برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بانوی پینگ پنگ باز ایرانی آرزوی کسب مدال طلا برای کشور خود را دارد

تهران - 'ندا شهسواری' نخستین بانوی ایرانی که در بازی های المپیک در رشته پینگ پنگ رقابت خواهد کرد، می گوید از شرکت در بازی های المپیک لندن هیجان زده است و آرزوی کسب مدال برای کشورش را دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه از 'تهران'، 'ندا شهسواری'‌ که بازیکنی ریزاندام و فرز و چابک است، اهل شهر کرمانشاه در غرب ایران است و 25 سال دارد.

این بازیکن، دانشجوی رشته تربیت بدنی است و در رقابت های

مقدماتی بازی های المپیک در آسیای مرکزی که در تهران برگزار شد، توانست 'یلنا شاگارووا' از قزاقستان را شکست داده و سهمیه بازی های المپیک 2012 لندن را بدست آورد.

وی، پس از پایان جلسه آموزشی برای بازی های المپیک لندن که از روز 27 ماه ژوییه (روز جمعه 6 مرداد ماه) آغاز خواهد شد، به خبرگزاری فرانسه گفت: هنگامی که موفق شدم 'یلنا شاگارووا' را شکست دهم، هیجان زده شدم. زیرا وی دو ماه پیش از آن مرا شکست داده بود. در آن هنگام احساس توصیف ناپذیری داشتم.

شهسواری که به همراه 7 بانوی ورزشکار دیگر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیک 2012 لندن شرکت خواهد کرد، افزود: با اینکه موفق شدم اما امیدوارم آخرین بانوی ایرانی نباشم که موفق به رقابت در بازی های المپیک در رشته پینگ پنگ می شود.

با این حال، وی به منظور کسب حداکثر مدال ممکن از بازی های المپیک لندن، ابراز امیدواری کرد در این بازی ها با یکی از رقبای نیرومند این رشته از شرق آسیا روبرو نشود.

شهسواری که در رده بندی فدراسیون بین المللی پینگ پنگ

در رده 490 قرار دارد، گفت: آرزوها و انتظارات زیاد هستند. با اینکه بسیار دشوار است اما من حداکثر تلاش خود را به خرج خواهم داد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش افزود: پینگ پنگ در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است و میزهای پینگ پنگ در پارک های عمومی سراسر این کشور وجود دارند.

شهسواری گفت: در کودکی با شنیدن صدای خوردن توپ پینگ پنگ به میز، به سوی این رشته ورزشی کشیده شده است.

وی افزود: هنگامی که من 11 ساله بودم به سوی پینگ پنگ کشیده شدم. من عاشق صدای توپ در هنگام برخورد به میز و راکت هستم. من با زدن توپ به دیوار و زمین شروع کردم، تا اینکه بالاخره پدر و مادرم برایم یک میز پینگ پنگ خریدند.

با توجه به ضرورت رعایت مقررات پوشش اسلامی در ایران توسط تمام زنان، ورزشکاران زن نیز اگر بخواهند در مسابقات ملی و بین المللی شرکت کنند، باید این مقررات را رعایت کنند.

شهسواری که یک لباس گشاد آستین بلند و یک روسری اسلامی پوشیده دارد، می گوید با این لباس راحت است.

این بانوی جوان که به مدت 10 سال عضو تیم ملی پینگ پنگ

ایران بوده است، گفت: من با لباس هایی مانند این، بیش از 10 سال در ایران و در مسابقه های بین المللی رقابت کرده ام و به آن عادت دارم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش می افزاید: تلویزیون دولتی ایران به ندرت رخدادهای ورزشی مربوط به ورزش بانوان را نشان می دهد. گرچه بسیاری از بانوان ایران از علاقه مندان و دست اندرکاران مشتاق ورزش هستند.

چند زن ایرانی موفق به کسب مدال در مسابقات بین المللی با پوشیدن لباس اسلامی در رقابت ها شده اند که یکی از آنها

'سارا خوش جمال فکری' است که در هنگام کسب مدال فقط 12سال داشت.

وی، هنگامی که به عنوان نخستین بانوی تکواندوکار ایران برای شرکت در بازی های المپیک انتخاب شد، در ایران به چهره معروفی تبدیل شد و نام وی در فهرست مجله تایمز در میان 100 ورزشکار بازی های المپیک 2008 پکن جای گرفت.

وی در المپیک پکن تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و سپس با شکست خوردن در برابر حریف از دور مسابقه حذف شد.

جمهوری اسلامی ایران، 54 ورزشکار به بازی های المپیک 2012 لندن اعزام می کند از جمله 8 زن که در رشته های پینگ پنگ،

پرتاب چکش، قایقرانی کایاک و رویینگ، تیراندازی با کمان، تکواندو و همچنین تیراندازی تپانچه بادی 10 متر رقابت خواهند کرد.

ایران برای نخستین بار در بازی های المپیک 1948 لندن شرکت کرد اما بازی های المپیک 1980 مسکو و 1984 لس آنجلس را به دلایل سیاسی تحریم کرد.

ایران در 14 بار حضورش در بازی های المپیک، موفق به کسب 11 مدال طلا، 15 نقره و 22 برنز شده است.

مترجمام. ورزشی. ** 1486 ** 1589

تاریخ: 1391/4/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: