برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

حیدری:استیضاح وزیر ورزش و جوانان منجر به اصلاح امور نمی‌شود

سرپرست فدراسیون سوارکاری کشور گفت: با توجه به زمان‌بر بودن پروسه استیضاح و انتخاب وزیر جدید در شرایطی که زمان زیادی تا پایان عمر دولت دهم باقی نمانده، استیضاح منجر به اصلاح امور نمی‌شود.

محمود حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استیضاح وزیر ورزش در چنین مقطعی باعث ایجاد آشفتگی در حوزه ورزش و جوانان می‌شود زیرا در صورتی که استیضاح رای بیاورد پروسه تعیین سرپرست و معرفی وزیر جدید زمانبر است.

وی ادامه داد: مطابق قانون انتخاب سرپرست وزارتخانه پس از رای عدم اعتماد به وزیر برعهده رئیس جمهور است و سرپرست وزارت ورزش و جوانان تا سه ماه می تواند امور ورزش و جوانان را مدیریت نماید.

حیدری تاکید کرد: پس از این مرحله نوبت به انتخاب وزیر پیشنهادی و معرفی وی به مجلس می رسد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت چنانچه وزیر معرفی شده موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شود تا به دست گرفتن سکان اداره وزارتخانه نیاز به زمان دارد.

سرپرست فدراسیون اسب‌سواری‌ همچنین در ادامه اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم انجام این اقدامات به طور عادی تا بهمن‌ماه به طول خواهد انجامید که پس از آن با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال آتی، با توجه به تغییر اولویت‌های کشور در شرایط فوق، وزیر جدید عملا فرصتی برای اعمال مدیریت قوی و کارآمد و اصلاح امور نخواهد داشت.

وی همچنین متذکر شد: با فرض اینکه تمامی اقدامات مذکور به موقع انجام شود، وزیر جدید نیازمند شناسایی مجموعه مدیریت تحت امر خود است تا برآورد صحیحی از نقاط ضعف، قوت و توانمندی‌ها و استعدادهای موجود بدست آورد، این در حالی است که زمان باقی مانده که مصادف با انتخابات ریاست جمهوری است، بزرگترین محدودیت برای نمایندگانی است که به قصد اصلاح امور طرح استیضاح را ارایه کرده‌اند.

حیدری تاکید کرد: دکتر عباسی که بیش از یکسال است سکاندار امور ورزش و جوانان می باشد. با دلسوزی، تدبیر و مقتدرانه امور را به خوبی راهبری نموده است. یکی از تبلورهای این راهبری کسب موفقیت های غرور آفرین در المپیک و پارالمپیک لندن می باشد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری در ادامه ضمن تاکید بر حق قانونی نمایندگان گفت: استیضاح حق قانونی نمایندگان در اعمال قانون است اما باید این مساله را مد نظر قرار داشت که قانون هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف که اصلاح و بهبود امور  است. بر این اساس با توجه به اینکه هدف ذاتی، استیضاح کنندگان اصلاح و بهبود امور در حوزه ورزش و جوانان است، شرایط و زمان باقی مانده تا پایان کار دولت دهم، اجازه تحقق اهداف استیضاح‌کنندگان را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: خروجی استیضاح وزیر ورزش و جوانان در این مقطع آشفتگی و نابسامانی، فرصت سوزی و اتلاف منابع در حوزه ورزش و جوانان است.

حیدری تاکید کرد: بطور قطع چون هدف ذاتی طرح استیضاح تحقق پیدا نمی کند و امور ورزش و جوانان را با چالش زیادی مواجه می شود. چنین اقدامی حرکت در خلاف جهت تأمین مطالبات و خواسته ها و منافع جامعه ورزشی کشور است در این مقطع زمانی به صرفه و صلاح نیست.


&n
تاریخ: 1391/7/16
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: