برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

چهارمین جشنواره ورزشی عشایر سراسر کشور از فردا درزنجان آغاز می شود

زنجان - رییس هیات ورزش روستایی و عشایری استان زنجان گفت: چهارمین جشنواره ورزشی عشایر سراسر کشور از فردا /سه شنبه/ در زنجان آغاز می شود.

داوود ارفعی ، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این هیات تدابیر و برنامه ریزی های لازم را به منظور برگزاری این جشنواره ورزشی عشایری انجام داده است.

وی گفت: این جشنواره ورزشی به مدت دو روز در شهر سلطانیه از توابع استان زنجان که دارای چمن طبیعی نیز می باشد برگزار خواهد شد.

ارفعی، زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره ورزشی عشایر سراسر کشور را ساعت 18 عصر روز سه شنبه و اختتامیه آن را نیز ساعت 13 ظهر روز چهارشنبه هفته جاری در زمین چمن شهر سلطانیه ذکر کرد و گفت: هیات ورزش های روستایی و عشایری استان زنجان در این جشنواره میزبان قریب به 350 نفر از عوامل اجرایی مسابقات و ورزشکاران شرکت کننده خواهندبود.

وی یادآورشد: این جشنواره در 12 رشته از ورزشهای عشایری ، در فضای روباز و با هدف معرفی ، احیا و رونق بخشی به ورزش های بومی و محلی روستایی و عشایری انجام می شود و هر یک از استانهای شرکت کننده نیز با 12 ورزشکار زن و مرد در جشنواره حاضر و در رشته های مختلف به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره در بخش های مختلف ازجمله مسابقات دال پلان (زدن هدف با سنگ دستی) ، قیقاچ (تیراندازی از روی اسب به اهداف ثابت) ، کورس اسب سواری ، کشتی شال ، حمل علوفه، موسیقی‌ محلی، ورزشهای بومی و محلی، مسابقه لی لی (دو توسط یک پا)، کبدی ، اوخ (تیراندازی با کمان) سوپات داشی (فلاخن) ، دو و میدانی شامل پرتاب وزنه ، پرش طول و طناب کشی برگزار می‌شود.

برخی از رقابت ها در این جشنواره ورزشی عشایری مختص مردان خواهد بود و استان هایی چون کردستان ، خراسان شمالی و خراسان رضوی ، نیز که دارای رقص محلی خاص هستند برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

597/596

تاریخ: 1391/4/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: