برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کمیته بین المللی المپیک محرومیت کویت را لغو کرد

اصفهان - کمیته بین المللی المپیک، محرومیت کویت از بازی های المپیک را لغو کرد و به ورزشکاران این کشور اجازه داد تا در بازی های المپیک 2012 لندن، تحت پرچم کشورشان حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، وزیر کار و امور اجتماعی کویت که برای تسلیم نامه شیخ 'صباح الاحمد' امیر کویت به 'ژاک روگ' رییس کمیته بین المللی المپیک به سوییس سفر کرده است، روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) این مطلب را بیان کرد.

'سالم الذینه' وزیر کار و امور اجتماعی کویت گفت: رییس کمیته بین المللی المپیک پس از دریافت نامه امیر کویت با لغو محرومیت کویت از بازی های المپیک موافقت کرد و ورزشکاران این کشور در بازی های المپیک 2012 لندن به جای پرچم المپیک، تحت پرچم کویت حاضر می شوند.

وی افزود: بنابراین پرچم کویت در دهکده بازی های المپیک لندن برافراشته خواهد شد و در صورت قهرمانی ورزشکاران کویتی در این بازی ها، سرود ملی کویت نواخته می شود.

الذنیه تصریح کرد: کمیته بین المللی المپیک پس از دیدار دوم با 'ژاک روگ' رییس این کمیته که در شهر لوزان سوییس برگزار شد، با برافراشته شدن پرچم کویت در بازی های المپیک 2012 لندن موافقت کرد.

دفتر اجرایی کمیته بین المللی المپیک، امروز (شنبه) برای بررسی محتویات نامه امیر کویت در راستای رفع محرومیت این کشور از بازی های المپیک تشکیل جلسه داد.

کمیته بین المللی المپیک از ماه ژانویه سال 2010 میلادی، عضویت کویت در این کمیته را به دلیل مغایر شناختن قوانین ورزشی این کشور با قوانین کمیته بین المللی المپیک به حالت تعلیق درآورد و 10 فدراسیون ورزشی این کشور را از شرکت در رویدادهای بین المللی محروم کرد.

کمیته ملی المپیک کویت اعلام کرد: این کشور با 11 ورزشکار شامل هشت مرد و سه زن در چهار رشته بازی های المپیک 2012لندن شرکت می کند.

بر این اساس، ورزشکاران کویتی در رشته های تیراندازی، دوومیدانی، پینگ پنگ و شنا در بازی های المپیک لندن شرکت می کنند.

ورزشی. ** 7132 ** 1589

تاریخ: 1391/4/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: