برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

همگام با المپیک لندن/مدال تاریخی احسان حدادی را کسی ندید/ شکستن طلسمی که بها نداشت

احسان حدادی با مدالی که در رقابت‏های پرتاب دیسک بازی‏های المپیک به دست آورد طلسم مدال‏آوری در رشته‏ای جدید غیر از وزنه برداری، کشتی و تکواندو را شکست اما کسی از این مدال استقبال نکرد!

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران اگرچه تا به امروز مدال آنچنان زیادی از ادوار مختلف حضور در بازی‏های المپیک بدست نیاورده است اما به هر حال از المپیک 1948 لندن که دومین حضورش را در المپیک تجربه کرد مدال‌‎آور بوده است تا به امروز که حضور در المپیک 2012 لندن را سپری می‏کند.

ورزش ایران تا پیش از این از مجموع المپیک‏های برگزار شده حضور در 15 دوره آن را تجربه کرده بود. کاروان ورزش ایران در دومین حضور المپیکی‏اش توسط محمدجعفر سلماسی (وزنه برداری) به اولین مدال المپیک (برنز) دست یافت. این مدال‌آوری‏ها ادامه داشت تا دوره پیشین بازی‏های المپیک که کاروان ایران توسط مراد محمدی (کشتی آزاد) و هادی ساعی (تکواندو) به دو مدال برنز و طلا دست یافت.

ورزش ایران در هر دوره حضور در بازی‎های المپیک حداقل صاحب یک مدال شده است، طوری که تا پیش از المپیک لندن صاحب مجموع 38 مدال المپیکی (11 طلا، 15 نقره و 22 برنز) بود که توسط 38 ورزشکار بدست آمد. روند مدال‌آوری ورزشکاران ایران در المپیک لندن هم پیگیری شد اما با یک طلسم شکنی!

تا سال 2000 که بازی‏های المپیک به میزبانی سیدنی برگزار شد، ورزشکاران ایران در هیچ رشته‏ای به غیر از کشتی و وزنه برداری صاحب مدال المپیک نشده بودند اما همزمان با برگزاری این دوره از بازی‏های المپیک تکواندوکاران هم به جمع مدال‌آوران المپیک اضافه شدند.

در هر صورت تا امسال که المپیک سی‏ام در لندن آغاز شد مدال‌آوری المپیک در انحصار ورزشکاران تنها سه رشته کشتی، وزنه برداری و تکواندو بود اما سه شنبه شب این انحصار با مدال‌آوری احسان حدادی برداشته شد و برای نخستین بار ورزش ایران در رشته‏ای جدید صاحب مدال المپیک شد.

احسان حدادی سه شنبه در رقابت‏های پرتاب دیسک که تقریبا همزمان با مسابقات وزنه برداری دسته سنگین وزن در ورزشگاه Olympic Stadium جریان داشت، موفق شد با رکورد 68 متر و 18 سانتیمتر بعد از پرتابگر آلمانی در جایگاه دوم قرار گرفته و صاحب مدال نقره شود.

حدادی که سال گذشته هم در دایه‌گو کره جنوبی برای نخستین بار در طول تاریخ دوومیدانی ایران را صاحب مدال جهانی (به رنگ برنز) کرد، با مدالی که سه شنبه شب گرفت رشته جدیدی را به جمع رشته‏های المپیکی و مدال‌آور ایران وارد کرد و از این حیث مدال نقره او ارزش زیادی دارد.

حتی مدال نقره حدادی در صعود 12 پله‏ای کاروان ورزش ایران و قرار گرفتن در رده دوازدهم نقش تاثیرگذاری داشت این در حالی است که همزمانی رقابت حدادی با مسابقات وزنه برداری دسته سنگین وزن باعث شد به غیر از مسئولان فدراسیون دوومیدانی، هیچ یک از مسئولان دیگر از نزدیک شاهد این طلسم شکنی نباشند، چون همه آنها در ورزشگاهی غیر از محل برگزاری مسابقات دوومیدانی بودند.

البته سیمای ایران هم کم لطفی به مدال تاریخی دوومیدانی کار کشورمان را تکمیل کرد چون هیچ صحنه‏ای از اهدای اولین مدال المپیکی در رشته‏ای غیر از کشتی، وزنه برداری و تکواندو را نمایش نداد و به همین دلیل هیچکس مدال تاریخی احسان حدادی را ندید و ارزش آن را درک نکرد. حتی رئیس جمهوری هم سه شنبه شب در پیام‏های جداگانه مدال آوری رضا قاسمی، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را تبریک گفت اما ... .


تاریخ: 1391/5/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: