برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/پایان تلخ و شیرین حضور ایران درالمپیک سی‌ام/ توقف فوتبال، سقوط والیبال

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: اگرچه در روزهای ابتدایی هفته رو به پایان، بازی‎های المپیک 2012 لندن به پایان رسید و پرونده ایران در این بازی‌ها بسته شد اما تمام رویدادهای این هفته در سایه نتایج پایانی المپیک قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهانی پایانی این هفت روز ورزش خبرهایی منتشر شد که حکایت از سقوط والیبال ایران و درجا زدن بسکتبال‌مان در رده‎بندی جهانی داشت. در این هفته تنها اردوی برون مرزی تیم ملی والیبال بانوان که مسابقات AVC را پیش رو دارد منتفی شد و تیم بسکتبال جوانان هم برای کسب سهمیه جهانی به مغولستان سفر کرد.

در این هفت روز ورزش، تیم ملی فوتبال که از هفته گذشته جهت برپایی اردوی تدارکاتی به مجارستان سفر کرده است، در دیداری دوستانه که در این کشور برگزار شد، به مصاف تونس رفت و به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت داد. ضمن اینکه در راستای تعلیق فدراسیون قایقرانی، ملی پوشان کاناپولو هم برای سفر به لهستان جهت شرکت در مسابقات جهانی با مشکل مواجه شدند.

این در حالی است که همه این اتفاقات در سایه اخبار و رویدادهای ابتدایی هفته قرار داشت که همگی هم معطوف به المپیک و پایان کار نمایندگان ایران در این دوره بازی‎ها بود. مهمترین رویدادی این هفت روز ورزش عبارتند از:

باقری معتمد نقره‎ای شد
محمد باقری معتمد تنها نماینده ایران در روز چهاردهم بازی‎های المپیک لندن بود. این تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان بامداد جمعه گذشته در پایان سه راند مبارزه با "تروت تازه‌گل" از ترکیه با نتیجه 6 بر 5 متحمل شکست شد. این دیدار در مرحله نهایی رقابت‎های تکواندوی بازی‌های المپیک برگزار شد و بدین ترتیب باقری معتمد با متحمل شدن شکست مقابل تکواندوکار ترک به مدال نقره دست یافت. باقری معتمد با شکست دادن حریفانی از آفریقای مرکزی، افغانستان و برزیل فینالیست شده بود.

محمد باقری معتمد تنها مدال تکواندوی ایران در بازی‎های المپیک لندن را کسب کرد

سرگروه حذف شد
یوسف کرمی، سرگروه تیم ملی تکواندو ناباورانه از بازی‌های المپیک حذف شد. این تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان جمعه گذشته اولین دیدار خود در بازی‎های المپیک را به "نیکلاس گارسیا" از اسپانیا واگذار کرد اما با راهیابی این ورزشکار اسپانیایی به دیدار نهایی، وی شانس حضور در گروه بازنده‌های این وزن را پیدا کرد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند اما کرمی در اولین مبارزه خود در این مرحله مقابل "محمد لاتلو" از بریتانیا تن به شکست داد و از دور رقابت‎ها حذف شد. این در حالی است که یوسف کرمی از امیدهای مدال در بازی‏های المپیک لندن بود.

تنها دختر تکواندوکار ایران هم حذف شد
سوسن حاجی‌پور تنها تکواندوکار ایران در بخش بانوان بازی‎های المپیک بود که خیلی زود از گردونه رقابت‏ها کنار رفت. وی که در وزن 67- کیلوگرم مبارزه می‌کرد، جمعه گذشته اولین دیدار خود را به "کارمن مارتون" نماینده استرالیا واگذار کرد. نماینده کشورمان در صورت صعود این استرالیایی به دیدار نهایی می‌توانست برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد اما "مارتون" در مرحله نیمه نهایی مقابل "نور تاتار" از ترکیه نتیجه را واگذار کرد تا نماینده کشورمان از گردونه مسابقات حذف شود.

تکواندو ایران در المپیک دهم شد
تیم ملی تکواندوی ایران با کسب یک مدال نقره و عنوان دهمی به کار خود در المپیک سی‎ام پایان داد. مسابقات تکواندوی بازی‎های المپیک لندن جمعه گذشته به پایان رسید. در این رقابت‎ها تیم‎های اسپانیا، چین، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، آرژانتین، صربستان و فرانسه رده‎های اول تا نهم را به خود اختصاص دادند.

آرزو حکیمی حذف شد
کایاک‌سوار ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن در رقابت‌های 200 متر این ماده در گروه دوم آخر شد و از دور مسابقات کنار رفت. آرزو حکیمی تنها نماینده ایران در این بخش از رقابت‌ها بود که جمعه گذشته با زمان 44 ثانیه و 576 هزارم ثانیه در گروه خود آخر و از گردونه این رقابت‌ها حذف شد.

یوسف کرمی یکی از بزرگترین ورزشکاران ناکام ایران در المپیک سی‎ام بود

حسن رحیمی حذف شد
آزادکار وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در مسابقات المپیک 2012 لندن بعد از واگذار کردن نتیجه دومین مبارزه خود به دلیل ناکامی حریف هندی در صعود به فینال، از رسیدن به گروه شانس مجدد این وزن بازماند و حذف شد. حسن رحیمی جمعه گذشته در نخستین دیدارش حریف مغول را شکست داد اما در دومین مبارزه خود برابر حریف هندی مغلوب شد تا چشم انتظار راهیابی این آزادکار هندی به فینال بماند. این در حالی بود که کشتی گیر هندی در راه رسیدن به فینال ناکام ماند و به همین دلیل رحیمی هم شانس رسیدن به گروه شانس مجدد را از دست داد.

خداحافظی گودرزی بعد از نایب قهرمانی
صادق گودرزی، کشتی گیر آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران در بازی‎های المپیک لندن بود که صاحب اولین مدال تیم کشتی آزاد در این بازی‎ها شد. گودرزی جمعه گذشته با شکست دادن نمایندگان بلغارستان، ازبکستان و مجارستان به مرحله نهایی رسید اما در این مرحله با قبول شکست برابر "جوردن باروس" از آمریکا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. گودرزی پس از کسب این مدال از عرصه ملی کشتی خداحافظی کرد.

اسماعیل‌پور با دو پیروزی حذف شد
مسعود اسماعیل‌پور نماینده تیم کشتی آزاد ایران شنبه گذشته در عین شایستگی با کسب دو پیروزی و تحمل دو شکست در پیکارهای وزن 60 کیلوگرم المپیک 2012 لندن به کار خود در این رقابت‌ها خاتمه داد. اسماعیل‌پور آخرین دیدار خود را در گروه بازنده‌ها برگزار کرد که طی آن مقابل "یوگشوار دات" از هندوستان  شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. این آزادکار در دور اول و دوم مسابقات حریفانی از مکزیک و قزاقستان را شکست داده بود اما در دور سوم مقابل حریفی از روسیه شکست خورد از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

مدال‌آوری احسان لشگری با پنج دیدار
یکی از سه مدال برنز کاروان ایران در بازی‎های المپیک توسط احسان لشگری در رقابت‏های وزن 84 کیلوگرم کشتی آزاد بدست آمد. لشگری شنبه گذشته با شکست دادن حریفانی از قزاقستان، ارمنستان و روسیه به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل نماینده آذربایجان شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. البته احسان لشگری در دیدار رده بندی حریف ترکیه‌ای خود را شکست داد و به مدال برنز المپیک رسید.

کمیل قاسمی آخرین مدال‌آور کاروان ایران شد
دوازدهمین و آخرین مدال کاروان ورزش ایران در بازی‎های المپیک لندن توسط کمیل قاسمی و در پیکار‌های وزن 120 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد بدست آمد. قاسمی که شنبه گذشته کار خود را با غلبه بر حریف کانادایی آغاز کرد، در دور دوم مغلوب "تایمازوف" شد اما با صعود این حریف ازبک به فینال، قاسمی هم به گروه شانس مجدد این وزن راه یافت. آزادکار کشورمان نخستین دیدار خود در این گروه را با پیروزی برابرحریفی از آلمان تمام کرد و راهی مرحله رده بندی شد. قاسمی در آخرین دیدارش "ترول دلاگنف" از آمریکا را شکست داد و به مدال برنز المپیک رسید.

رضا یزدانی به خاطر مصدومیت ناگهانی از رسیدن به مدال المپیک بازماند

وداع تلخ مهدی تقوی با المپیک
مهدی تقوی، ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان که با قرعه‌ای دشوار در بازی‎های المپیک 2012 لندن روبه‌رو شده بود، یکشنبه گذشته و در دور اول مسابقات به مصاف "لیوان لوپز" از کوبا رفت و با قبول شکست از این حریف متوقف شد. از سویی دیگر این حریف کوبایی هم از رسیدن به فینال بازماند و بدین ترتیب مهدی تقوی نیز از گردونه رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک 2012 لندن حذف شود در حالیکه او یکی از امیدهای مدال در تیم کشتی آزاد بود.

شوک بزرگ کاروان ایران با مصدومیت رضا یزدانی
رضا یزدانی آخرین ورزشکار ایران بود که دیدارهای خود را در بازی‎های المپیک لندن برگزار کرد. یزدانی یکشنبه گذشته در روز پایانی این بازی‌ها و در دور اول پیکار‎های وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد، در فینالی زودرس به مصاف "عبدالسلام گادیسوف" از روسیه رفت و پیروز شد. یزدانی در دور بعد هم حریفی از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله و در همان ثانیه‌هایی ابتدایی مبارزه با حریف اوکراینی به دلیل پارگی رباط صلیبی از ادامه مبارزه بازماند و حضور در فینال و حتی دیدار رده بندی را از دست داد. بدین ترتیب یزدانی که امید مدال طلا در روز پایانی المپیک بود شوک بزرگی را به تیم کشتی آزاد و کاروان ایران وارد کرد.

پایان تلخ و شیرین کار کاروان ورزش ایران 
پرونده کاروان ورزش ایران در بازی‎های المپیک یکشنبه شب گذشته با برگزاری دیدارهای روز هفدهم و پایانی بسته شد. در پایان این دوره از بازی‎ها، کاروان ایران با مجموع چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز به عنوان پنجمین کشور آسیایی بعد از چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان در رده هفدهم جدول توزیع مدال‎ها قرار گرفت. این در حالی است که تعداد مدال‎های کاروان ورزش ایران در ادوار گذشته بازی‏های المپیک هیچ گاه دو رقمی نشده بود و ورزشکاران ایران به این اندازه مدال طلا نگرفته بود. از این حیث کاروان ایران پایانی خوب در این دوره از بازی‎های المپیک داشت هرچند که ناکامی آزادکاران ایران در دستیابی به مدال در روز پایانی و ناکامی دیگر ورزشکاران مانند یوسف کرمی از بخش‌های تلخ پرونده عملکرد کاروان ایران بود.

کاروان ورزش ایران با مجموع 12 مدال و کسب جایگاه هفدهم به کار خود در بازی‎های المپیک لندن پایان داد

بسکتبالیست‎های جوان عازم مغولستان شدند
تیم بسکتبال جوانان ایران دوشنبه شب گذشته به منظور شرکت در بیست و دومین دوره رقابت‎های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان عازم مغولستان شد. این رقابت‎ها از روز جمعه آغاز می‎شود. ایران در روز نخست رقابت‌های آسیایی به مصاف قزاقستان می‎رود سپس به ترتیب با تیم‌های عربستان و فیلیپین دیدار خواهد داشت. مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا تا 5 شهریورماه ادامه خواهد داشت و در پایان سه تیم برتر مسابقات سهمیه جهانی کسب می‎کنند.

ملی پوشان کاناپولو از مسابقات جهانی بازماندند
به دنبال نامه فدراسیون جهانی قایقرانی مبنی بر تعلیق قایقرانی ایران، سفارت لهستان که میزبان مسابقات جهانی کاناپولو است دوشنبه گذشته از پذیرفتن مدارک ملی‎پوشان ایران برای صدور روادید آنها جهت شرکت در این رقابت‎ها امتناع کرد. مسابقات جهانی کاناپولو شهریورماه در لهستان برگزار می‎شود.

سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی
والیبال ایران در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی با یک پله سقوط در رده چهاردهم قرار گرفت. این رده بندی چهارشنبه گذشته اعلام شد. در رنکینگ جدید منتشر شده، استرالیا با 11 پله صعود بالاتر از ایران و در رده یازدهم قرار گرفت و بدین ترتیب ایران بالاتر از چین، دومین تیم برتردر این رنکینگ است. در رنکینگ جدید FIVB برزیل، روسیه و ایتالیا در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

بسکتبال ایران در جهان درجا زد
چهارشنبه گذشته رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام شد. در این رده‎بندی که صدرنشینی آمریکا در آن تثبیت شده است، بسکتبال ایران بدون تغییر جایگاه همچنان در رده بیستم جهان قرار دارد.  البته ایران تنها کشور آسیایی است که جایگاهش در این رده بندی تغییر نکرده است.

اردوی برون مرزی تیم ملی والیبال بانوان منتفی شد
قرار بود تیم ملی والیبال بانوان ایران پیش از شرکت در رقابت‎های AVC کاپ آسیا برای برگزاری اردوی برون مرزی به ترکیه سفر کند اما چهارشنبه گذشته انجام این سفر و برگزاری این اردو منتفی شد. بدین ترتیب تیم ملی والیبال بانوان بدون اردوی برون مرزی در رقابت‎های AVC کاپ آسیا (20 تا 26 شهریورماه - قزاقستان) شرکت می‏کند.

تساوی تیم ملی فوتبال مقابل تونس
تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه شب در دیداری دوستانه به مصاف تونس رفت. در این دیدار دوستانه که در مجارستان برگزار شد، شاگردان "کارلوس کی‌روش" به نتیجه تساوی 2 بر 2 مقابل این حریف آفریقایی رضایت دادند. برای تیم ملی فوتبال کشورمان در این دیدار تدارکاتی محمدرضا خلعتبری (56) و محمد قاضی (60) گل زدند و گل‌های تیم تونس نیز توسط عمار جمال (59) و ایسام جمعه (83) به ثمر رسید.


تاریخ: 1391/5/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: