برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

خیرآبادی:موفقیت کاروان ایران مدیون کشتی فرنگی بود/ همانند غریبه ها وارد زادگاهم شدم

سنندج - خبرگزاری مهر: وضعیت همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی، حال و روز کشتی کردستان، جذب حمایت های بخش خصوصی در ورزش و وضعیت سامان طهماسبی از جمله مسائلی بود که از سوی مربی تیم ملی کشتی فرنگی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید خیرآبادی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان حضور یافت و به سوالات مختلف خبرنگاران در حوزه های مختلف به ویژه وضعیت کادر فنی و تیم ملی و کسب موفقیت های اخیر کشتی فرنگی سخنانی را مطرح کرد.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران در رقابت های المپیک لندن در ابتدا گفت: بنا یکی از شخصیت های برجسته در عرصه کشتی کشور و جهان است بزرگترین شاخصه کار با وی استفاده از مربیان کاردان، کاربلد و متخصص دارای رزومه کاری موفق این رشته است که سابقه مربیگری در باشگاه ها را دارند و من نیز در کنار مربیان بزرگی مثل آقای حسن بابک، احد پازاج، رضا سیم خواه کار کرده ام ولی هیچکدام از عزیزانی که نام بردم مثل آقای بنا از مربیان سازنده استفاده نکردند.

وی با اشاره به آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت های المپیک لندن ادامه داد: با طراحی 14 برنامه اردویی که شامل هفت اردو برای کشتی گیرانی که سهمیه المپیک کسب نکرده اند و هفت اردو در جهت بالا بردن سطح آمادگی بدنی و به اوج رساندن توانایی جسمی بچه ها توانستیم به نتایج خوبی که در لندن مشاهده کردید دست یابیم، آمادگی بدنی کشتی گیران ما در حدی بود که اکثر کشورهای شرکت کننده از جمله کوبا و ترکیه اعتقاد به دوپینگ داشتند و فیلا و کمیته ملی المپیک را وادار به آزمایش تست دوپینگ از تمام کشتی گیران ما حتی افرادی که از دور رقابت ها کنار رفتند کردند و حتی در بحث روحی روانی تیم هم بنده معتقدم آقای بنا بمب انرژی است و از لحاظ روحی و روانی تاثیر بسیار مثبتی بر تمام کشتی گیران تیم ملی داشت.

جمشید خیرآبادی با اشاره به عدم توجه به ورزش هایی همچون کشتی در کشور بیان کرد: متاسفانه در حالیکه برای سرمربی تیم ملی فوتبال کشور شش میلیون دلار هزینه می کنند اما به محمد بنا که سه مدال طلای المپیک کسب می کند، تنها 13میلیون ریال ماهانه اختصاص می دهند باید دلایل این تفاوت ها را دانست و مسئولان این تفاوت قائل شدن را برای مردم بیان کنند.

بزرگترین مشکل کشتی کردستان فرهنگ سازی است

وی در ادامه به وضعیت کشتی در کردستان اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و فضاسازی، بردن کشتی به داخل مدارس، اعزام مربیان به کلاس های متعدد مربیگری، استعدادیابی از سنین پایه، احداث سالن در مناطق حاشیه شهر، جذب اسپانسر و میدان دادن به نیروهای خاص از سوی هیئت کشتی موجب رشد و ترقی کشتی استان و حضور کشتی گیران کردستان در عرصه تیم ملی می شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در گذشته کار زیربنایی در کشتی کردستان صورت نگرفته و نتایج و نموداری که در هیئت و فدراسیون کشتی موجود است نشان دهنده وضعیت خوبی نیست، در حال حاضر و در وضعیت موجود با نگاه به اینکه هیئت کشتی فعلی مشغول کار پایه ای هست انتظار می رود طی پروسه زمانی میان مدت چهار تا پنج ساله و با برنامه ریزی درست کشتی کردستان را به جایگاه واقعی خود برسانند و این کار نیازمند یک وفاق ملی و همدلی خاصی بین اعضای هیئت کشتی مسئولین استان و متولیان ورزش کردستان است.

آمادگی کمک کردن به هیئت کشتی کردستان را دارم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک لندن اظهار داشت: از زمانی که بنده کار خود را شروع کرده ام و وارد عرصه مربیگری شده ام ملاکم هیئت و یا شخص خاصی نبوده است و فقط به خاطر عشق و علاقه ای بوده که به کشتی داشته ام. من یکسری تجربیات را در عرصه های مختلف و در طول سالیانی که مشغول به کار بوده ام به دست آوردم و دوست دارم این تجربیات را در اختیار همشهریان خود قرار دهم و اگر در هر وقت و زمانی که هیئت کشتی به حضور بنده نیاز داشته باشد با تمام وجود آماده هر نوع همکاری و تعامل با آنها هستم.

وی خطاب به مدیران و روسای هیئت های ورزشی در کردستان گفت: به غیر از هیئت کشتی به تمام هیئت ها این مطلب را متذکر می شوم با توجه به اینکه علم بدن سازی و سیستم انرژی در تمام رشته های ورزشی یکسان است و فقط در بخش تخصصی فرق می کند با توجه به اینکه تنها مربی هستم که در سطح استان دوره آندومتری را با رتبه اول گذرانده ام آمادگی این را دارم که به عنوان اتاق فکر در خدمت تمام هیئت های ورزشی استان باشم و با معرفی استعدادها و نخبه های خود به من، با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت زمینه رشد و ترقی آنها را فراهم سازیم.

سامان طهماسبی قربانی بی تدبیری مسئولان استان شد

خیرآبادی با اشاره به وضعیت سامان طهماسبی بیان کرد: دلاورمرد کشتی کردستان سامان طهماسبی از زمانی که 25 کیلو بود پیش خود من تمرین می کرد. سامان تمام دین خود را به مردم استان کردستان ادا کرد اما متاسفانه مدیران ارشد استان و مسئولان هیئت کشتی وقت، کوچکترین حمایتی از سامان نکردند و ناچار به خاطر اینکه زندگی عادی داشته باشد و صرفا فقط به خاطر امر ورزش و درآمدزایی تبعیت دو ملیت آذربایجانی و ایرانی گرفته است.

وی یادآور شد: سامان طهماسبی اگر در المپیک موفق به کسب مدال می شد از سوی اسپانسر فدراسیون کشتی آذربایجان فقط یک میلیون دلار پاداش می گرفت ولی انتظار می رود ورزشکاران ما به مقام های خوبی در عرصه های ملی و جهانی دست پیدا کنند و مسئولان از آنها حمایت کنند تا شاهد حضور این ورزشکاران در کشورهای دیگر نباشیم.

همانند یک غریبه وارد زادگاهم شدم

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران در المپیک لندن ادامه داد: نخست برای خودم متاسفم که به عنوان تنها نماینده کردستان در المپیک با این چنین برخورد سردی از سوی مسئولان ارشد استان مواجه شدم چرا که در استانی فرهنگی همچون کردستان که مقام معظم رهبری این استان را الگوی فرهنگی در کشور معرفی کردند نباید از سوی مسئولان این چنین برخوردهایی با ورزشکاران و جوانان تلاشگر استان شود.

وی عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت که جوانان غیرتمند ایرانی در آوردگاه المپیک با وجود هزینه‌های ناچیزی که در بحث آمادگی و حمایت از آنان شده بود خارج از تمام انتظارات انجام وظیفه کردند و افتخاراتی برای کشور آفریدند که در دیگر کشورهای دنیا ده‌ها میلیون دلار برای هر فرد برای کسب این افتخارات هزینه شده بود.

خیرآبادی گفت: تا زمانی که نگاه‌ های متفاوت به رشته‌های مدال‌آور و افتخارآفرین کشور در عرصه‌های بین‌المللی نسبت به رشته‌هایی همچون فوتبال وجود داشته باشد و ورزش اول مملکت مورد بی ‌مهری مسئولان قرار گیرد هیچ گاه نخواهیم توانست به صورت قطعی به آینده این رشته ورزشی و سایر رشته‌ها امیدوار باشیم و روز به روز نیز به دلیل نبود پشتوانه‌های مناسب در تیم‌های پایه ای و عدم توجه به امر استعداد یابی در نونهالان شاهد نزول خواهیم بود.

وی افزود: استان کردستان همواره یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور بوده است و جوانان توانمندی را به این عرصه معرفی کرده است اما متأسفانه به دلیل بی‌مهری مسئولان استانی، عدم اسپانسر مناسب و عدم رفع موانع و مشکلات معیشتی کشتی‌ گیران استان شاهد مهاجرت چند نفر از افتخارآفرینان ملی در این رشته بوده ‌ایم.

برنامه های مربی تیم ملی برای آینده

مربی تیم ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از مسابقات المپیک قرارداد بنده و آقای بنا با فدراسیون به اتمام رسیده است، هر چند آقای بنا بنده را به عنوان جانشین خود در تیم ملی بزرگسالان معرفی کرده اند اما به علت خستگی فراوان دیگر قادر به همکاری با تیم ملی بزرگسالان نیستم و پیشنهاداتی هم از سوی چند کشور صاحب‌ سبک و صاحب ‌نام در حوزه کشتی فرنگی به من شده است که اگر موافقت صورت گیرد و پیشنهاد قابل توجهی باشد که باعث غرور ملی باشد برای افتخارآفرینی دیگر و به عنوان نماینده ‌ای شایسته از جامعه کشتی ایران بعد از بررسی آنها در این حوزه فعالیت می کنم.

برنامه ای بلند مدت برای کشتی در کشور نداریم

وی یادآور شد: متاسفانه در کشور ما برنامه ‌ریزی بلندمدتی برای رشد و پیشرفت رشته‌های مختلف ورزشی وجود ندارد و موفقیت‌های هم که به دست آمده نیز همگی قائم به فرد بوده و به جرأت می‌ توان گفت که با کناره ‌گیری محمد بنا سرمربی تیم‌ملی و کادر فنی وی، شاهد رکودی گسترده در کشتی فرنگی کشور خواهیم بود که البته انتظار می رود اینگونه نباشد و کادر فنی جدید با دوراندیشی از تمام اعضای تیم ملی کشتی فرنگی که توانایی حضور در میادین المپیک و جهانی را در آینده برخوردارند، استفاده کند.

دلیل افت کشتی آزاد

خیرآبادی با اشاره به حال و روز کشتی کشور به ویژه کشتی آزاد عنوان کرد: کشتی آزاد ورزش اول ایران و ورزش ملی، مذهبی و صادراتی ماست و ای کاش یکی از نشان های زرین المپیک را دریافت می کرد. تفکرات و ایده های آقای خادم زمان بر است و تا المپیک بعدی با درایتی که در آقای خادم سراغ دارم مطمئنم کشتی آزاد از این وضع خارج می کند، من با تمام وجودم احترام خاصی برای آقای رسول خادم قائلم و به عنوان فردی بزرگوار، دانشمند و فرزانه که در خانواده کشتی حضور دارند به وی افتخار می کنم ولی ای کاش آقای غلام محمدی را کنار تیم حفظ می کرد و مطمئن باشید نتیجه کشتی آزاد بهتر از این می شد.

سه کتاب جدید در دست انتشار دارم

وی در پایان سخنان خود به تالیفاتش اشاره کرد و افزود: دو تا از کتاب های بنده در بازار موجود است که یکی از آنها با نام آنچه باید مربیان بدانند به چاپ چهارم رسید و سال گذشته در نمایشگاه بین المللی کتاب نشان برتر کتب ورزشی را دریافت کرد. در حال حاضر سه کتاب جدید در حوزه شیوه‌های نوین تمرینی، آمادگی جسمانی و برنامه ‌ریزی تمرینی و اردویی در سال جاری در دست کار دارم با ناشر هم قرارداد بسته ام و امیدوارم در مدت زمانی که امسال در اختیار دارم با انتشار این سه کتاب تعداد تالیفات خود را در حوزه ورزش و کشتی به پنج تالیف برسانم که البته باید گفت یکی از دلایلی که من قصد دارم از تیم ملی فاصله بگیرم به خاطر همین کتب در دست انتشار است.


تاریخ: 1391/5/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: