برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در گفتگو با مهر عنوان شد؛تاکید بر پاک بودن کاروان ورزش ایران در المپیک لندن/ 18 نفر از دهکده اخراج شدند

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک ضمن تشریح گزارش مختصری از وضعیت کاروان ایران در جریان بازی‎های المپیک، گفت: نتیجه منفی تمام نمونه‎گیری‌های به عمل آمده از ورزشکاران‎مان تاییدی بر پاک بودن کاروان ایران بود.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نمونه گیری از تمام ورزشکاران مدال‌آور در بازی‎های المپیک لندن جزو برنامه‏های ثابت کمیته کنترل دوپینگ بازی‎ها بود، اظهارداشت: براین اساس از هر 12 ورزشکار ایرانی که در بازی‌های المپیک لندن مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند، تست دوپینگ گرفته شد. علاوه بر این از سه یا چهار ورزشکار دیگرمان هم که جزو مدال‌آوران نبودند، نمونه گیری شد.

وی با بیان اینکه نمونه گیری‎های انجام شده در بازی‏های المپیک لندن در کمترین زمان آنالیز شده و نتیجه آن اعلام می‎شد، تصریح کرد: نتیجه تست دوپینگ تمام ورزشکاران ایران که از آنها نمونه گیری شده بود، منفی بود و این یعنی پاک بودن کاروان ورزش ایران در المپیک سی‎ام؛ نتیجه‏‎ای که با آموزش‏های به روز و همیشگی در کنار کنترل دوپینگ هدفمند، به دنبال دستیابی به آن بودیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با ابراز خرسندی که از اینکه ایران، کاروانی پاک در بازی‎های المپیک 2012 لندن داشت، خاطرنشان کرد: قوانین دوپینگ و مبارزه با این پدیده خیلی جدی در طول بازی‏های اعمال شد. تمام مدال‌آوران بدون وقفه در محل نمونه گیری حاضر می‎شدند و نمونه گیری از دیگر ورزشکاران هم به صورت سرزده در محل مسابقه، تمرین یا استراحت آنها انجام می‎شد. بر همین اساس شماره تخت و اتاق تمام ورزشکاران از جمله کاروان ایران در اختیار ماموران کنترل دوپینگ قرار داده شده بود.

پورکاظمی تصریح کرد که نمونه گیری از تمام ورزشکاران ایران در جریان مسابقه انجام شد و هیچ‌یک از آنها به هنگام استراحت تست دوپینگ ندادند.

دبیرکل نادو ایران با یادآوری اینکه پیش از این اعلام شده بود در جریان بازی‎های المپیک لندن 4000 تست ادرار و 1000 تست خون گرفته خواهد شد، یادآور شد: البته هنوز آمار دقیقی از تعداد نمونه گیری‎های به عمل آمده در این بازی‌ها و تفکیک چگونگی نمونه گیری (تست ادرار یا خون) از سوی برگزارکنندگان بازی‌ها ارائه نشده است اما قطعا تا چند روز دیگر گزارشی از این آمار به دست‌مان خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه نتیجه تمام نمونه گیری‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص و اعلام می‌شد، تاکید کرد: درطول بازی‌های المپیک لندن 18 ورزشکار از رشته‌های مختلف به دلیل مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ‌شان از دهکده بازی‌ها اخراج شدند.

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک گفت: دو پرتابگر دیسک و چکش از کشور مولداوی در بخش بانوان، دو پرتابگر دیسک و چکش از فرانسه، دونده سرعت فرانسه، وزنه بردار آلبانیایی، ژیمناست ازبکستانی، جودوکاری از آمریکا، یک ورزشکار رشته پیاده روی از ایتالیا، دونده 400 متر سوریه در بخش بانوان، دونده 500 متر فرانسه، یک دوچرخه سوار روسی در بخش بانوان و دونده 400 مترکلمبیا ورزشکارانی بودند که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ محکوم به خروج فوری از دهکده شدند.

پورکاظمی تاکید کرد: علاوه بر این 13 ورزشکار، پنج ورزشکار دیگر هم از دهکده بازی‌ها اخراج شدند. البته وجود ابهامات اندک در نتیجه نمونه گیری آنها باعث شد نام و مشخصات‌شان فعلا اعلام نشود اما براساس نتیجه بدست آمده محکوم به اخراج شدند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین با تاکید براینکه ایران کاروانی شاد در طول بازی‌ها داشت، اظهارداشت: خوشبختانه کاروان ایران از همان روزهای ابتدایی با عملکرد خوب الهه احمدی و بعد از نوشاد عالمیان در رقابت‌های تیراندازی و تنیس روی میز شادابی و انگیزه لازم برای پیگیری بازی‌ها را پیدا کرد و در ادامه هم با مدال‌آوری ورزشکاران این شادابی به خوبی حفظ شد.

لطفعلی پورکاظمی در پایان گفت: در جریان بازی‌ها برخی ورزشکاران ما با مصدومیت‌هایی مواجه شدند مانند محمدباقری معتمد و رضا یزدانی که حتی کارشان به مداوا در کلینیک و بیمارستان کشیده شد. البته این گونه اتفاقات در ورزش طبیعی است اما در مجموع و با وجود این گونه آسیب دیدگی‌ها، کاروانی سالم و شاداب در طول بازی‌ها داشتیم. 


تاریخ: 1391/5/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: