برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار کتابی برای «آموزش مقدماتی بدمینتون»

کتاب «آموزش مقدماتی بدمینتون» نوشته معصومه عزیزی، ‌عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، منتشر شد. این کتاب مباحث مختلف مربوط به رشته ورزشی بدمینتون، از جمله نکات آموزشی بدمینتون، تجهیزات لازم برای انجام این ورزش و شیوه داوری آن را شامل می‌شود.-به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بدمینتون از جمله ورزش‌های مفرح و سرگرم‌کننده‌ برای عموم مردم است و بسیاری از افراد، اوقات فراغت خود را در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با انجام دادن این ورزش سپری می‌کنند.

کتاب «آموزش مقدماتی بدمینتون» با مقدمه معصومه عزیزی، نویسنده کتاب و ‌عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، آغاز می‌شود و در ادامه، در شش بخش به ارایه مطالبی با محوریت آموزش ورزش بدمینتون می‌پردازد. همچنین نویسنده در بخش‌های مختلف کتاب، از تصویر و نمودار استفاده کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «بدمینتون تحرک فوق‌‌العاده‌ای دارد. قهرمانان این ورزش سرعت دونده صد متر، قدرت دست پرتاب‌کننده نیزه، فکر بازیکن شطرنج، انعطاف‌پذیری یک ژیمناست و استقامت یک دونده دو ماراتن را دارند. آموزش اصولی و علمی این ورزش در سنین کودکی و نوجوانی کمک موثری جهت ترقی و شرکت در مسابقات رده بالا را موجب می‌شود.»

نخستین بخش این کتاب با عنوان «اطلاعات پایه در بدمینتون» به معرفی وسایل و تجهیزات لازم این رشته از جمله لباس‌ و کفش، ابعاد و اندازه زمین بدمینتون پرداخته است. در دومین بخش این کتاب با عنوان «قوانین و مقررات بازی» برخی قوانین بدمینتون از جمله مشخصات سرویس صحیح، تعویض سرویس و جای‌گیری، سرویس زدن، شرح بازی دو نفره و نحوه امتیازدهی و خطاگیری در این ورزش بیان شده است.

بخش سوم با عنوان «آموزش مهارت‌های بدمینتون» شامل مطالبی از جمله تمرینات آشنایی با توپ، راکت و بازی بدمینتون، شیوه گرفتن راکت در فورهند، شیوه گرفتن راکت در بک‌هند و شیوه‌های صحیح ایستادن در زمین است. 

انواع سرویس در ورزش بدمینتون از جمله سرویس بلند، سرویس کوتاه و سرویس تیز در چهارمین بخش این کتاب با عنوان «انواع سرویس» ارایه شده‌اند. پنجمین بخش کتاب نیز به «مهارت‌های بدمینتون» می‌پردازد و مراحل اجرای تاس، ‌نحوه اجرای دراپ و نت، ضربه اسمش، نحوه اجرای انواع دفاع، ضربه اورهد، ضربات آندرهند و... را شرح می‌دهد.

ششمین و آخرین بخش کتاب با عنوان «تاکتیک بازی» جزییات بیشتری از ورزش بدمینتون را معرفی می‌کند و شامل مطالبی از جمله قوانین داوری، رفتار ناشایست و مجازات، بازی دوبل، بازی انفرادی، تعویض زمین، راهنمایی گرفتن و ترک زمین پرداخته است.

چاپ نخست «آموزش مقدماتی بدمینتون» را انتشارات آوای ظهور با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، 64 صفحه و بهای سه هزار تومان منتشر کرده است.
تاریخ: 1391/5/5
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: