برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دولت بسترهای لازم را برای رشد و توسعه ورزش در کردستان فراهم کرده است

سنندج - کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی یکی از استان های ورزشکار پرور در سطح کشور به شمار می رود که در گذشته به دلیل نبود اماکن ورزشی مورد نیاز زمینه برای پرورش چنین استعدادهایی فراهم نبود اما دولت اکنون با توسعه اماکن ورزشی، بستر را برای توسعه ورزش فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با استقرار دولت های نهم و دهم و فعالیت در راستای توسعه عدالت در سطح کشور به عنوان یکی از سیاست های دولتمردان، توجه مسوولان به نقاط کمتر توسعه یافته بیش از گذشته شد و این توجه در حوزه ورزش در استان کردستان در چند سال اخیر خود را نشان داده است.

سه سفر هیات دولت و سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در چند سال اخیر روند توسعه استان را تسریع بخشیده و در تمام بخش ها شاهد ارتقای شاخص ها هستیم.

توسعه فضاها و اماکن ورزشی در سال های اخیر یکی از برنامه های دولت برای استان کردستان است که با بهره برداری از پروژه های مصوب می توان تحول اساسی را در حوزه ورزش این استان شاهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ارتباط با مصوبات سفر رهبری در استان در حوزه ورزش، گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، 68 پروژه عمرانی ورزشی شامل چهار باب سالن یک هزار و 200 نفره، شش باب سالن تمرینی، دو زمین چمن مصنوعی و یک باب استخر سرپوشیده و 55 زمین روستایی به جامعه ورزشی و جوانان استان اختصاص یافت.

فرهاد عبداللهی افزود: چهار باب سالن یک هزار و 200 نفره هر کدام در زمینی به مساحت دو هزار و 720 مترمربع و با اعتباری 20 میلیارد ریالی برای هر کدام، از محل اعتبارات استانی و ردیف سفر اکنون در حال احداث است.

وی گفت: سالن قروه با 53 درصد، سریش آباد با 33 درصد، بانه با 40 درصد و مریوان با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

به گفته وی به منظور اجرایی کردن مصوبات، 55 زمین روستایی نیز تسطیح و دیوار کشی این تعداد زمین در روستاهای بالای یک هزار خانوار جمعیت هر کدام با اعتباری معادل 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ورزش و جوانان انجام شد که از این تعداد 16 زمین روباز روستایی به مرز بهره برداری رسیده و مابقی آن مراحل ارزیابی و نحوه اجرای آن در روستاهای باقی مانده با توجه به شرایط اقلیمی منطقه در دستور کار قرار گرفته است که در سال جاری تمام آن به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه گفت: شش سالن سقف کوتاه در روستاهای آرندان و نگل از توابع شهرستان های سنندج و همچنین روستاهای سروآباد، کامیاران و دهگلان که هر سالن از 360 مترمربع مساحت برخوردار خواهد بود با اعتبار دو میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی این تعداد سالن در سنندج و سروآباد را 100 درصد، دهگلان 45 درصد، روستای آرندان 90 درصد، روستای نگل 50 درصد و کامیاران نیز 60 درصد ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه به مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان نیز اشاره کرد و گفت: از محل مصوبات این سفر تعداد 18 باب سالن ورزشی سقف بلند در 9 شهرستان در بخش آقایان و بانوان به تصویب رسید که هر کدام در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع و اعتباری معادل شش میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت به مرحله اجرا و بهره برداری رسید.

به گفته عبداللهی این تعداد سالن در شهرستان های مریوان، بانه، بیجار، سروآباد، دیواندره، کامیاران، سنندج، سقز و قروه احداث شده است.

وی همچنین مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان را 76 پروژه ورزشی شامل شش باب خانه تخصصی کشتی، 15 باب سالن ورزش های زورخانه ای، هفت باب خانه تنیس روی میز، پنج باب سالن تمرینی در مراکز دهستان ها، 20 باب زمین روستایی، پنج باب زمین چمن مصنوعی، چهار باب پیست تارتان، استادیوم دو هزار نفره دیواندره، سالن تیراندازی سنندج، ورزشگاه بومی محلی و دو باب سالن ورزشی دهگلان و احداث پنج سکوی تماشاچی و سه باب سالن ورزشی حومه شهر سنندج (ننله، عباس آباد و نایسر) و تکمیل پیست اسکی بیجار ذکر کرد.

به گفته وی خانه کشتی در شهرستان های سنندج، بانه، سقز، مریوان، قروه و بیجار هر کدام در زمینی به مساحت یک هزار و 100 مترمربع با 550 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نفت احداث می شود.

وی اظهار داشت: این تعداد سالن در سقز با 35 درصد، مریوان 91 درصد، سنندج 97 درصد، قروه 65 درصد، بانه 90 درصد و بیجار نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

وی همچنین به احداث سالن زورخانه ای و پهلوانی در شهرستان های سنندج، کامیاران، دهگلان، قروه، سقز، بیجار و دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: هر یک از این سالن ها در زمینی به مساحت 460 مترمربع و با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای هر کدام، از محل اعتبارات وزارت نفت و استان احداث می شود.

وی احداث ورزشگاه بومی محلی سروآباد روستای دزلی را از دیگر این مصوبات ذکر کرد و گفت: این سالن در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و شش میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نفت و استان با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در دست احداث است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان همچنین به مصوبات دور سوم سفر هیات دولت نیز اشاره کرد و گفت: در مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان نگاه مسوولین به فعال سازی پروژه های نیمه تمام در سطح استان که سال ها بصورت راکد و بدون هیچ پیشرفتی مانده بود، متمرکز شد.

وی اختصاص پروژه های ورزشی جدید شامل احداث خوابگاه 400 نفره، استخر 50 متری، سالن دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری و طرح های نیمه تمام شامل، استخر کامیاران و دیواندره، سالن ژیمناستیک سقز و بانه، تکمیل سالن رزمی سقز و سالن های چند منظوره تازه آباد، سراب قامیش و حسین آباد را از جمله مصوبات دور سوم سفر دولت به استان ذکر کرد.

عبداللهی افزود: پروژه کامیاران در زمینی به مساحت یک هزار و 770 مترمربع با 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

به گفته وی پروژه دیواندره نیز در زمینی به مساحت دو هزار و 590 مترمربع با 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با 35 درصد پیشرفت فیزیکی احداث می شود.

وی تکمیل و راه اندازی سالن اختصاصی ژیمناستیک در شهرستان های سقز و بانه هر کدام به مساحت یک هزار و 200 مترمربع از محل اعتبارات ملی را از دیگر این طرح ها ذکر کرد.

وی گفت: تکمیل و راه اندازی سالن شش هزار نفری سنندج با اعتبار اولیه 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان با 10درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان با اشاره به اهمیت فضای ورزشی در توسعه جامعه گفت: در هفت سال اخیر سرانه فضای ورزشی استان 40 درصد افزایش یافته است.

عبداللهی افزود: در سال 84 سرانه فضای ورزشی در استان کردستان حدود 18 سانتیمتر بود که این میزان در حال حاضر به 40 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب و همچنین سفرهای هیات دولت به کردستان گفت: با بهره برداری از این طرح ها سرانه فضای ورزشی استان به 1.2متر مربع افزایش می یابد.ک/4

7346/533

تاریخ: 1391/5/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: