برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند

تبریز- رییس امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند.

سارا موسوی فرید روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکارانی که روزه می گیرند کمتر دچار مشکلات گوارشی و افت قند خون می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این ماه ورزشکاران می توانند نسبت به بازسازی سلول های بدنی خود و از بین بردن چربی ها و مواد زائد بدن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در طول روز هنگامی که هوا خنک تر است و یا در ابتدای صبح و هنگام سحر انجام نرمش و ورزش های سبک به مدت یک تا دو ساعات توصیه می شود.

وی اظهار کرد: یک تا دو ساعت بعد از افطار مقوی و سبک ورزشکاران می توانند تا نزدیکی سحر به فعالیت های ورزشی بدون احساس خستگی بپردازند.

موسوی با بیان اینکه نحوه تغذیه مناسب تضمین کننده فعالیت ورزشی خوب و لذت بخش می باشد، گفت: استفاده از غذاهای حاوی کربوهیدرات ها مثل نان، سیب زمینی، برنج و ماکارونی در هنگام سحر توصیه می شود.

وی افزود: این مواد در بدن ذخیره و به مرور زمان آزاد شده و سطح قند خون افراد را در طول روز کنترل می کند.

وی گفت: برای جلوگیری از خستگی مزمن و گرمازدگی ضروری است ما بین سحری و افطار از مایعات فراوان به خصوص آب و آبمیوه های طبیعی استفاده شود.

رییس امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: استفاده 60 تا 70 درصد مواد قندی ، 15 تا 20 درصد از چربی های سبک و استفاده از املاح و نمک ها به مقدار کافی برای ورزشکاران و روزه داران توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل برای بانوان امکان استفاده از تمام استخرها از ساعت 9 تا 30/12شب را فراهم کرده است.

6120/587

تاریخ: 1391/5/18
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: