برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اعلام همدردی دوچرخه سواران ایرانی با مسلمانان میانمار

پکن - دوچرخه سواران ایرانی پیام آور صلح و دوستی که با گذشتن از مرز میانمار وارد چین شده اند، با مسلمانان این کشور اعلام همدردی کردند.

'حمید سلطان آبادی ' سرپرست تیم سه نفره دوچرخه سواری کشورمان روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا در پکن گفت: هفت ماه پیش سفر خود را از دهلی نو و با شعار ' لبخند ایرانی، صلح جهانی ' آغاز کردیم.

وی بااشاره به اینکه این تیم ازسوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حمایت می شود و وابسته به حوزه هنری خراسان رضوی است ، گفت : در این مسیر ضمن گذشتن از مرزمیانمار به کشورهای هند، بنگلادش، تایلند،مالزی و اندونزی سفر کرده ایم.

وی گفت که متاسفانه ورود به میانمار از مرز زمینی مجاز نیست در غیر این صورت ما می خواستیم با همین شعار وارد آن کشور شده و با ملت مسلمان میانمار اعلام همبستگی نماییم.

سلطان آبادی خاطر نشان کرد: در اصل شعار لبخند ایرانی و صلح جهانی به معنای لبخند و ارتباطات مسلمانان با سایر ملت های دنیا است.

وی گفت که مسلمانان ایران همبستگی خود را با این شعار به ملت های دیگر جهان اعم از هر آیین و مذهبی اعلام می کنند و در کنار مسلمانان میانمار هستند.

سرپرست تیم دوچرخه سواری پیام آور صلح جهانی گفت: تاکنون هشت هزار کیلومتر رکاب زده ایم و 5 ماه دیگر از سفرمان باقی است.

وی افزود: قرار است پس از عبور از قزاقستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و ترکمنستان از مرز سرخس وارد ایران شویم .

به گفته وی از تمامی مراحل سفر عکسبرداری شده است که در پایان سفر طی نمایشگاهی برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

این تیم دوچرخه سواری ایران سفر خود را به دو قسمت از ابتدا تا چین و از چین تا ایران تقسیم کرده است که مهمترین بخش آن جاده ابریشم است.

قرار است اعضای این تیم در جریان تصویر برداری و عکاسی از جاده ابریشم بر تاثیرات فرهنگ و زبان ایران بر جاده ابریشم و دیگر مناطق چین متمرکز شوند.

در این مرحله که بیشتر آن از شهر ' شی آن ' در شمال غرب چین آغاز می شود ، دوچرخه سواران ایرانی بافارسی زبانان اطراف جاده ابریشم ارتباط برقرار کرده و معماری های ایران را به تصویر خواهند کشید.

کل سفر این تیم حدود 16 هزار کیلومتر خواهد بود.

تیم سه نفری دوچرخه سواری ایران شامل آقایان حمید سلطان آبادی سرپرست ، محمد ادیبی و فرید دولت آبادی از اعضای فدراسیون دوچرخه سواری و انجمن ملی عکاسان ایران فردا پکن را به قصد شهر ' شی آن ' چین ترک می کند.

آساق ** 275 ** 2100

تاریخ: 1391/5/9
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: