برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشکاران تونس اولین حضوردرالمپیک رابعدازبیداری اسلامی تجربه می کنند

تونس - ورزشکاران تونسی در سی امین دوره بازیهای المپیک اولین حضور خود را در المپیک بعد از بیداری اسلامی در این کشور تجربه می کنند.

به گزارش ایرنا،'یونس الشتالی'رییس کمیته ملی المپیک تونس با بیان اینکه ' ورزشکاران این کشور به همین سبب قصد دارند تا این حضور را با دست پر و مدال های مختلف تجربه کنند، افزود: ما قادر به عبور از تیم های قدرتمند و بویژه شکست دادن قدرت های برتر جهان در شنا و دومیدانی هستیم.

بازی های المپیک 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

وی افزود:به علت تشابه پرچم هادراولین دوری که ورزشکاران تونسی دربازی های المپیک شرکت کردند، تصور می شد که ما ترک هستیم و این اتفاق در مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 1987آرژانتین تکرار شد، اما امروز جهان تونس را بخوبی می شناسد.

'عبدالمجید الشتالی' برادر رییس کمیته ملی المپیک تونس و مربی تیم ملی فوتبال این کشور درجام جهانی 1987 بود و تیم تحت رهبری او توانست در مسابقات قاره آفریقا و جام جهانی بدرخشد و حتی در مقابل مکزیک 3 بر یک به پیروزی برسد.

یونس الشتالی که در سال 1988 به عضویت کمیته ملی تونس درآمده است ، بعد از پیروزی انقلاب بهار اسلامی در این کشور از طریق انتخابات به عنوان هشتمین رییس این کمیته برگزیده و جایگزین ' سلیم شیوب' شد.

کمیته ملی المپیک تونس درسال 1957 فعالیت خود را آغاز کرده است.

الشتالی با بیان اینکه ' وزرشکاران تونسی ماموریت سختی را در المپیک 2012 لندن دارند'، گفت که انتظار دارم تیم ملی هندبال تونس به دور دوم راه یابد و تیم بسکتبال نیزبا ارائه بازی های آبرومندانه در المپیک آماده بازگشت قدرتمندانه به مسابقات قهرمانی آفریقا شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم تونس از ' اسامه الملولی' قهرمان شنا برنده نشان طلا در مسابقات پکن انتظار موفقیت های جدید دارند و او آماده است اگرچه رقبای جدیدی پا به میدان گذاشته اند.

رییس کمیته ملی المپیک تونس تصریح کرد: حبیبه الغریبی صاحب مدال نقره قهرمانی جهانی دومیدانی ماموریت سختی در مسابقه 3هزار متر با مانع دارد اما او از اراده ای قوی برای کسب پیروزی برخوردار است.

الشتالی گفت: نباید فراموش کنیم که ورزشکاران 206 کشور عضو کمیته جهانی المپیک تلاش می کنند به یکی از سه مدال رنگین هر رشته ورزشی دست یابند و ورزشکاران تونسی ماموریت سختی را در این رقابت های مهم بردوش دارند زیرا دستیابی به مدال در اینچنین مناسبت های ورزشی نیازمند تلاش های استثنایی است.

وی در عین حال تاکید کرد که حضور ورزشکاران تونسی در مسابقات المپیک 2012 لندن با حضور آنان در المپیک های گذشته متفاوت خواهد بود زیرا بعداز پیروزی انقلاب با اراده قوی تر و برنامه های جدید پا به میدان می گذارند.

الشتالی افزود: کمیته المپیک تونس با حمایت مقامات دولتی برای همه ورزشکاران اعم از رشته های تیمی و فردی شرایط و امکانات مناسبی فراهم کرد تا آنان برای حضور قدرتمندانه در مسابقات تشویق شوند در حالیکه در دوره های گذشته این کمیته نقش و اختیاری نداشت.

رییس کمیته المپیک تونس اظهارداشت: بعداز پیروزی انقلاب در تونس و حضور ' طارق دیاب' اسطوره فوتبال این کشور در راس وزارت ورزش شرایط را برای پیشرفت همه رشته های ورزشی فراهم کرده است.

اگرچه تیم ملی فوتبال تونس در رقابت های المپیک 2012 لندن غایب است اما سه تیم والیبال ، هندبال و بسکتبال حضور دارند.

الشتالی با ابراز تاسف از غیبت تیم ملی فوتبال تونس، گفت: امروز ما بازیکنانی داریم که از برترین های تاریخ فوتبال تونس هستند و منتظر حضور قدرتمندانه آنها در میادین ورزشی منطقه ای و جهانی در آینده نزدیک هستیم.

وی که حدود 34 سال در موسسات نظامی تونس فعالیت کرده است، افزود: امروز ورزش به نوعی دفاع از وطن است، نمی توان احساسات بعداز شنیدن صدای سرود ملی و برافرشته شدن پرچم کشور بویژه در مسابقات جهانی و المپیک را توصیف کرد، برای این لحظات هیچ قیمتی نمی توان گذاشت.

مقامات تونسی به این دوره از مسابقات المپیک به عنوان بزرگترین رخداد ورزشی جهان برای ترسیم و معرفی تونس جدید بعداز پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم دیکتاتوری امید بسته اند.

ناظران می گویند، امروز شرایط تونس تغییر کرده است، در دوره هایی که این کشوردر گذشته درمسابقات المپیک شرکت می کرد حتی کسانی که پیگیر مسابقات بودند نمی دانستند تونس در کجای نقشه جهان قرار دارد.

الشتالی گفت: از خوش شانسی تونس، اتحادیه کمیته های المپیک قاره آفریقا، دهکده المپیک ویژه کشورهای آفریقایی شرکت کننده در مسابقات 2012 لندن را ایجاد کرده و بخشی از آن را به تونس اختصاص داده است.

وی افزود: گفته می شود که ' محمد المنصف المرزوقی' رییس جمهور تونس در مراسم افتتاح مسابقات المپیک 2012 لندن شرکت و از محل استقرار ورزشکاران تونسی دیدن و با آنان دیدار خواهد کرد.

' شکری بن حسین' رییس دفتر رسانه ای کمیته المپیک تونس نیزگفت: کمیته برگزاری مسابقات با علم به اینکه المپیک 2012 لندن با ماه رمضان مصادف شده است و در این ماه مسلمانان روزه می گیرند، رستوران های خاصی را برای آن دسته از ورزشکاران مسلمان که روزه می گیرند، در نظر گرفته است.

خاورم ** 1324**1590

تاریخ: 1391/5/4
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: