برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

قمری:نتایج قبلی وآمادگی مناسب مهمترین دلیل انتخاب حقی، سهرابی وزرگری بود

تهران - سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری کسب نتیجه مناسب طی دو سال گذشته و آمادگی بالا را مهمترین دلیل انتخاب مهدی سهرابی، امیر زرگری و علیرضا حقی به عنوان نماینده ایران در بازیهای المپیک لندن اعلام کرد.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا، مهدی سهرابی از استان زنجان و امیر زرگری از استان مرکزی درماده استقامت جاده و علیرضا حقی در ماده تایم تریل به عنوان نماینده ایران در المپیک لندن معرفی شدند.

خسرو قمری به ایرنا افزود : اسامی این افراد به منظور انجام کارهای اعزام به عنوان نفرات اصلی این فدراسیون به کمیته ملی المپیک اعلام شده است.

وی در تشریح روند انتخاب نفرات برتر المپیکی گفت: برای انتخاب این افراد چند ملاک مورد نظر کمیته فنی و مدیریت فدراسیون قرار داشت.

قمری افزود:‌ در حدود 45 روزی که در این فدراسیون مشغول به کار شده ام فضایی را ایجاد کردم تا به دور از هرگونه حواشی معمول در پی تغییر و تحول در این مجموعه ها کار به نحو احسن دنبال شود.

وی افزود :‌در مدت یادشده بیش از 16 مسابقه قهرمانی کشوری را دربخش ها ورده های مختلف برگزار کرده و خودمان رابا تقویم فدراسیون جهانی نیزهماهنگ کردیم.

به گفته سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی کشور یزد‌ مقامهای اول تاسوم به عنوان نفرات اصلی انتخاب شده بودندکه این کارغیرفنی بودچرا که اعتقاد داشتم در مدت سه ماه مانده تا برگزاری المپیک می بایست فضای رقابتی میان دوچرخه سواران ادامه یابدودرنهایت بهترین آنهاانتخاب شود.

وی افزود: بر همین اساس از بدو ورود به فدراسیون با منتفی اعلام کردن این انتخاب زودهنگام رقابت اصلی را پس از بررسی پیشینه ها و نتایج حاصله در طی یک دوره دو ساله ازسوی هر دوچرخه سوار موکول کرده و اقدام به برپایی اردویی با حضور 10 فرد برتر این رشته نمودیم.

قمری افزود:پیشینه دوچرخه سواران درسالهای 90تا 91و وضعیت دوچرخه سواران در باشگاههای خارجی ازنظر تعداد مسابقات و نتایج به دست آمده بررسی شد و در کمیته فنی به یک جمع بندی رسیدیم.

به گفته قمری نفرات اصلی حدود 15 روز پیش انتخاب شد اما بررسی نهایی تا امروز به طول انجامید و سرانجام با در نظرگرفتن مجموعه شرایط این موضوع رسانه ای گردید.

وی از عمده دلایل تعویق زمان معرفی این افراد را مدیریت فضای فدراسیون ذکر کرد و افزود :‌ ما طی ماههای اخیر شاهد انصراف و بروز برخی مشکلها از سوی نفرات اصلی معرفی شده از سوی برخی از فدراسیونها بودیم و نمی خواستیم مشابه این مساله برای ما هم تکرار شود.

قمری افزود‌:درمدت باقیمانده تا آغاز المپیک به لحاظ قرابت وضعیت اقلیمی شهر های شمالی ایران بالندن اقدام به برپایی اردوی یک هفته ای با حضور نفرات اصلی و ذخیره تیم ملی خواهیم کرد. تا نمایندگان ایران بتوانند با تلاش خود از اعتبار و حیثیت این ورزش دفاع کنند.

قمری با اعلام این نکته که جایگاه کشورمان در ورزش دوچرخه سواری جهانی چه در گذشته و چه اکنون مشخص استف افزود : انتظار معجزه نداریم اما می خواهیم تا تک تک نمایندگان ما از حداکثر توانشان بهره ببرند.

وی درخصوص تجهیزات اختصاصی از سوی فدراسیون برای المپیکی ها گفت : اگرچه تامین امکانات فنی حضور در مسابقات دوچرخه سواری به عهده کشور میزبان است اما برای روزهای حضور در لندن و تمرین المپیکی ها چند دستگاه دوچرخه به همراه تیم به لندن فرستاده خواهد شد.

قمری درخصوص برنامه های فدراسیون برای آینده گفت:بر آن هستیم تا از وجود سه مربی خارجی بهره ببریم که یکی از آنها در بخش بانوان خواهد بود.

وی افزود:براین اساس به کارگیری یک زوج مربی دوچرخه سوار برای ما در اولویت قرار دارد و علاوه بر آن یک مربی جاده هم می خواهیم تا به استعداد یابی در بخش جوانان و امید بپردازد.

وی در خصوص زمان انتخاب این مربیان افزود : بر اساس گفت و گوهایی که با برخی از مربیان برجسته دوچرخه سواری انجام شده اینها هرگونه صحبت در این خصوص را به بعد از المپیک موکول کردند.

قمری گفت : بر همین اساس از برنامه های ما در هنگام حضور در المپیک لندن این است تا به رایزنی برای انتخاب مربیان خارجی شایسته برای فدراسیون بپردازیم.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود افزود : با حمایت وزیر ورزش و جوانان ما بر آن هستیم تا ورزش دوچرخه سواری را به صورت همگانی در بیاوریم و با ایجاد بسترهای مناسب برای انجام این ورزش مفرح تعدادقابل توجهی افراد علاقمند به این رشته را جذب کنیم.

به گفته وی راهیابی نمایندگان ایران به فدراسیون جهانی دوچرخه سواری از دیگر برنامه های در اولویت سرپرست جدید خواهد بود.

سی امین دوره رقابتهای المپیک از 6 الی 21 مرداد ماه سال جاری در 26 رشته ورزشی به میزبانی انگلستان و در شهر لندن برگزار خواهد شد.

ورزشی** 1647**1590

تاریخ: 1391/4/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: