برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وزیر ورزش هنوز فرصت دارد

جام جم آنلاین: در وهله نخست به نظر می‌رسید اشتباهی شده و نماینده‌های محترم مجلس، در شرایط کنونی، آقای عباسی را با وزیر محترم اقتصاد اشتباه گرفته‌اند و او را برای استیضاح دعوت کرده‌اند (‌!‌) هر چند اساسا نمایندگان، مدافع خواست مردم هستند و مردم ما در قبال ورزش و امور جوانان نیز خواسته‌های خود را برآورده شده نمی‌بینند.

گاهی تسلیم یک استعفا و پذیرش آن از بروز بسیاری مشکلات پیشگیری می‌کند. به عنوان نمونه احمد دنیامالی رییس پیشین فدراسیون قایقرانی مدعی بود پیش از برکناری‌اش از این فدراسیون، استعفای خود را تقدیم کرده است ولی پس از نپذیرفتن آن استعفا، حکم اخراج وی صادر شده که آن همه پیامد بحران‌زا را به ارمغان آورده است.

چه خوب بود پیش از طرح بحث استیضاح‌، وزیر محترم خود دست به تمهیداتی در جهت خواست‌های صحیح جامعه ورزش و تصحیح امور و خارج کردن ورزش از بن‌بست بین‌المللی کنونی می‌زد یا در جهت مصالح ملی استعفا می‌داد تا کار به اینجا نکشد.

هرچند به تصور بنده هنوز هم فرصت برای ایجاد تعامل مثبت باقی است و تنها کافی است پالس‌هایی از سوی وزیر محترم ارسال شود که نماینده‌های مردم را به بهبود امور امیدوار کند. نماینده‌هایی که قصد دشمنی با کسی را ندارند و تنها از پیامدهای وضع موجود مدیریت وزارت ورزش در ابعاد بین‌المللی سخت نگران و دلگیر هستند.

یکی از جدیدترین چالش‌های ورزش کشورمان، بحث امتناع محمد بنا ـ با آن پیشینه و افتخارآفرینی ـ از ادامه مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی است که می‌تواند به عنوان سرآغاز بحرانی در این رشته موفق ورزش ما تلقی شود.

به هر حال در چنین شرایط حادی است که مدیریت عالی ورزش باید خود را نشان دهد و به بحران خاتمه دهد و نشاط و شادابی را به ورزشی که خود ماهیتا دریچه ورود نشاط و شادابی به جامعه است، تزریق کند وگرنه در شرایط عادی و معمولی هر کس کار خود را بسادگی انجام می‌دهد.

به هر حال یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب تاسیس وزارت ورزش شده است، ایجاد نظارتی جدی بر تشکیلات ورزش و تربیت بدنی کشورمان بوده و طبیعی است که اکنون، مجلس محترم از این حق قانونی خود بهره ببرد.

سعید فائقی - معاون پیشین سازمان تربیت بدنی

تاریخ: 1391/7/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: