برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تبعیض سایت المپیک لندن در نشان دادن تصویر احسان حدادی

تهران - تارنمای بازی های المپیک 2012لندن که به طور مستمر عکس مدال آوران موادمختلف دوومیدانی را منتشر می کند،دراقدامی مغرضانه تنهاتصویر رابرت هارتینگ آلمانی و چند پرتابگر دیسک سطح پایین را به تصویر کشیده است.

به گزارش ایرنا، هیچ تصویری از احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک این دوره از بازی های المپیک دیده نمی شود. در حالی که او نخستین ورزشکاری بود که در مرحله مقدماتی صعود خود را به فینال مسابقات قطعی کرد.

از طرف دیگر، احسان حدادی شب گذشته در زمان برگزاری مسابقه فینال پرتاب دیسک، ازپرتاب اول تاپرتاب پنجم ورزشکاران حاضردراین مرحله،درجایگاه نخست قرار داشت و به مدال طلا رسیده بود.

ازطرف دیگرهیچ عکسی ازپیترمالاچوفسکی لهستانی نفرسوم المپیک و ویرجیلیوس الکنا لیتوانیایی نفر چهارم در سایت نیست که این مسئله نشانگر این مهم است که گویا مسوولان سایت یا عکاسان حاضر در میدان مسابقه، اطلاعی از جزئی ترین اتفاقات پرتاب دیسک نداشتند.

اما از آنجا که سایت بازی ها پس از پایان مسابقه پرتاب دیسک 4 عکس جدید از رابرت هارتینگ قهرمان المپیک در هنگام خوشحالی منتشر کرده است و به مرور تعداد عکس های خود در این بخش را به 12 عدد رسانده، نشان دهنده این مهم است که گویا اراده ای در پس پرده تمایلی به نمایش درآمدن پرچم ایران با تصویر احسان حدادی قهرمان نامی کشورمان ندارد.

اما 12 عکس بازی ها در بخش پرتاب دیسک چه کسانی هستند.

چهار عکس نخست متعلق به رابرت هارتینگ قهرمان آلمانی بازی های المپیک است که یکی از آنان لحظه پرتاب دیسک و سه عکس دیگر شادی او و لحظه پاره کردن پیراهن را نشان می دهد.

عکس پنجم متعلق به لارنس اوکوی نماینده بریتانیا میزبان مسابقات است که در فینال میان 12 نفر، رتبه آخر را به خود اختصاص داده است وباعث شرمساری تماشاگران پرتعداد انگلیسی در ورزشگاه لندن شد.

عکس ششم نیز متعلق به عبدال بهاری دیگر نماینده بریتانیا است که با 60 متر و 8سانتیمتر درگروه دوم مرحله مقدماتی شانزدهم شدوحتی فرصت عرض اندام کردن در مرحله فینال را پیدا نکرد.

عکس هفتم نیز متعلق به جیسون یانگ آمریکایی است که حتی موفق نشد به جمع 12نفر مرحله فینال خود را برساند.

عکس هشتم و دوازدهم 'ینیفر فرانک کاساناس' از اسپانیا را که در فینال هفتم شده است نشان می دهد.

عکس نهم رابرت یوربانک ازلهستان است که یکی ازضعیف ترین پرتابگران دیسک در این دوره بود بطوری که در گروه اول دور مقدماتی با 59 متر و 56 سانتیمتر در جایگاه پانزدهم ایستاد.

عکس دهم اریک کده هلندی است که در فینال دهم شده است.

باتوجه به نمایش تصاویر پرتابگران دیسک ضعیف کشورهای بریتانیا، آمریکا و اسپانیا و... در شرایطی که کشورهای دیگری همچون ایران در صدر جدول قرار داشتند شاید گواه این باشد که استکبار جهانی در ریزترین بخش های ورزش نفوذ کرده است بطوری که نمود آن را در ماده پرتاب دیسک می بینیم.

البته در این شب احسان حدادی تنها مسوولان فدراسیون دوومیدانی را در کنار خود داشت و به نوعی از حمایت مسوولان ورزشی کشورمان به دلیل حضور آنان در سالن اکسل محل برگزاری مسابقات وزنه برداری و کشتی بی بهره بود.

ورزشی ** 1346 **1590

تاریخ: 1391/5/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: