برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بسکتبال اصفهان رو به نابودی است

جام جم آنلاین: «آرمینه پطروس» را می‌توان جزو نسل دوم بسکتبالیست‌های زن ایران محسوب کرد.

«پطروس» بازیکن 34ساله که در بسکتبال اصفهان رشد کرد و به بالندگی رسید در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان برای تیمی به میدان می‌رود که اصفهانی نیست.

این بازیکن که بتازگی به تیم قزوینی پیوسته است در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» از پایداری خود در بسکتبال غیرحرفه‌ای بانوان ایران و البته جدایی خود از تیم بسکتبال اصفهان آن هم پس از 16 سال می‌گوید.

چرا باید خط بخوریم

پطروس که جدایی از تیم همیشگی اش او را بسیار ناراحت کرده است در این ارتباط می‌گوید: تا سال گذشته بدون هیچ مشکلی در تیم ماهان اصفهان بازی کردم و کوچک‌ترین مشکلی هم نداشتم.

به گواه بسیاری از کارشناسان و مربیان، من یکی از بهترین‌های بسکتبال ایران در سال‌های اخیر هستم. اما با همه این اوصاف آیلین ملکیان، سرمربی جدید فولاد ماهان اصفهان به محض ورود به این باشگاه نام من و آزاده زمان‌پور را از فهرست تیم خارج کرد.

شاید این خانم با من خصومت شخصی دارد، شاید هم پای مسائل دیگری در میان است که من از آنها بی‌اطلاعم. امیدوارم ملکیان به این پرسش پاسخ بدهد که چرا من را با این سابقه قابل توجه ملی و باشگاهی از ترکیب تیم کنار گذاشته و بر اساس چه منطق و سیاستی اعتبار ما را زیر سوال برد. تصمیم این مربی مسلما مغرضانه است. آرامش، افتخار و حیات باشگاه ماهان اصفهان در گرو من یا آزاده زمان‌پور نیست، اما در چند سال اخیر ما هم بخشی از این باشگاه بودیم، بنابراین حق داریم بدانیم به چه دلیل از این تیم کنار گذاشته شدیم.

همه فراز و نشیب‌ها

این بازیکن با تجربه می‌افزاید: همان‌طور که گفتم در این سال‌ها ما جزئی از بسکتبال بانوان اصفهان بودیم. ما این تیم را از دسته‌های پایین‌تر به لیگ برتر آوردیم و پیشرفتی تحسین‌برانگیز را تجربه کردیم، اما متاسفانه بنا به دلایل متعددی، بسکتبال اصفهان رو به نابودی است. در حال حاضر شرایط خوبی بر بسکتبال اصفهان حاکم نیست و در صورتی که این وضع ادامه داشته باشد تتمه اعتبار و افتخارات ما از بین می‌رود. ای‌کاش به زحمتی که ما کشیدیم بیشتر اهمیت بدهند.

بزرگ‌ترها این کار را کردند!

پطروس یادآور می‌شود: در اصفهان بهترین شرایط مالی برای بسکتبالیست‌ها فراهم بود و ما با توجه به این موضوع بهترین موقعیت را برای پیشرفت و بالندگی داشتیم، چرا که چیزی به نام دغدغه مالی وجود نداشت. علاوه بر بهره‌گیری از شرایط مساعد مالی، اردوهای مستمر و برنامه‌ای مشخص برای تمرین کردن وجود داشت تا بازیکنی همانند من پایداری طولانی مدتی در بسکتبال بانوان داشته باشد، در حالی که بازیکنان زیادی در استان‌ها و شهرهای دیگر به دلیل اوضاع نامساعد مالی و مهیا نبودن امکانات لازم برای همیشه از بسکتبال خداحافظی کردند تا به این ترتیب پتانسیل‌های زیادی به هدر برود. آن اوضاع مساعد و قابل توجهی که همیشه در بسکتبال بانوان اصفهان وجود داشت اکنون دیگر وجود ندارد که با کمال تاسف باید بگویم بزرگ‌ترهای بسکتبال اصفهان این کار را خواسته یا ناخواسته انجام دادند.

پدیده‌ای در کار نیست

گارد راس فصل گذشته تیم ماهان اصفهان خاطر نشان می‌کند: قطعا من تنها بازیکن خوب این بسکتبال نیستم و نخواهم بود، چرا که استعدادهای شگفت‌انگیزی وجود دارند که شاید خیلی از من بهتر باشند، اما مشکل اینجاست که با توجه به تغییر شرایط بسکتبال بانوان، دیگر این استعداد‌ها فرصتی برای عرض اندام نخواهند داشت و به عبارتی باید بگویم پدیده‌ای دیگر در کار نیست. تغییر و تحول در بسکتبال بانوان ایران باید از صندلی‌های مدیریتی آغاز شود تا این روند نزولی ادامه نداشته باشد.

دردآور است

آرمینه پطروس در پایان می‌گوید: وقتی به گذشته درخشان بسکتبال بانوان اصفهان نگاه می‌کنم بسیار ناراحت و افسرده می‌شوم، چرا که سقوط عجیبی را شاهد هستم. این دردآور است که با سابقه درخشانی که مسببش ما بودیم اکنون شاهد از دست رفتن همه زحماتمان باشیم و امیدوارم خرابکاران بسکتبال اصفهان هرچه سریع‌تر از بسکتبال حذف شوند تا افرادی دلسوز و کارشناس جای آنها را بگیرند.

هیلدا حسینی​خواه - جام​جم

تاریخ: 1391/7/12
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: