برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اختلافات سیاسی امیدهای المپیک پاکستان را تهدید می کند

تهران-رییس اتحادیه المپیک پاکستان گفت:اختلاف میان این اتحادیه و هیات ورزش های پاکستان می تواند مشارکت این کشور در المپیک لندن را مورد تهدید قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،اختلاف درمورد سیاست ورزشی پاکستان قرار است این هفته درجلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

'عارف حسن' رییس اتحادیه المپیک پاکستان گفت:در این مرحله نمی توانم در مورد شرکت پاکستان در بازیهای المپیک اظهار نظر کنم. این موضوع در جلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در روزهای 20 و 21 ژوییه مطرح می شود.

کمیته بین المللی المپیک اوضاع را در پاکستان به دقت تحت نظر گرفته است.

بعد از آنکه هیات ورزش پاکستان بر اجرای سیاست ورزشی ملی سال 2005 پافشاری کرد که براساس آن مسئولان فدراسیون های ورزشی نمی توانند برای سومین بار منصوب شوند، اختلاف بالا گرفت.

اتحادیه المپیک پاکستان به منشور کمیته بین المللی المپیک استناد می کند که براساس آن دولت حق دخالت در فدراسیون های ملی وابسته به این اتحادیه را ندارد.

حسن گفت: اتحادیه المپیک پاکستان باید رعایت منشور المپیک را تضمین کند و استقلال خود را حفظ نماید.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد برخی قوانین هیات ورزشی پاکستان و مواد سیاست ورزشی ملی مطابق با منشور المپیک نیست و در صورت عدم اصلاح سریع منجر به انزوای ورزش پاکستان از صحنه ورزشی بین المللی می شود.

اما یک مقام ورزشی دولتی پاکستان نگرانی در باره محرومیت از بازیهای المپیک لندن را کم اهمیت بیان کرد. این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت:کمیته بین المللی المپیک تهدید و هشداری در مورد تعلیق عضویت این کشور نداده است.

وی گفت: ما در پاسخ به کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کردیم که نهادهای ورزشی از بودجه عمومی و کمک های دولتی استفاده می کنند و از مزایایی نظیر معافیت مالیاتی بهره مند هستند. آنها مشمول مقررات و قوانین برای تضمین شفافیت، پاسخگویی و استفاده معقول از پول مالیات دهندگان هستند.

پاکستان سه مدال طلای المپیک خود را مرهون تیم هاکی این کشور است در رشته های هاکی مردان، دو و میدانی، شنا و تیراندازی شرکت می کند.

ورزشی**1584**1440

تاریخ: 1391/4/26
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: