برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/بازگشت دایی و استعفای دو مدیرعامل و قائم‌مقام/ سهمیه ارزنده دوومیدانی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در هفته‏ای که محمد ارزنده با کسب ورودیه المپیک، دوومیدانی و ورزش ایران را صاحب آخرین سهمیه کرد، بازگشت علی دایی و نشست دنیامالی با وزیر ورزش روزهای خوب و امیدوارکننده‏ای را برای راه‏آهن و قایقرانی رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سی‎امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی که قرار است مردادماه در لندن برگزار شود، در ورزش ایران به جز فوتبال که المپیکی نیست با این حال همیشه دربرگیرنده مهمترین و به نوعی پربیننده‌ترین اخبار است، سایر اتفاقات و اخبار مهم به نوعی مربوط به المپیک می‎شود و حاشیه‌های این بازی‏ها. مانند اینکه احمد دنیامالی که برکناری‌اش از فدراسیون قایقرانی این فدراسیون را در آستانه تعلیق قرار داد، نشستی با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد که احتمال بازگشت وی به فدراسیون قایقرانی را بالا برده است.

این در حالی است که ورزش ایران و رشته‎های المپیکی همچنان از تصمیم چند هفته گذشته وزارت ورزش و جوانان برای تغییر روسای چند فدراسیون در حال ضربه خوردن است. چون اخیرا نامه‏هایی از سوی فدراسیون جهانی تیروکمان به فدراسیون کشورمان ارسال شده و در آن بابت برکناری کریم صفایی از ریاست این فدراسیون توضیح خواسته شده است. حتی در آخرین نامه ارسالی صحبت از تعلیق فدراسیون تیروکمان ایران شده است.

در هفت روز رو به پایان ورزش محمد ارزنده به عنوان دهمین دونده صاحب سهمیه المپیک شد و با المپیکی شدن وی، پرونده مسابقات انتخابی المپیک برای ورزش ایران با مجموع 54 سهمیه از 14 رشته بسته شد.

در این هفت روز ورزش به قهرمانی‏های متوالی ایران در والیبال باشگاه‏های آسیا با عنوان سومی کاله پایان داده شد، تیم منتخب تهران در مسابقات کاراته بین‏المللی یونان نایب قهرمان شد، هندبالیست‏های جوان از کسب سهمیه جهانی بازماندند اما شاید آمار مشاهده هیچ یک از این خبرها به اندازه استعفای قائم مقام باشگاه پرسپولیس، پیوستن خلعتبری به تیم سپاهان و حتی ماندن علی دایی در تیم راه آهن نبود.

- مهمترین اتفاقات و اخبار هفت روز رو به پایان ورزش عبارت است از:

سرمربی تیم بوکس جوانان معرفی شد
شنبه گذشته اکبراحدی به عنوان سرمربی تیم بوکس جوانان ایران معرفی شد. براین اساس از شنبه آینده دور جدید تمرینات تیم بوکس جوانان با حضور 26 ورزشکار زیرنظر این مربی آغاز می‎شود. این تیم مسابقات آسیایی فیلیپین و رقابت‎های جهانی تایلند را پیش رو دارد.

نماینده ایران نایب قهرمان مسابقات کاراته بین‏المللی یونان شد
تیم کاراته منتخب تهران شنبه شب گذشته در پایان رقابت‎های بین‏المللی یونان در مجموع چهار رده سنی با کسب سه مدال طلا، چهار مدال نقره و چهار مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. این رقابت‎ها با حضور 223 کاراته‌کا از 25 کشور برگزار شد که طی آن تیم مصر با 14 مدال طلا، 9 نقره و سه برنز به مقام قهرمانی دست یافت. میزبان مسابقات نیز با سه مدال طلا، سه نقره و 14 برنز پایین‌تر از تیم تهران بر سکوی سوم ایستاد.

صعود دوومیدانی کاران در رنکینگ جهانی
دوومیدانی کاران ایران در جدیدترین رده‏بندی فدراسیون جهانی که شنبه گذشته اعلام شد، صعود قابل توجهی داشتند. براین اساس رضا قاسمی با 14 پله صعود در مکان پنجاه و هشتم دنیا قرار گرفت. روح الله عسگری پس از دو سال وارد رده بندی جهانی شد و در رده 111 قرار گرفت. کیوان قنبرزاده و محمدارزنده به ترتیب پنج و35 پله ارتقا داشتند. در این رده بندی کاوه موسوی هم یک پله صعود کرد اما احسان حدادی با یک رده نزول در جایگاه سوم ماده پرتاب دیسک قرار گرفت. ضمن اینکه سجاد مرادی هم 12 پله نزول کرد و در جایگاه هفتادوهشتم ایستاد.

دوومیدانی در هفته رو به پایان یک سهمیه المپیک گرفت و در رنکینگ جهانی هم با صعود مواجه شد

ارزنده المپیکی شد
شنبه گذشته و در چارچوب مسابقات دوومیدانی رکوردگیری بازی‎های المپیک لندن که در تهران برگزار شد، محمد ارزنده با پرشی به طول هشت متر و 17 سانتیمتر، ضمن شکستن رکورد ایران، ورودی بازی‎های المپیک لندن را کسب کرد. با کسب سهمیه توسط ارزنده، تعداد ورزشکاران دوومیدانی ایران در بازی‏های المپیک لندن به عدد 10 رسید.

فدراسیون تیروکمان در خطر تعلیق قرارگرفت
به دنبال برکناری کریم صفایی و معرفی محمدعلی شجاعی به عنوان جایگزین وی در راس فدراسیون تیروکمان، فدراسیون جهانی طی نامه‏هایی رسمی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواستار اعلام علت تغییر مدیریت فدراسیون ایران شده است. براساس نامه جدیدی که به مسئولان ورزش ایران رسیده است، احتمال تعلیق فدراسیون تیروکمان نیز مطرح شده و در صورتی که مسئولان ورزش نتوانند پاسخ مناسبی به این نامه بدهند، احتمال تعلیق فدراسیون تیروکمان قوت خواهد گرفت.

نشست رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی با وزیر
پس از تغییرات در راس فدراسیون‌های ورزشی و حساس شدن مجامع بین المللی، نامه‌های متعددی مبنی بر چرایی برکناری احمد دنیامالی، رئیس فدراسیون قایقرانی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال شد و این رشته ورزشی در آستانه تعلیق قرار گرفت. درهمین راستا محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان قبل از سفر خود به آفریقا در نشستی با احمد دنیامالی شرکت کرد تا رودررو حرف‌های‌شان را بزنند و راهکار بهتری برای کمک به ورزش ایران در نظر بگیرند. برخی نزدیکان به وزارت ورزش نتایج این جلسه را مثبت ارزیابی می‌کنند و احتمال بازگشت احمد دنیامالی به فدراسیون قایقرانی را بالا می‎دانند اما قرار است در بازگشت عباسی از قاره آفریقا، جلسه دیگری با حضور وی و دنیامالی برگزار شود.

انصاری‌فرد استعفا کرد
پس از اینکه باشگاه راه‌آهن به شرکت هواپیمایی فراز قشم فروخته شد، یکشنبه گذشته همزمان با آغاز نقل و انتقال بازیکنان این باشگاه، محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه راه آهن از سمت خود استعفا کرد.

تعداد سهمیه‏های ایران برای بازی‏های المپیک نهایی شد
مسابقات انتخابی المپیک برای ورزش ایران در حالی یکشنبه گذشته به پایان رسید که ورزش ایران برای حضور در این بازی‌ها صاحب 54 سهمیه در 14 رشته شده است. اولین سهمیه المپیکی ایران دو سال پیش در رشته تیراندازی توسط مه‌لقا جام بزرگ در مسابقات قهرمانی جهان به دست آمد. محمد ارزنده، دوومیدانی کشورمان هم آخرین ورزشکاری بود که صاحب سهمیه این بازی‏ها شد. جدول سهمیه‏های المپیکی ایران در حالی با 54 سهمیه بسته شد که کاروان ایران در المپیک پکن هم با همین تعداد سهمیه شرکت کرده بود.

از دست رفتن قهرمانی ایران در والیبال باشگاه‎های آسیا
تیم والیبال کاله دوشنبه گذشته با پیروزی برابر آلماتی قزاقستان و کسب عنوان سوم به کار خود در بیست و سومین دوره رقابت‌های باشگاه‏های آسیا پایان داد این در حالی است که پیکان طی 6 دوره متوالی قهرمان این رقابت‎ها شده بود. این دوره از مسابقات والیبال باشگاه‏های آسیا در شانگهای چین برگزار شد و در پایان تیم العربی قطر قهرمان شد و تانگ دیناستی چین هم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. کاله که اولین حضور در مسابقات والیبال باشگاه‎های آسیا را تجربه می‎کرد در طول این رقابت‌ها نمایندگان ازبکستان، قطر، میانمار و ژاپن را شکست داد و در دیدار مرحله نیمه نهایی هم مغلوب نماینده قطر شد.

علی دایی در راه آهن ماندنی شد
علی دایی که برای فصل گذشته رقابت‎های لیگ برتر قرارداد دو ساله‏ای با تیم فوتبال راه آهن منعقد کرده و این تیم را در رده یازدهم قرار داده بود، به دنبال تغییرات ایجاد شده در مدیریت باشگاه راه آهن و تعیین مالکان جدید برای باشگاه، قرارداد مالی خود را با راه آهن تمدید کرد تا این تیم را در لیگ دوازدهم نیز هدایت کند. علی دایی از دوشنبه گذشته بر سر تمرینات بازیکنان تیم فوتبال راه آهن حاضر شد.

تیم کاله در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‏های آسیا به عنوان سوم بسنده کرد

استعفای مدیرعامل باشگاه صنعت نفت
علی حکمت، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت دوشنبه گذشته از سمت مدیرعاملی این باشگاه کناره‏گیری کرد. وی در مورد استعفایش گفت: هیچ اختلافی با اعضای هیات مدیره ندارم. همچنان عضو هیات مدیره هستم و به کارم در کنار باشگاه ادامه می‏دهم اما مسائلی هست که بستر و زمینه را برای مدیرعامل بعدی آماده کرده‏اند.

هندبالیست‎های جوان از کسب سهمیه جهانی بازماندند
تیم هندبال جوانان ایران که برای شرکت در رقابت‏های قهرمانی آسیا عازم قطر شده بود، دوشنبه گذشته در دیدار مقابل تیم میزبان متحمل شکست شد و از حضور در جمع چهار تیم برتر این مسابقات و فرصت کسب سهمیه جهانی بازماند. این در حالی است که تیم ایران در دوره پیشین مسابقات که سال گذشته در تهران برگزار شد با کسب عنوان سوم، صاحب سهمیه جهانی شد و در مسابقات جهانی با قرار گرفتن در رده دوازدهم عنوان بهترین تیم آسیایی را از آن خود کرد.

کشتی‎گیران آزادکار در بازی‏های دانش آموزان آسیا قهرمان شدند
در چارچوب پنجمین دوره بازی‎های دانش آموزان آسیا که در روسیه جریان دارد، سه شنبه گذشته تیم ایران در رشته کشتی آزاد به عنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی با کسب سه مدال طلا (افشین رحمانی در وزن 38 کیلوگرم، سامان شجاعی در وزن 63 کیلوگرم و آرش نیرآبادی در وزن 76 کیلوگرم)، دو مدال نقره (شهاب خوال در وزن 46 کیلوگرم و محمدمهدی بی‌نیاز در وزن 42 کیلوگرم) و دو مدال برنز (فرهاد علی‌تبار و کامران قاسم‌پور به ترتیب در اوزان 35 و 69 کیلوگرم) به دست آمد. 

رکابزنان المپیکی معرفی شدند
فدراسیون دوچرخه سواری سه شنبه گذشته و پس از بررسی عملکرد رکابزنان ایرانی، مهدی سهرابی و امیر زرگری را در ماده استقامت جاده و علیرضا حقی را در ماده تایم تریل به عنوان ملی پوشان کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک لندن معرفی کرد.

میراسماعیلی انصراف داد
آرش میراسماعیلی، سرپرست نایب رئیسی فدراسیون جودو که چهارشنبه گذشته و در آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده بود، سه شنبه گذشته از شرکت در مجمع انتخاباتی انصراف داد. به نظر می‏رسد پیش از اینکه مدارک میراسماعیلی به وزارت ورزش ارسال شود، وی پس از مشورت با سرپرست فعلی فدراسیون جودو و چند تن از اساتید مدارک خود را پس گرفت و از حضور در انتخابات منصرف شد. بدین ترتیب مجمع انتخابات ریاست فدراسیون جودو با حضور 11 کاندیدا برگزار خواهد شد.

تقلیل دوره محرومیت بازیکن دوپینگی تیم فوتبال تراکتورسازی
بر اساس رای کمیسیون استیناف آرای دوپینگ فدراسیون فوتبال درخصوص بازیکن دوپینگی تیم تراکتورسازی تبریز که سه شنبه گذشته اعلام شد، محرومیت وی از سه ماه به یک ماه کاهش پیدا کرد. این رای پس از بررسی‏های صورت گرفته در پرونده "احمد آل نعمه" در کمیسیون بدوی تخلفات دوپینگ فوتبال و تقاضای این بازیکن برای حذف دوره محرومیت به دلیل استفاده از مکمل اسلمینگ، صادر شد.

علی‏نژاد در پست ریاست فدراسیون ووشو غرب آسیا ابقا شد
مجمع عمومی و جلسه انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون ووشو غرب آسیا سه شنبه گذشته در حاشیه دومین دوره رقابت‏های این منطقه در استان زنجان برگزار شد که طی آن مهدی علی‌نژاد با کسب اکثریت آرا برای مدت چهارسال دیگر به عنوان رئیس این فدراسیون ابقا شد. همچنین محمدرضا پورغلامی به عنوان دبیر کل و مهرداد شیرازی به عنوان نایب رئیس کمیته فنی این فدراسیون انتخاب شدند. 

محمدرضا خلعتبری به سپاهان پیوست
محمدرضا خلعتبری، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال الوصل امارات، شامگاه سه شنبه گذشته با حضور در محل باشگاه سپاهان و عقد قراردادی یک‎ساله به این تیم پیوست. این در حالی است که دو تیم پرسپولیس و استقلال نیز برای جذب این بازیکن ابراز تمایل کرده بودند. خلعتبری پس از امضای قرارداد همراه با نماینده باشگاه سپاهان در هیات فوتبال اصفهان حاضر شد و قرارداد خود را به ثبت رساند.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس استعفا کرد
جمشید زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس که در ماه‌های اخیر حضوری کمرنگ در اتفاقات این باشگاه داشت سه شنبه شب گذشته به دلیل آنچه آن را کسالت و مشغله کاری عنوان کرد، از سمت خود استعفا داد. زارع که همراه با محمد رویانیان وارد باشگاه پرسپولیس شد استعفای خود را به وی داد تا باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز لیگ دوازدهم با اتفاقات جدیدی روبرو شود.


تاریخ: 1391/4/22
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: