برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شبکه تلویزیونی ان بی سی از ژیمناست نوجوان سیاه پوست عذرخواهی کرد

تهران - شبکه تلویزیونی ان.بی.سی NBC آمریکا پس از پخش یک آگهی در زمانی نامناسب و انتقادهای شدید مخاطبان ناگزیر شد از یک ژیمناست نوجوان سیاه پوست و برنده مدال طلای المپیک عذرخواهی کند.

این شبکه پس از آنکه ' گبی داگلاس' ، ژیمناست 16 ساله سیاه پوست برای نخستین بار مدال طلای المپیک را گرفت یک آگهی پخش کرد که میمونی را در حال انجام حرکات دارحلقه نشان می داد.

پیش از این روزنامه های آمریکا نوشته بودند که این نوجوان سیاه پوست در شرایطی به بازی های المپیک آمده که به خاطر غیبت پدر سربازش و نیز از هم پاشیدن خانواده اش دلشکسته است.

به گزارش دیلی میل، در چنین شرایطی و پس از درخشش گبی در بازی های المپیک، پخش این آگهی شبکه ان بی سی را آماج حملات مخالفان تبعیض نژادی و مردم خشمگینی کرد که با این ورزشکار احساس همدردی می کردند تا جایی که صفحات شبکه های اجتماعی مملو از اتهام نژادپرستانه به این شبکه شد.

ان بی سی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیچ انگیزه ای برای اهانت وجود نداشته و اکنون این نوجوان یک شخصیت بین المللی و ستاره طلایی ژیمناستیک آمریکا است.

این شبکه افزود که در مورد انتخاب زمان پخش این آگهی بدسلیقگی شده و از این بابت از مردم و بویژه این ژیمناست پوزش خواست.

ان بی سی عملکرد این ژیمناست 15 ساله را تاریخی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که آگهی مزبور پیش از آن سه بار دیگر هم پخش شده بود و درحقیقت یک آگهی سریالی بوده که بخشی از آن برحسب تصادف پس از قهرمانی داگلاس روی آنتن رفته است.

ورزشی** 1553

تاریخ: 1391/5/15
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: