برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتقاد از پرنده برزیلی که وزش باد را عامل ناکامی خود در المپیک می داند

تهران- 'فابیانا مورر' برزیلی مدافع عنوان قهرمانی پرش با نیزه جهان به علت اینکه وزش باد را علت شکست خود بیان کرده بود با انتقادهای شدیدی در کشورش روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انجام پرش می توانست این ورزشکار زن برزیلی را به فینال برساند، اما به گمان اینکه باد خیلی خطرناک است از پرش خودداری کرد.

هواداران برزیلی، رسانه ها و حتی سایر ورزشکاران برزیلی به خاطر عدم انجام آخرین پرش مورر را مورد انتقاد قرار دادند و بسیاری گفتند وزش باد برای همه یکسان بوده است.

مورر که در رقابتهای قهرمانی سال گذشته جهان در دائه گو کره جنوبی اول شد، یکی از بزرگترین امیدهای مدال برزیل در بازیهای المپیک لندن بود. او می خواست از نومیدی چهار سال پیش در المپیک پکن اجتناب کند. پرنده برزیلی در المپیک پکن شانس قهرمانی را داشت تا آنکه مسئولان مسابقه یکی از نیزه های او را در فینال گم کردند و شانس مدال المپیک را از دست داد. این بار او باد را مقصر دانست.

مورر که در دو پرش اول خود برای ارتفاع 55/4 متر ناموفق بود، برای پرش آخر شروع به دویدن کرد اما چند ثانیه بعد که احساس کرد وزش باد شدیدتر شده، ایستاد.

وی گفت با آن باد نمی توانستم بپرم. اگر می پریدم خطرناک بود. برگشتم که دوباره امتحان کنم اما باد بازهم شدیدتر شد.اگر می پریدم امکان مصدومیتم وجود داشت.

برگزارکنندگان مسابقه به علت وزش باد شدید در ورزشگاه المپیک نگذاشتند پرش قبلی خود را انجام دهد. اما برای پرش نهایی منعی ایجاد نکردند.

مورر بلافاصله در صفحه توییتر در برزیل مورد انتقاد قرار گرفت و بعد از آن تقریبا تمام روزنامه ها و پایگاه های اینترنتی بهانه باد را برای عدم انجام آخرین پرش مورد توجه قرار دادند. گوستاوو بازیکن سابق والیبال برزیل و دارنده مدال طلای المپیک 2004 و 2008 از تصمیم مورر انتقاد کرد و گفت، هر گونه فداکاری برای قهرمانی کشور درست است.

مورر که چهاردهم شده از خود دفاع کرد و گفت از این بابت متاسف نیست.

وی افزود: من نهایت تلاشم را کردم.

در المپیک پکن برگزار کنندگان مسابقه نیزه مورر را گم کردند و او نتوانست ارتفاع 55/4 را در فینال ثبت کند.

مورر مجبور شد به سراغ همان نیزه ای که برای پرش 65/4 متر استفاده می شود برود. برگزارکنندگان مسابقه روز بعد با ارسال نامه ای از این بابت از او عذرخواهی کردند اما گفتند مسئولیت بازبینی وسایل او قبل از شروع فینال به عهده خود او بوده است.

مورر بعد از اتفاق المپیک امسال حتی به فینال هم نرسید.

وی گفت، همیشه برای بهبود علمکردم سخت تلاش می کنم تا بر چالشهایم فائق آیم، اما امسال فرق داشت. دوباره شروع می کنم.

ورزشی**1584**1440

تاریخ: 1391/5/17
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: