برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

داوری به مهر گفت:نشست با وزیر و مکاتبه با دولت برای حدادی/ قیمت‌ مربیان درحد فوتبال می‌شود

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به نشست خود با وزیر ورزش و جوانان از مکاتبه‌اش با هیات دولت برای حل مشکلات حدادی خبر داد و گفت: باید به قول‌هایی که به ورزشکاران می‌دهیم، عمل کنیم.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گلایه‌های احسان حدادی، دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن از مسئولان ارشد ورزش و کشور مبنی بر عمل نکردن به قول‌های‌شان تصریح کرد: در گذشته با‌ر‌ها اعلام کردم که این جوانان به پشتیبانی نیاز دارند. شاید احسان حدادی به حمایت مضاعف‌تری نسبت به سایرین نیاز داشته باشد. او در دوومیدانی ایران بیشترین تعداد مدال و رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

در مورد احسان حدادی غفلت شده است
وی ادامه داد: با توجه به توانایی‌های فنی‌ که حدادی دارد باید توجه بیشتری به او شود. نمی‌دانم دلیلش چیست و قصد هم ندارم کسی را مقصر قلمداد کنم اما در هر صورت غفلتی در مورد حدادی صورت گرفته است.

"از روزی که من به فدراسیون دوومیدانی آمدم، دنبال کارهای این قهرمان بودم و در آینده هم خواهم بود"، داوری با یادآوری این موضوع افزود: قول‌هایی را که به حدادی داده‌اند، بیراه نبوده است. پیگیری‌هایش را کرده‌ام و تا حدودی هم به نتایجی رسیده‌ام اما سرعت پیش روی کار ضعیف است.

وی در ادامه افزود: در هر صورت ورزشکارانی چون حدادی جوان هستند و به توجه نیاز دارند. وقتی با به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان، جامعه نشاط پیدا می‌کند، مردم خوشحال می‌شوند و برای جوانان نیز الگویی پیدا می‌شود، طبیعت هم حکم می‌کند که ما باید به قول‌هایی که به این ورزشکاران داده‌ایم، عمل کنیم.

از حدادی خواستم خودم کارها را پیگیری کنم
رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه "به حدادی گفتم برای اینکه ذهنیتی برای تو ایجاد نشود، کارها را من پیگیری می‌کنم"، افزود: به احسان گفتم، هرجا که من بریدم و دیگر نتوانستم، تو خواسته‌هایت را بگو.

چیزهایی را که حدادی می‌خواهد، سایر ورزشکاران چند بار موفق به اخذ آن شده‌اند
"کار ما باید در گردونه و شرایط اداری حل و فصل شود"، وی با تاکید بر این موضوع افزود: دو جلسه با محمد عباسی وزیر ورزش در خصوص مشکلات حدادی داشتیم. در این رابطه حتی با هیات دولت نیز مکاتبه کرده‌ایم. همین موضوعی که حدادی می‌خواهد، شاید تعدادی از ورزشکار چنیدن بار موفق به اخذ آن شده‌اند.

تبعیض‌ها باعث دلسردی می‌شود
داوری تصریح کرد: این تبعیض‌ها و اختلاف‌ها باعث می‌شود ورزشکار کمی دلسرد شود. توقع ورزشکار آن حقوقی است که برای هم ردیفش در رشته‌ای دیگر مهیا می‌شود و برای او محقق نمی‌شود. همین امر باعث ایجاد ذهنیتی برای ورزشکار می‌شود.

مسائل حدادی را خیلی جدی پیگیری می‌کنم
وی با تاکید بر اینکه مسائل حدادی را خیلی جدی پیگیری می‌کند، اظهار داشت: خدا را شکر تا این لحظه هم به نتایجی رسیده‌ام که بزودی عملیاتی خواهد شد. درست است در آن سو هم گرفتاری و مسائل زیادی وجود دارد اما خیلی قشنگ‌تراست که این موضوع را خودشان انجام بدهند. البته مسائلی هم در گذشته بوده که خیلی این موضوع با جدیت پیگیری نشده است.

نباید بین تهران و سایر استان‌ها تفاوتی باشد
داوری با بیان اینکه برای تمام ورزشکارانمان پرونده داریم، گفت: تعدای از مسائل را حدادی جدی و درست می‌گوید که موضوع خیلی مهمی است. باید بتوانیم با برخی از مسئولین استانی ارتباط خوبی برقرار کنیم. یعنی پاسخگو باشند و با شخص رئیس فدراسیون تعامل خوبی برقرار کنند. نباید بین تهران و سایر استان‌ها تفاوت چندانی باشد. به طور مثال در سفر به مازندارن مشاهده کردم بلواری را به اسم "بهداد سلیمی" نام‌گذاری کره‌اند. همین امر باعث ایجاد انگیره‌ای فراوان در ورزشکار می‌شود.

وی افزود: خیلی از این قبیل کارها می‌توان انجام داد. در تهران با این بزرگی و عظمت، ورودی المپیک‌مان در دوومیدانی تنها یک ورزشکار با نام حدادی بوده است. اینها می‌تواند مورد توجه واقع شود. در مجموع ورزشکاران تهران هم مانند سایر استان‌ها توقع دارند. به شخصه من رئیس فدراسیون این توقع را دارم که شخصی از مکان یا مقره خاصی به من زنگ بزند و جویای احوال این جوان باشد. بگوید در این استان هم به فکر حدادی هستیم و نگویند اینجا پایتخت است و دولت و وزارت ورزش در اینجا قرار دارند.

اگر ورزشکاران آرام بشینند و حرفی نزدند، حس رقابت از بین می‌رود
احسان حدادی گفته بود که داوری من را آرام کرد اما یکی دو تن از ملی پوشان دوومیدانی معتقد هستند که فدراسیون تمام هزینه را صرف حدادی می‌کند". رئیس فدراسیون دوومیدانی در این خصوص خاطرنشان کرد: به شخصه می‌خواهم چنین مسائلی وجود داشته و بین بچه‌ها رقابت باشد. اگر بچه‌ها آرام بشینند و حرفی نزنند و کاری نکنند، حس رقابت از بین می‌رود و به این رضایت داده‌اند که یک نفر قهرمان شده است و دیگر بس است. این ایراد نیست اما در عمل هم چنین چیزی وجود ندارد.

برای تمام ورزشکاران، سهم قائلیم
وی افزود: ما در عمل برای تمام ورزشکاران، سهم قائلیم. به طورمثال آن کسی که اول می‌شود با آن ورزشکاری که حذف می‌شود تفاوت دارد. کار کارشناسی صورت می‌گیرد و به نفرات اول تا دهم امتیازاتی داده می‌شود که، براساس آن نیز مزایا و امکاناتی به ورزشکاران داده می‌شود. البته ممکن است بگویند این ورزشکاری که دهم شده است، استعداد خوبی دارد و با وارد کردن تلنگری به او ممکن است اول هم بشود. اما دیدگاه فدراسیون به مجموعه ورزشکارانش، کار کارشناسی است. ضمن اینکه خودم هم در تمامی جلسات حضور دارم و وقت صرف آن می‌کنم.

وجود داشتن رقابت بین ورزشکاران خوشایند است
داوری درپاسخ به این سوال که "چرا ورزشکاران در حال حاضر خواستار مربی خارجی شده اند در شرایطی که مسابقات چندان مهمی پیش روی دوومیدانی ایران نیست؟"، تاکید کرد: این اتفاقات خوب است و زمینه رقابتی ایجاد می‌کند. باید در فدراسیون‌، ورزشکاران‌مان را ساماندهی کنیم. این فضا، فضای خوبی است که نشان دهنده رخ دادن اتفاقاتی خوبی در دوومیدانی است. این اتفاقات می‌تواند بازخورد مثبت یا منفی داشته است. در صورتی که در حوزه مدیرت ما قرار نگیرد، منفی می‌شود. در خصوص بحث حقوق و مسائل دیگر از ورزشکاران نظرخواهی می‌کنیم.

بچه‌های دوومیدانی را قبول دارم
وی با بیان این جمله که "بچه‌های دوومیدانی را قبول دارم"، اظهار داشت: آنها از نظر فهم و شناخت محیط ورزشی‌شان، به یک حد قابل قبول رسیده‌اند. لذا می‌توانند خودشان کمک حال ما شوند. ممکن است در پیشنهادی که ارائه می‌کنند نواقصی نیز وجود داشتنه باشد اما ما از حسن‌های آن استفاده کرده و از نواقص چشم پوشی خواهیم کرد و آن را احیا می‌کنیم. فدراسیون اغلب روی مواضعی از جمله گرفتن مربی ، ساماندهنی اردوها و رسیدگی به امور ورزشکاران خیلی صاحب نظر نبوده است. اگرهم  فدراسیون نظری داشته، بدین شکل و شمایلی پیش رفته که اگر یک مربی با این قمیت به ایران بیاید خوب است. بعضی از مواقع قیمت‌ها خیلی سرسام آور و در حد فوتبال می‌شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خاتمه تصریح کرد: در دوومیدانی با توجه به اعتباراتی که داریم می‌توانیم مربیان قابل قبولی را با اجماع فکری درست به خدمت بگیریم. پس از آن فدراسیون در خصوص اردو، مکان آن و نحوه تمرینات نظر می‌‌دهد. ورزشکاران می‌توانند درتصمیم گیری‌ها دخیل باشند نه اینکه بخواهند مستقل عمل کنند. به عنوان متولی دوومیدانی در فدراسیون فعلی احساس می‌کنم وجود داشتن این رقابت خوشایند است. ضمن اینکه تن دادن به اجماع فکری هم ضروری است و مسائل باید در خرد جمعی حل و بررسی شود.


تاریخ: 1391/7/12
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: