برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هادی رضایی:جشنواره استعدادیابی فراتر از حد انتظار برگزار شد

سرپرست کل جشنواره ثامن الحجج (ع) از حضور 600 ورزشکار، مربی و همراه در اولین جشنواره استعدادیابی نوجوانان و جوانان دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت : جشنواره استعداد یابی فراتر از حد انتظار برگزار شد و این مهم می تواند در آینده برای تقویت پایه های ورزش جانبازان و معلولان اثربخش باشد. شناخت نیروها و استعدادهای جدید برای اهداف جداگانه ای مورد نظر است؛ اولین هدف ما در کوتاه مدت، بازی های پارآسیایی مالزی است. در وهله دوم و به عنوان هدف میان مدت، رقابت های کره جنوبی مد نظر است و در آخر و به عنوان هدف دراز مدت، پشتوانه سازی تیم های ملی مد نظر ماست.

وی افزود: به غیر از مواردی  که یاد شد، این جشنواره فرصتی مناسب برای ورزشکارانی بود که احساس می کنند در رشته ورزشی خود امکان پیشرفت به دلایل گوناگو ن ندارند و ضمن آشنا شدن با سایر رشته های دیگر و با صلاحدید کارشناسان، رشته خود را تغییر می دهند. در جشنواره ثامن الحجج (ع) ، 50 کارشناس حضور داشتند و طبق آمارهایی که تاکنون داشتیم، رشته های دو و میدانی، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شنا و وزنه برداری از رشته های پر طرفدار در جشنواره بوده اند.

 رضایی در پایان در خصوص تداوم برگزاری این جشنواره گفت: چنانچه بخواهیم از روی اصول، جشنواره هایی از این دست را برگزار کنیم، باید سه سال یک بار این برنامه تکرار شود چراکه عوض شدن نسل ها و رسیدن ورزشکاران به سنین مورد نظر، در این مدت زمان اتفاق می افتد. در حال حاضر و پس از برگزاری این جشنواره سه گروه سنی به ورزش جانبازان و معلولان اضافه می شود که شامل نونهالان ( تا 14 سال ) ، نوجوانان ( 14 تا 17 سال ) و جوانان ( 17 تا 20 سال ) است . این رده بندی سنی باعث می شود که ورزشکار به صورت اصولی و از سن کم برای حضور در تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان آماده شود.

جشنواره فرهنگی ورزشی ثامن الحجج ( ع) ، ویژه استعداد یابی نوجوانان و جوانان دارای معلولیت در 9 رشته ورزشی آقایان و 6 رشته ورزشی بانوان از 25 شهریور ماه آغاز شده و امشب با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.


&n
تاریخ: 1391/6/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: