برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بازیکنان تیم ملی بسکتبال: قهرمانی آسیا را پس می‌گیریم

جام جم آنلاین: مهمد بچیروویچ از سوی جامعه بسکتبال ایران بخوبی پذیرفته شد. شاید سابقه روشن او در بسکتبال باعث این کار شده است، اما به هر حال باید قبول کرد در بسکتبال ایران ـ بویژه در بین بازیکنان ـ مربی خارجی زودتر از همتاهای ایرانی پذیرفته می‌شود.

با آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال بیشتر بازیکنان در گفت‌وگوهای متعدد برنامه‌های سرمربی جدید تیم ملی را تائید کردند. نکته مشابه در حرف‌های همه، بازپس‌گرفتن قهرمانی آسیا در رقابت‌های 2013 و راهیابی به رقابت‌های جهانی 2014 اسپانیاست.

محمد جمشیدی بازیکن شهرکردی تیم ملی بسکتبال می‌گوید: در مدتی که در اردو هستیم تمرینات بخوبی دنبال می‌شود و بازیکنان رفته‌رفته به آمادگی می‌رسند. حضور مربی جدید تیم ملی انگیزه زیادی به بازیکنان داده است. بازیکن تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با این تیم در لیگ برتر بسکتبال خوب بازی کرد و یکی از دلایل انتخاب او بازی‌های موثرش در چند دیدار پایانی بود که از دید بچیروویچ دور نماند.

او علاوه بر امسال در دوره قبل هم بازی‌های غرب آسیا را با تیم «ب» تجربه کرده بود، اما در تمجید از سرمربی اسلوونیایی می‌گوید: بچیروویچ مربی بزرگی است و بازیکنان هم با حضور او انگیزه بالایی برای نشان‌دادن خودشان دارند.

او مربی بااخلاقی است و دوست دارد تمرینات با نشاط و شادابی خاصی برگزار شود. محمد جمشیدی درباره شکست تیم ملی به لبنان در بازی‌های غرب آسیا می‌گوید: ما خودمان بر اثر اشتباهاتی که داشتیم به آنها باختیم والا تیم لبنان نمی‌توانست قهرمانی را از ما بگیرد. مهدی کامرانی، بازیکن باتجربه بسکتبال ایران یکی از بازیکنان غایب ایران در بازی با اردن بود. او به گفته کادر فنی تیم ملی بسکتبال در بازی با لبنان آسیب دید.

کامرانی، تمرینات بچیروویچ را متنوع و لذتبخش می‌داند: از تمرین‌کردن با این مربی لذت می‌برم. تمرین و سیستم‌‌های دفاع او مرا وادار به تلاش بیشتر می‌کند و به همین دلیل از اردوی تیم ملی و تمرین کنار بازیکنان لذت می‌برم. هر وقت تمرین‌های تیم به گونه‌ای باشد که تمام توان و توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم برایم راضی‌کننده است. با این حال، اما مصدومیت کامرانی ضربه‌ای برای تیم ملی در بازی‌های غرب آسیا بود. او همچنین در گفت‌وگویی اعلام کرد تا مدتی قادر نیست در تمرینات تیم ملی بسکتبال شرکت کند و حتی احتمال دارد بازی‌های جام استانکوویچ را از دست بدهد.

بعد از باخت ایران به لبنان او در توصیف حریف می‌گوید: لبنانی‌ها تیم حرفه‌ای‌تری هستند و با توجه به شرایطی که دارند، می‌توانند بسکتبال حرفه‌ای را به نمایش بگذارند؛ به همین دلیل فکر می‌کنم اصلی‌ترین حریف ایران در اردن، لبنان بود. یکی دیگر از بازیکنان مصدوم تیم ملی بسکتبال اوشین ساهاکیان است که دو روز مانده به شروع مسابقات، بازی‌ها را از دست داد.

ساهاکیان در تیم‌های ترومن و ماتیچ ـ مربیان قبلی تیم ملی بسکتبال ـ بخوبی استفاده شد، اما در تیم بچیروویچ این بازیکن چه نقشی در تیم ملی به عهده می‌گیرد؟ بعد از این‌که ساهاکیان آسیب دید ناراحتی در چهره و گفته‌های بچیروویچ نمایان بود.

ساهاکیان از تمرینات بچیروویچ خوشش آمده چون به اعتقاد او بازیکنان تا به حال روی برخی نکات تمرکز نداشته‌اند: «سرمربی تیم روی نکات ریزی تاکید دارد که پیش از این به آنها هیچ توجهی نداشتیم و اصلا به ذهنمان هم نمی‎رسید. مثلا برای دفاع یا حمله می‎توان این کارها را انجام داد اما او روی این نکات تاکید زیادی دارد و به نظرم تاثیرگذار هم هستند.»

سعید داورپناه، دیگر ملی‌پوش بسکتبال ایران هم از حضور بچیروویچ در بسکتبال ایران راضی است و دلایل خود را این‌گونه بیان می‌کند: «با حضور بچیروویچ، بسکتبال ایران روز به روز بهتر می‌شود و رشد می‌کند. او مربی‌ای است که کاملا با برنامه کار می‌کند و برای هر بازیکن وظایف جداگانه‌ای دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ‌کس خارج از برنامه حرکت کند. من به عنوان بازیکن در حال حاضر می‌دانم تا دو ماه آینده چه برنامه‌ای دارد. سرمربی به هیچ وجه دنبال بهانه‌جویی نیست و اگر بازیکنان اصلی تیم ملی هم نباشند او کار خودش را انجام می‌دهد.»

تاریخ: 1391/5/24
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: