران خیس نشوند، باید چتر یا بارانی همراه خود ببرند.

بنابراین شاید بهترین جا برای تماشای مراسم افتتاحیه المپیک لندن، خانه باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از 'دیلی تلگراف'، کارشناسان هواشناسی شهر لندن، بارش باران را برای هفته نخست بازی های المپیک پیش بینی کرده اند در حالیکه بسیاری از مکان های رو باز برگزاری مسابقات از جمله ورزشگاه اصلی پوشش کافی ندارند.

حدود 40 درصد از جایگاه های ورزشگاه اصلی به ویژه آنهایی که نزدیک پیست اطراف زمین واقع شده اند و جزو گران ترین جایگاه ها به شمار می روند، بدون پوشش هستند.

قیمت بلیت مسابقات دوومیدانی از 50 پوند شروع شده و به 725 پوند می رسد.

اما وضعیت سقف ورزشگاه به گونه ای است که برخی از جایگاه های 295 پوندی یا بیشتر را پوشش نخواهد داد. در عوض تمامی جایگاه های ارزان تر، از بارش باران در امان خواهند ماند.

مسوولان برگزاری بازی ها برای صرفه جویی در هزینه ها، تصمیم گرفتند سقف ورزشگاه اصلی المپیک به طور کامل ساخته نشود.

برخی از رشته ها مثل هاکی، والیبال ساحلی، سوارکاری، ماراتن، دوچرخه سواری و 'بی.ام.ایکس' (گونه ای از دوچرخه سواری نمایشی) هم در فضایی کاملا باز برگزار می شوند.

با وجود این مسوولان می گویند در بسیاری از رشته ها، بارش باران هیچ خللی در جریان برگزاری مسابقات به وجود نخواهد آورد.

مسابقات تیراندازی از جمله رشته هایی است که در صورت بارش شدید به دلیل کاهش دید شرکت کنندگان و تاثیر باران بر پرواز تیرها لغو خواهد شد.

کمیته برگزاری اعلام کرده است در مراسم افتتاحیه، آمادگی رویارویی با هرگونه شرایط آب و هوایی به جز تگرگ یا رعد و برق شدید وجود دارد.

سخنگوی این کمیته گفت: پیام ما به تماشاگران این است که قبل از حرکت به سمت ورزشگاه، پیش بینی هواشناسی را پیگیری کرده و طبق آن لباس بپوشند.

پیش بینی دقیق تر هواشناسی قرار است روز 17 ماه ژوییه یعنی 10 روز مانده به مراسم افتتاحیه انجام شود.

تماشاگران می توانند همراه خود چترهای کوچک به درون ورزشگاه ببرند اما بردن چترهای بزرگ یا هر شئی که مانع دید تماشاگران دیگر شود، ممنوع خواهد بود.

طرح ورزشگاه اصلی المپیک بعد از پایان بازی ها تغییر خواهد کرد و با برداشتن دو ردیف بالایی ظرفیت آن به 25 هزار نفر کاهش خواهد یافت. این دو ردیف همان هایی هستند که دارای سقف هستند.

این ورزشگاه بعد از المپیک به یک استادیوم فوتبال تبدیل و یک سقف کامل تجهیزات لازم در آن نصب می شود اما هنوز معلوم نیست هزینه این تغییرات از چه طریق پرداخت خواهد شد.

ورزشی. ** 9126 ** 1589

تاریخ: 1391/4/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: