برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شمشیرباز ناکام المپیکی : المپیک آینده جبران می کنم

ساری - شمشیرباز مازندرانی راه یافته به رقابت های المپیک لندن آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا را اصلی ترین دلیل حذف شدنش از این رقابت ها دانست و وعده داد : با تلاش و کوشش بیشتر ، این شکست را در المپیک آینده با کسب مدال جبران خواهم کرد.

' مجتبی عابدینی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : آسیب دیدگی ام در حدی بود که پزشکان اجازه حضور در مسابقه را ندادند ، اما با تلاش مضاعف پزشکان تیم ملی به رغم درد شدید ، بازی خود را آغاز کردم.

وی افزود : تردید ندارم که اگر با این مصدومیت رو به رو نبودم ، با توجه به آمادگی مطلوبی که داشتم، می توانستم به مراحل پایانی المپیک نیز نزدیک شوم و حتی برای کسب مدال برنامه ریزی کنم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران گفت : کسب سهمیه حضور در المپیک پس از 40 سال نشان داد که فاصله شمشیر بازی ایران با کشورهای برتر دنیا در حال کم شدن است و برای پیوستن به جمع تیم های برتر شمشیربازی جهان ، به برنامه ریزی بلند مدت و فراهم کردن زیرساخت های انجام این ورزش در کشور نیازمندیم.

عابدینی افزود : المپیک ، معتبرترین مسابقه ورزشی جهان است و کسب مدال در این رقابت ها در حضور برترین های شمشیربازی کاری سخت ، اما امکان پذیر است.

او ادامه داد : به رغم مصدومیت در المپیک ، بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشتم و برای کسب پیروزی در این رقابت ها تلاش فراوانی کردم.

اولین شمشیرباز ایرانی راه یافته به رقابت های المپیک گفت : شمشیربازی رشته ای سخت و دشوار است ، به گونه ای که برای کسب سهمیه حضور در المپیک در 9 رقابت بسیار سخت به مصاف حریفان رفتم که گمان نمی کنم در هیچ کدام از رشته های دیگر ، اینچنین رقابت سخت و فشرده ای وجود داشته باشد.

عابدینی از برگزاری اردوهای داخلی و خارجی پیش از آغاز رقابت های المپیک ابراز رضایت کرد و گفت : خوشبختانه فدراسیون از تمام امکانات و ابزارهای خود برای فراهم کردن شرایط مساعدی که از طریق آن بتوانم به آمادگی مطلوب برسم ، استفاده کرد.

وی افزود : شمشیربازی جهان در سال های اخیر رشد قابل توجهی یافته است و ورزشکاران گمنام سال های گذشته در این رقابت ها ، پیشرفت محسوسی داشتند و موفق به حذف قهرمانان مطرح و نامی این رشته شدند.

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت : با توجه به شرایط موجود و فاصله ای که ایران با شمشیر بازی جهان دارد ، معتقدم کسب سهمیه حضور در المپیک در شرایط کنونی از مدال طلا ، کم اهمیت تر نبود.

وی افزود : تجربه حضور در المپیک لندن راهگشای موفقیت های آینده خواهد شد و از هم اکنون تلاش می کنم در رقابت های آسیایی کره جنوبی و المپیک 2014 ، شمشیربازی ایران را صاحب مدال ارزشمند این مسابقات کنم.

عابدینی از رشد مناسب شمشیربازی در کشور ابراز رضایت کرد و گفت : تبلیغات خوب در سال های اخیر موجب اقبال فراوان جوانان به این رشته شده است که این روند ، آینده درخشانی را برای شمشیربازی کشور رقم خواهد زد.

عابدینی افزود : بر خلاف تصور همگان ، شمشیربازی رشته ای کم خطر و بدون آسیب است که باید تلاش کنیم با برنامه ریزی بهتر ، استعدادهای جوان و علاقه مند را برای حضور در این رشته ترغیب کنیم.

عضو تیم ملی شمشیربازی به جایگاه شمشیربازی ایران در آسیا و جهان اشاره کرد و گفت : کشور کره جنوبی که موفق به کسب مدال طلای تیمی المپیک شد ، برترین تیم جهان و آسیا است و پس از آن کشور و همچنین چین ، ایران در جایگاه سوم آسیا قرار دارد.

وی افزود : با تلاش های انجام شده ، به سطح اول شمشیربازی جهان نیز نزدیک می شویم که تداوم این حضور در آسیا و جهان ، مستلزم فراهم کردن امکانات بیشتر زیربنایی در کشور است.

عابدینی به مشکل درآمدی شمشیربازان اشاره کرد و گفت : نبود تیم های خوب لیگی در کشور موجب دریافت مبالغ اندک توسط شمشیربازان می شود که ادامه این روند می تواند آغاز مشکل رویگردانی شمشیربازان از این رشته باشد.

مجتبی عابدینی ، اولین شمشیرباز المپیکی تاریخ ورزش ایران ، از اهالی سوادکوه مازندران است.

وی در المپیک لندن در مصاف با زالومیر از رومانی با حساب 15 بر 7 شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.ک/3

7331/1654

تاریخ: 1391/5/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: