برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تاکید وزیر ورزش بر برنامه ریزی و استعدادیابی در ورزش های پایه

تهران - وزیر ورزش و جوانان بر اهمیت و نقش ورزش های پایه و پرمدال در پیشرفت کیفی و ارتقاء جایگاه ورزش ایران در بازی های المپیک و آسیایی و لزوم برنامه ریزی بلند مدت و استعدادیابی مناسب در این رشته ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون شنا ، ' محمد عباسی' نگاه برنامه ای را ' توجه به ورزشهای پایه' عنوان کرد و افزود: در سطح معاونت استعدادیابی و قهرمانی وزارت ورزش دو اقدام مهم درقالب برنامه بلند مدت آغاز شده است که اعتقاد داریم اجرای مناسب آن می تواند بستر مناسبی برای رشد ورزش های پایه فراهم کند .

وی در تشریح برنامه های بلند مدت وزارت ورزش در بخش ورزشهای پایه اظهار داشت : گام اول کشف و شناسایی استعدادها در سنین پایین از طریق پایگاههای استعدادیابی است تا این استعدادها ابتدا در مسیر درست و رشته های متناسب با شرایط فیزیکی و ظرفیت های جسمانی رشد یابند و گام دوم توجه به زیرساخت های پایه ای ورزش است که در این بخش نگاه ویژه ای به رشته هایی نظیر شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی خواهیم داشت .

عباسی با بیان اینکه ورزشهای پایه پیش نیاز و ضرورتی تعالی بخش برای دیگررشته های ورزشی تلقی می شوند ، اظهار داشت : استعدادیابی مناسب و بسترسازی برای توسعه ورزشهای پایه می تواند متضمن جبران عقب ماندگی های گذشته ، تداوم موفقیت ها و ارتقاء جایگاه ورزش ایران باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود شنا و تیراندازی را ورزش های مورد تاکید در دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت : خوشبختانه در مکتب ما بر روی فراگیری رشته شنا بسیار تاکید شده چرا که دانستن شنا مهارت زندگی است و پرداختن به این ورزش در کنار ابعاد قهرمانی می تواند در بعد همگانی و سلامت عمومی نقش آفرین باشد .

وزیر ورزش و جوانان همچنین اجرای طرح های آموزش شنا(سباح) و آموزش ژیمناستیک در سطح مدارس مقطع ابتدایی را گامی بلند درجهت توسعه و فراگیری این دو رشته پایه در سطح کشور عنوان کرد و یادآور شد : خوشبختانه در سالهای اخیر تفاهم نامه خوبی جهت اجرایی شدن این طرح ها در آموزش و پرورش صورت گرفته که اثرات و برکات آن در سالهای آینده می تواند پشتوانه و سرمایه ای برای ورزش کشور باشد.

عباسی گفت: از این طریق ضمن شکوفایی استعدادها در آموزشگاهها و در سنین پایین ، بستر لازم برای رشد بخش قهرمانی در این دو رشته پایه فراهم خواهد شد.

ورزشی ** 1587 **1553

تاریخ: 1391/5/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: