برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کریمی:دوومیدانی ایران برای ادامه موفقیت نیاز به بودجه کافی دارد

تهران - رییس اسبق فدراسیون دوومیدانی گفت : برای موفقیت و شکوفایی ورزش دوومیدانی کشور درسطح جهان این فدراسیون نیازمند بودجه مناسب و برنامه ریزی دقیق می باشد .

به گزارش ایرنا،مصطفی کریمی روزچهارشنبه افزود:برای حضورموفق دوومیدانی ایران در رقابتهای جهانی و المپیک 2016 باید بودجه مناسب و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی اظهارکرد:درسال 1388طبق آمار موجود وزارت آموزش و پرورش 200 هزار نفر در رشته دوومیدانی فعالیت داشتند که از میان آنها از 17 هزار نفر تست گرفته شدو در نهایت 500 نفر به عنوان دوومیدانی کاران نخبه برگزیده شدند .

وی گفت:درصورت اجرای طرح ارایه شده به سازمان وقت تربیت بدنی این فدارسیون می توانست از وجود 5 هزار نخبه در دوومیدانی برخوردار باشد که متاسفانه این طرح اجرا نشد .

کریمی گفت:بحث انتخاب مربیان هم مهم است و باید برای ارتقاء این رشته ورزشی از وجود مربیان خارجی که با دانش روز این رشته آشنا هستند،استفاده شود.

وی افزود:البته مربیان داخلی در سطح خوبی هستند، ولی برای حضور قدرتمند در سطح جهان باید مربیان از دانش روز این رشته برخوردار باشند که متاسفانه در کوتاه مدت برای به روز رساندن آنان این فرصت نبود و باید آنان را به کلاسهای بین المللی اعزام کنند.

کریمی گفت:هیات های دوومیدانی نیزبایددرسال بودجه ای بین10 تا 15 میلیون تومان دریافت کنند و هیاتهای دوومیدانی با دریافت بودجه یک تا یک و نیم میلیون تومان کاری را از پیش نخواهند برد.

وی در مورد احسان حدادی گفت : حدادی تک ستاره است و برای موفقیت وی در المپیک بعدی باید به چند عامل توجه شود.

کریمی حضور یک دکتر تغذیه ، یک دکتر روانشناس ، یک مربی تخصصی ، یک کمک مربی را از ضروریات این پرتابگر در چهار سال آینده حدادی برشمرد و اظهار داشت : حدادی یک قهرمان المپیکی است و باید از وی مراقبت های لازم صورت پذیرد .

وی گفت : حدادی از نظر روانی اذیت شده است و باید یک تیم ویژه روی شرایط روحی و روانی او کار کنند.

رییس اسبق فدراسیون دوومیدانی گفت:هزینه آماده سازی حدادی در سال حدود یک و نیم میلیارد تومان است و این در حالی است که حدادی درآمدی حدود 50 میلیون تومان دارد و این درآمد با آن هزینه جوابگو نیست. باید یک فکر اساسی برای افرادی مانند حدادی شود.

کریمی گفت: فدراسیون دوومیدانی حداقل بودجه 20 میلیارد تومانی می خواهد و با بودجه یک یا دو میلیارد نمی توان در سطح جهان حرکت رو به جلو داشت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسوولان ورزش کشور به این رشته ورزشی که مادر تمامی رشته ها است توجه ویژه ای داشته باشند .

ورزشی ** 1587 **1590

تاریخ: 1391/5/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: