برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشکاران افریقای جنوبی عازم لندن شدند

پرتوریا - 125 ورزشکار افریقای جنوبی به منظور حضور در مسابقات المپیک 2012 لندن ؛ شامگاه روز پنجشنبه راهی انگلیس شدند.

تیم المپیک افریقای جنوبی شامل 67 مرد و 58 ورزشکار زن است .

دولت افریقای جنوبی روز پنجشنبه به همین مناسبت از تمامی اقشار مردم خواست که ورزشکاران المپیکی این کشور را مورد حمایت جدی قرار دهند.

'جاکوب زوما' رییس جمهوری افریقای جنوبی نیز ضمن ارزوی موفقیت برای تیم المپیک این کشور خطاب به انان گفته است که کسب مدال های رنگارنگ المپیک بهترین هدیه تولد برای 'نلسو ن ماندلا' است.

مراسم نود وچهارمین سالگرد تولد نلسون ماندلا رهبر ازادیخواه افریقای جنوبی از روز چهارشنبه گذشته (18جولای ) در سراسر این کشور در حال برگزاری است.

وی همچنین از ورزشکاران این کشور خواسته است که کسب حداقل 12 مدال را هدف خود قرار دهند.

زوما گفته است که پیروزی ورزشکاران افریقای جنوبی و کسب مدال های رنگارنگ نه فقط یک پیروزی برای مردم این کشور بلکه برای کل افریقا خواهد بود.

درهمین حال کمیته المپیک و کنفدراسیون ورزش های افریقای جنوبی از مردم خواسته بود که برای بدرقه ورزشکاران این کشور عصر امروز به فرودگاه بین المللی 'تامبو' ژوهانسبورگ بروند.

ورزشکاران افریقای جنوبی در 16 رشته ورزشی چون تیراندازی ؛ دو و میدانی ؛ بدمینتون ؛ بوکس؛ رشته های مختلف قایقرانی و دوچرخه سواری در رقابت های المپیک حضور خواهند یافت.

اسب سواری ، هاکی ، فوتبال ، جودو؛ والیبال ساحلی و وزنه برداری از دیگر رشته هایی است که ورزشکاران آفریقای جنوبی در آنها به رقابت خواهند پرداخت.

در رشته فوتبال و والیبال ساحلی ؛ تنها تیم فوتبال زنان آفریقای جنوبی اجازه حضور در مسابقات المپیک لندن یافته است.

حضور پدیده ورزشی افریقای جنوبی ' اسکار پیستوربوس ' در تیم المپیک این کشور از جمله مواردی است که باعث شگفتی بسیاری در مسابقات المپیک لندن خواهد شد.

'اسکار پیستوریوس ' دونده معلول افریقای جنوبی ؛ علاوه بر حضور در تیم پارالمپیک این کشور؛ در المپیک لندن در رشته دو ومیدانی شرکت خواهد کرد.

وی قرار است در رشته 400متر و 400 متر تیمی به رقابت بپردازد.

براساس گزارش کمیته المپیک افریقای جنوبی ؛ برای مسابقات پارالمپیک لندن نیز 62 ورزشکار این کشور در رشته های دو و میدانی ؛ چرخ سواری ؛ اسب سواری ؛ قایقرانی ؛ شنا ؛ بسکتبال (ویلچر) ؛ تنیس ( ویلچر) به لندن اعزام می شوند.

کمیته المپیک افریقای جنوبی نیز اظهار امیدواری کرده است که ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک لندن حداقل 12 مدال کسب کنند.

کمیته المپیک و کنفدراسیون ورزش های افریقای جنوبی در همین راستا اعلام کرده است که به مدال آوران این کشور در المپیک لندن پاداش نقدی خواهد داد.

'گیودون سام ' رییس کمیته المپیک عنوان کرده است که این پاداش به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران این کشور در نظر گرفته شده است .

به گفته ' گیودون سام ' برای اولین بار برای مربیان ورزشکارانی که کسب مدال می کنند؛ نیز پاداش در نظر گرفته شده است .

براساس تصمیم کمیته المپیک افریقای جنوبی برای ورزشکارانی که مدال طلای المپیک کسب کنند؛ پاداش 400 هزار رندی و برای مربیان آنان پاداش 100 هزار رندی در نظر گرفته شده است .

برای ورزشکارانی که مدل نقره و یا برنز کسب کنند نیز به ترتیب رقم 200 هزار رند و 80 هزار رند و برای مربیان آنان به ترتیب 50 هزار رند و 20 هزار رند به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد.

براساس تصمیم کمیته المپیک افریقای جنوبی؛ به ورزشکارانی که در رقابت های پارالمپیک مدل طلا کسب کنند ؛ 100هزار رند پرداخت خواهد شد.

برای ورزشکارانی که مدل نقره یا برنز در مسابقات پارالمپیک کسب کنند نیز به ترتیب 75هزار رند و 40 هزار رند پاداش در نظر گرفته شده است.

ورزشکاران افریقای جنوبی در مسابقات المپیک پکن در سال 2008 میلادی تنها موفق به کسب یک مدال شدند.

'کوتسو موکوئتا' تنها مدال آور افریقای جنوبی در جریان مسابقات دو ومیدانی المپیک 2008 پکن بود.

این درحالی است که ورزشکاران افریقای جنوبی در مسابقات المپیک 2004 آتن 6مدال ؛ در مسابقات المپیک 2000 سیدنی 5مدال و در مسابقات المپیک 1996 اتلانتا 7مدال کسب کرده بودند.

افریقای جنوبی از زمان حضورش در مسابقات المپیک تاکنون در مجموع 70مدال کسب کرده که 20 مدال طلا ؛ 24 نقره و 26 مدال نیز برنز بوده است.

مسابقات المپیک 2012 لندن ، از 27 جولای تا 12 اوت 2012 در شهر لندن برگزار می شود.

در حال حاضر هر دلار معادل 8رند و 20 سنت می باشد.

1552

تاریخ: 1391/4/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: