برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دنیامالی همچنان رئیس است/فدراسیون‌های جهانی قایقرانی "اسبقیان" را به رسمیت نمی‌شناسند

با وجود برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی و انتخاب اسبقیان از سوی مجمع، فدراسیون‌های جهانی قایقرانی هنوز احمد دنیامالی را به عنوان رئیس فدراسیون ایران می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون قایقرانی ایران،  شامل رشته‌های روئینگ(پاروزنی)، کانوئینگ(آب‌های آرام) و سیلینگ(بادبانی) است که هر کدام از این رشته‌ها در دنیا دارای فدراسیون‌های جهانی مجزا و جداگانه‌ای هستند. البته کشورهای زیادی مانند ایران در سراسر دنیا وجود دارند که هر سه فدراسیون را در یک فدراسیون جای داده‌اند که این نکته عجیبی نیست.

در شرایطی که در آخرین نامه ارسالی از سوی کمیته بین المللی المپیک قید شده بود که نباید هیچ مجمع انتخاباتی‌ برگزار شود، اما وزارت ورزش و جوانان اقدام به برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های قایقرانی و دوچرخه سواری کرد.

فدراسیون قایقرانی همان فدراسیونی است که تمام تنش‌های چند ماه اخیر ورزش با برکناری "احمد دنیامالی" رئیس سابق آن آغاز شد و کار به مجامع بین المللی و نیز تعلیق این فدراسیون و حتی احتمال تعلیق کمیته ملی المپیک ایران کشیده شد.

پس از برگزاری مجمع انتخاباتی "سید محمد شروین اسبقیان" به عنوان رئیس جدید فدراسیون قایقرانی ایران انتخاب شد. مطابق عرف بین الملل تا 24 ساعت پس از برگزاری مجمع انتخاباتی، روابط بین الملل هر فدراسیون، اسامی رئیس و دبیر جدید فدراسیون را به فدراسیون جهانی رشته مذکور اعلام می کند.

اما نکته بسیار جالب این است که با وجود سپری شدن حدود دو هفته از برگزاری مجمع انتخابتی فدراسیون قایقرانی، تنها سایت فدراسیون جهانی روئینگ "اسبقیان" را به رسمیت شناخته است و فدراسیون‌های جهانی "سیلیگ" و "کانوئینگ" هنوز دنیامالی را به عنوان رئیس قایقرانی ایران می شناسد. 

سایت جهانی فدراسیون روئینگ، تنها سایتی است که نام اسبقیان را به عنوان رئیس فدراسیون درج کرده است

سایت فدراسیون جهانی سیلینگ همچنان دنیامالی را به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران می شناسد 

در سایت رسمی فدراسیون جهانی کانوئینگ هم هنوز دنیامالی به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شده است

جالب ترین نکته اینکه تا روز یک شنبه هفته جاری در سایت رسمی فدراسیون جهانی "سیلینگ" نام "اسبقیان" به عنوان رئیس فدراسیون ایران درج شده بود که به یکباره این سایت نام "اسبقیان" را حذف و مجددا نام "دنیامالی" را به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران درج کرد. البته پایین تر از نام "احمد دنیامالی"، اسم امینی به عنوان دبیر فدراسیون درج شده است.

با این تفاسیر علاوه بر کمیته بین المللی المپیک، دو فدراسیون از سه فدراسیون جهانی قایقرانی هم تاکنون "اسبقیان" را به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران به رسمیت نمی شناسند.

با استناد به سایت‌های جهانی می‌توان گفت که قایقرانان ایران به جز روئینگ سواران، نمی‌توانند در هیچ کدام از رقابت‌های برون مرزی شرکت کنند، مگر با تایید احمد دنیامالی رئیس سابق این فدراسیون.

به گزارش خبرنگار مهر، این در حالی است که سایت رسمی فدراسیون  جهانی دوچرخه سواری هم علاوه بر معلق دانستن ایران، خسرو قمری رئیس جدید این فدراسیون را به رسمیت نمی شناسد و این فدراسیون را تعلیق کرده است.


تاریخ: 1391/6/14
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: