برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

الهه احمدی بهترین عملکرد را در روز نخست برای ایران بر جای گذاشت

تهران - ورزشکاران ایران در روز نخست بازی های المپیک 2012 لندن در پنج رشته به میدان رفتند که در این بین 'الهه احمدی' بهترین عملکرد را از خود برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، سی امین دوره بازیهای المپیک از صبح روز شنبه در لندن آغاز شد که در جریان آن 9 ورزشکار ایرانی به رقابت پرداختند.

'الهه احمدی'،'مه لقا جام بزرگ'،'محسن شادی'،'امیر زرگری'،'علیرضا حقی '، 'مهدی سهرابی'، 'ندا شهسواری'، 'ابراهیم برخورداری' و 'سولماز عباسی' نفراتی بودند که در رشته های مختلف رقابت کردند و 'نوشاد عالمیان' نیز آخرین نماینده ایران در روز نخست بود که در ساعات پایانی روز نخست به مصاف حریف خود رفت.

'الهه احمدی' بهترین عملکرد را در بین ورزشکاران ایران در روز نخست از خود بر جای گذاشت و در تفنگ بادی 10 متر به عنوان ششم رسید.

این برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش کشور است که یک بانوی ایرانی به رتبه ششم المپیک دست پیدا می کند.

این ملی پوش ایران در دور مقدماتی با کسب 397 امتیاز موفق شد در بین هشت نفر برتر رقابت ها قرار بگیرد و به مرحله فینال رقابت ها راه پیدا کند.

احمدی در مرحله پایانی با کسب 499.1 امتیاز در جایگاه ششم المپیک ایستاد. در این بخش 'وای سیلنگ' از چین با 502.9 امتیاز به مدال طلا رسید، 'بوگاکا سیلویا' از لهستان با 502.2 امتیاز نقره گرفت و 'وای دان' دیگر نماینده چین به مدال برنز بسنده کرد.

در همین بخش، 'مه لقا جام بزرگ' دیگر نماینده ایران با کسب امتیاز 391 در رده چهل و سوم قرار گرفت و نتوانست به مراحل پایانی صعود کند.

'محسن شادی' قهرمان جوانان جهان در روئینگ یک نفره با ثبت زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه و 42 صدم ثانیه دربین شش نفر گروه اول در جایگاه آخر قرار گرفت و در مجموع نیز در میان 30نفر در رده 28ایستاد.

وی صبح یکشنبه در جدول بازنده‌ها با نمایندگان نیجریه، تایوان، لیتوانی و زیمبابوه رقابت می کند تا شانس خود را برای حضور دریک چهارم نهایی آزمایش کند.

در پینگ پنگ بانوان، 'ندا شهسواری' در نخستین دیدار خود برابر نماینده نیجریه 4 بر 3 شکست خورد.

نماینده ایران گیم های اول، سوم و ششم را به ترتیب با نتایج 13 بر 11 ،11 بر 9 و 11 بر 5 از آن خود کرد، اما گیم های دوم، سوم، پنجم و هفتم را ‌با نتایج 8 بر 11 ،8بر 11 ،4 بر 11 و 3 بر 11 به 'اوشونایکه اولوفونکه' واگذار کرد تا وداعی زود هنگام با بازی های المپیک 2012 لندن داشته باشد.

'ابراهیم برخورداری' تنها المپیکی تیراندازی ایران در بخش مردان با کسب مقام سی و سوم به کار خود در تپانچه بادی 10 متر پایان داد.

'سولماز عباسی'در روئینگ تک‌نفره سنگین ‌وزن بانوان با حریفانی از لیتوانی، آرژانتین، برزیل، نیوزیلند و ایرلند به رقابت پرداخت و با زمان 8 دقیقه و 17 ثانیه و 46 صدم ثانیه در جایگاه آخر ایستاد.

وی در مجموع در بین 25نفر در رده 24قرار گرفت.

وی صبح یکشنبه در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم تلاش می کند.

در ماده استقامت جاده به مسافت 250 کیلومتر، 'امیر زرگری' به دلیل برخورد با دوچرخه سوارانی که برزمین افتاده بودند، بامصدومیت مواجه و راهی بیمارستان شد. 'علیرضا حقی' نیز نتوانست خود را به خط پایان برساند و از گردونه رقابت ها کنار رفت و 'مهدی سهرابی'یکصدو سیزدهم شد.

همچنین از ساعت 22:30 شنبه شب به وقت تهران، 'نوشاد عالمیان' در دور مقدماتی پینگ پنگ انفرادی مردان به مصاف نماینده استرالیا رفت.

ملی پوش پینگ پنگ کشورمان در این مسابقه، 'هان ژوستین' را با اقتدار و با حساب چهار بر صفر مغلوب کرد.

عالمیان از ابتدای این مسابقه برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست در چهار گیم پیاپی و با نتایج 11- 5، 11-7، 11-7 و 13- 11 این استرالیایی چینی الاصل را شکست دهد.

پینگ پنگ باز کشورمان در ادامه این رقابت ها عصر فردا باید با حریف قدری به نام 'تانگ پنگ' از هنگ کنگ مسابقه بدهد.

'تانگ پنگ' در رتبه بندی جهانی در رده سی و هشتم قرار دارد.

ورزشی**3783**1647**345

تاریخ: 1391/5/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: