برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

المپیک 2012 لندن قایقرانی که سایه‌ای از خودش بود

جام جم آنلاین: محسن شادی در المپیک لندن بسیار کمتر از حد انتظار ظاهر شد تا با فاصله از رکوردهای شخصی‌اش به رتبه بیست و دومی به کار خود خاتمه دهد.

هر چند در نگاه اول شادی در مقایسه با مقام بیست و پنجمی المپیک پکن، سه‌پله در لندن صعود کرده است، اما با توجه به رکورد‌های ثبت شده از سوی شادی باید گفت که این قایقران در لندن، سایه‌ای از شادی همیشگی را با خود به همراه داشت تا با وجود وزن کمترش نسبت به سایر رقبا، ‌به دور از انرژی‌های مثبت و فاکتور اعتماد به نفس کارش را آغاز کرده و به پایان ببرد.

این ورزشکار میانه‌ای و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در شرایطی با ثبت زمان هفت دقیقه و 31 ثانیه و 42 صدم ثانیه در فینال گروه D رقابت‌ها (به منظور کسب یکی از رده‌های 19 تا 24) بین شش قایقران چهارم شد که ورزشکار آمریکایی از رقابت انصراف داد تا شادی تنها با پشت سر گذاشتن قایقران شیلیایی، این عنوان را از آن خود کند.

هرچند ‌تغییر و تحولات مدیریتی را نمی‌توان در عملکرد ضعیف ورزشکاری چون محسن شادی بی‌تاثیر دانست، اما به هر حال یک ورزشکار برای آن‌که بتواند نتیجه زحمات و تلاش‌های خود را بگیرد، ‌باید رکوردهای خود را بهبود بخشد که متاسفانه این قضیه در رابطه با شادی دیده نشد تا او به نوعی نسبت به چهارسال قبل المپیک پکن در جا زده باشد.

موضوعی که از نظر سرپرست کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی نیز به دور نیست و او عملکرد شادی را راضی‌کننده نمی‌داند.

عباس شادمان در این زمینه می‌گوید:‌ از یک سال و نیم پیش همه تایم‌های محسن را آنالیز کرده بودیم، اما او نتوانست زمان شش دقیقه و 57 ثانیه را که برای کسب سهمیه المپیک به دست ‌آورده بود تکرار کند. شادی اگر می‌توانست این رکورد را در لندن تکرار کند بین 15 تا 18 نفر برتر قرار می‌گرفت.

در‌حالی که به نظر می‌رسد قایقرانی ایران در پایان المپیک لندن با چالش‌های مدیریتی مواجه باشد و هنوز موضوع برکناری احمد دنیا مالی برای فدراسیون جهانی مورد پذیرش قرار نگرفته و تمام‌شده نیست، ‌سرپرست کمیته روئینگ‌ از برنامه‌ریزی برای المپیک 2016 برزیل خبر می‌دهد.

موضوعی که درک آن سخت است، چون اصولا کمتر در ورزش ما پیش آمده که در رشته‌ای برنامه چهار ساله برای حضور در المپیک مورد توجه قرار گیرد.

شادمان در این زمینه می‌گوید: از همین حالا برای المپیک بعدی و مسابقات آسیایی کره برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌خواهیم پس از بازگشت شادی و استراحت یک هفته‌ای، با مربیان وارد مذاکره شده و تمرینات ورزشکاران آغاز شود. همچنین در نظر داریم با متخصصان تغذیه نیز مشورت کنیم تا در المپیک بعدی ورزشکاران در فینال A حضور داشته باشند و نیم‌نگاهی هم به مدال داشته باشند.

به گفته این مسوول روئینگ، ورزشکاری که 95 کیلو وزن دارد در هر دو کیلومتر 200پارو می‌زند، اما شادی باید 247 پارو بزند که این توانش را می‌گیرد.

عملکرد شادی در یک نگاه

شادی در مرحله گروهی با کسب هفت دقیقه و 27 ثانیه و 42 صدم ثانیه نتوانست به مرحله بعد صعود کند، اما در مرحله شانس مجدد با ثبت زمان هفت دقیقه و 11 ثانیه و 55 صدم ثانیه به یک چهارم نهایی المپیک صعود کرد.

وی در شرایطی توانست در گروه بازنده‌ها موفق عمل کند که در گروه خوبی قرار گرفته بود، چه در غیر این صورت با ثبت همین رکورد در گروه دیگر نمی‌توانست به یک‌چهارم نهایی راه یابد.

در این مرحله ، شادی 2000 متر را در 7 دقیقه و 32 ثانیه و 72 صدم ثانیه طی کرد و جواز حضور در نیمه نهایی گروه‌های C و D را به دست آورد.

شادی با این نتیجه‌ بین 24 نفر اول المپیک قرار گرفت. با این که امید می‌رفت او بتواند در فینال C حاضر شود و یکی از رده‌های سیزدهم تا هجدهمی را کسب کند، با ثبت زمان ضعیف هشت دقیقه و 20 ثانیه و 29 صدم ثانیه در مرحله نیمه‌نهایی ناکام شد و به فینال D صعود کرد.

تاریخ: 1391/5/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: