برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تأثیرامتیاز میزبانی بر عملکرد ورزشکاران

تهران - نتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می دهد، احتمال بیماری ورزشکارانی که برای شرکت در مسابقات مجبورند سفرهای طولانی داشته باشند تقریبا سه برابر آنهایی است که در خانه مسابقه می دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پروفسور 'مارتین شولنوس' از دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی پس از بررسی بازیکنان هشت تیم راگبی که به مدت چهار ماه در مسابقات 2010 استرالیا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی شرکت کرده بودند، تأثیر امتیاز میزبانی را بر روی ورزشکاران مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

وی در این باره گفت: تیم هایی که در خانه بازی می کنند در مقایسه با آنهایی که برای شرکت در مسابقات مجبورند سفر کنند، بازیکنان سالم تری دارند که این امر قطعا روی عملکردشان تأثیرگذار خواهد بود.

در این تحقیق تیم هایی که در خانه بازی نمی کردند، با کشور خود بین دو تا یازده ساعت اختلاف داشتند.

پزشکان تیم ها در پایان این رقابت ها 469 مورد بیماری تنفسی، گوارشی و عفونت پوستی را در 187 نفر از بین 259 بازیکن گزارش دادند. البته آسیب دیدگی ها در این دسته قرار نگرفتند.

به گفته شولنوس نوع بیماری ها بسته به مکان برگزاری مسابقات تفاوت بسیاری داشت. تعداد بیماران در تیم هایی که در خانه بازی می کردند بسیار کمتر از تعداد بیماران همان تیم ها در هنگام سفر به مکان هایی بود که بیش از 5 ساعت اختلاف داشتند. تعداد این افراد در مسابقات این تیم ها پس از بازگشت به خانه باز هم کاهش می یافت.

وی از اختلاف در میزان آلودگی، دما، رطوبت هوا، قرار گرفتن در معرض آلرژی های جدید، مواد غذایی و میکروب ها از عوامل مؤثر بر بیماری ورزشکاران در هنگام سفر نام برده است.

پروفسور شولنوس در ادامه پرسش های بزرگی را در مقابل مربیان قرار داده است که آیا آنها باید زمان کافی به ورزشکارانشان بدهند تا با شرایط جدید خو پیدا کنند و سازگار شوند؟ و اینکه آیا آنها می دانند کدام یک از بازیکنان ممکن است بیشتر از دیگران در معرض خطر باشند؟

او می گوید: احتمال بیماری در هفته اول بالاتر است و بعد از آن هفته به هفته کمتر می شود اما همچنان وجود خواهد داشت. هنوز مشخص نیست چند هفته برای سازگاری ورزشکاران با محیط جدید لازم است اما احتمالا بیش از پنج هفته خواهد بود. در برخی موارد نیز شدت بیماری به قدری جدی می شود که ممکن است به مشکلات قلبی و حتی مرگ ناگهانی بازیکنان منجر شود.

ورزشی**9126**1440

تاریخ: 1391/5/19
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: