برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شعاعی در نشست خبری:کوهنوردی ایران متوقف نمی‌شود/ شرکت کنندگان جشنواره بیستون دو برابر شده‌ا‌‌ند

سرپرست فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه این رشته با قدرت پیش می رود و متوقف نخواهد شد گفت: تعداد صخره نوردانی که قرار است در جشنواره بیستون شرکت کنند دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری محمود شعاعی سرپرست فدراسیون کوهنوردی صبح امروز دوشنبه در محل این فدراسیون برگزار شد. وی در ابتدای نشست با بیان اینکه شاید فدراسیون در ظاهر سر و صدای زیادی نداشته باشد تصریح کرد: 15 کارگروه در فدراسیون مشغول به کار است که هر قدم که به جلو پیش می رویم دامنه فعالیت های ما افزایش پیدا می کند. هر چند که اعتبارات ما نسبت به سایر رشته های دیگر ناچیز است اما متوقف نمی شویم و با قدرت پیش می رویم.

شعاعی در تشریح کارگروه صعودهای ورزشی اظهار داشت: این کارگروه شامل سنگ نوردی داخل و خارج سالن است که بیش از 35 درصد اعتبارات فدراسیون صرف این بخش می شود. ضمن اینکه کارگروه کوهنوردی شامل سنگ نوردی در طبیعت و غارنوردی می شود. البته فدراسیون کارگروه کوهپیمایی هم دارد که این بخش به جنبه عمومی این رشته ورزشی می پردازد.

سرپرست فدراسیون کوهنوردی با اشاره به کارگروه پناهنگاه اظهار داشت: این بخش خود یک فدراسیون است پناهگاه‌هایی که قبلا ساخته شده است را نگهداری می کند البته سیاست کلی فدراسیون بر این است که دیگر پناهگاهی ساخته نشود وظیفه کلی ما در این کارگروه بهسازی مسیرهای کوهستان برای کاهش خطرات احتمالی است.

وی ادامه داد: فدراسیون کارگروه هایی دیگر از جمله پزشکی کوهستان و محیط زیست را هم دارد که آنها هرکدام به کار خود نیز مشغولند. پرطرفدارترین کمیته ما کمیته هیمالیانوردی است که طرفداران زیادی دارد. آمار و ارقام نشان می دهد تیم هایی که از طریق فدراسیون به این رشته کوه اعزام شده اند خیلی مجهزتر بوده و اتفاقات کمتری  از جمله مرگ برای آنها نسبت به سایر اعزام های خصوصی و انفرادی می‌افتد.

شعاعی گفت: 29 نفر تا به حال موفق شده اند هر 14 قله مرتفع بالای 8 هزار متر را صعود کنند . عظیم قیچی ساز از ایران موفق شده است تا این لحظه 10 قله 8 هزار متری را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کند.  وی قصد دارد تا دو سال آینده به رکورد 14 قله مذکور برسد. جوانان ایران در حوزه کوهنوردی پایشان به جهان باز شده است.

سرپرست فدراسیون کوهنوردی با اشاره به دومین جشنواره صخره نوردی بیستون خاطرنشان کرد: این جشنواره نخستین بار در سال 89 در کرمانشاه برگزار شد که 25 سنگ نورد از 3 کشور در آن نیز حضور داشتند متاسفانه در آن مقطع رسانه های داخلی خیلی کمتر از رسانه های خارجی به این موضوع پرداختند. برای دومین دوره از سال گذشته کار خود را آغاز کردیم به طوری که قرار است 52 ورزشکار خارجی از 11 کشور دنیا در این رقابتها حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تبلیغات سویی علیه کشور ما وجود دارد این جشنواره فرصت خوبی برای نشان دادن ایران است ضمن اینکه ارتباطات تنگاتنگی از نظر فنی در حاشیه این رقابتها به وجود خواهد آمد.

شعاعی گفت: آلمان، ایتالیا، اسلوونی، استرالیا، ایرلند، انگلستان، ترکیه، دانمارک، سوئد، فرانسه و سوئیس کشورهای شرکت کننده در این جشنواره هستند. 25 خانم در این رقابتها نیز حضور خواهند داشت ضمن اینکه 100 سنگ نورد داخلی هم در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

سرپرست فدراسیون کوه نوردی با اشاره به سازمان GHM اظهار داشت: این سازمان در فرانسه قرار دارد و تعدادی از افراد این کشور آن را تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کننده‌های این دوره نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: بیش از 150 سنگ نورد در این جشنواره حضور خواهند داشت که این نشان از پیشرفت این جشنواره دارد. بیستون در مجله های معروف دنیا معرفی شده است به طوری که اطلاعیه دومین جشنواره بیستون بر نشریه های معروف دنیا تبلیغ شد.

شعاعی گفت: افتتاحیه این جشنواره بیست و سوم مهرماه است و این رقابتها تا بیست و هفتم همین ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست فدراسیون کوهنوردی با اشاره به اینکه وقتی حادثه ای در این رشته رخ می دهد تمام رسانه ها به آن می پردازند، تاکید کرد: در این شرایط نماینده مجلس، وزیر و حتی عادل فردوسی پور هم به این ماجرا می پردازد.  افرادی که در کشور کوهنوردی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند زیر 5 هزار نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: سنگ نوردی در بازیهای آسیایی کره جنوبی حضور خواهد داشت و پس از آن در المپیک 2020 هم به احتمال فراوان خواهد بود. به همین دلیل طلب می کند کمیته ملی المپیک توجه ویژه ای به این رشته ورزشی داشته و کمک زیادی کند. حداکثر اعزام های ما در طول یک سال به عدد 3 می رسد به همین دلیل مهمترین دغدغه ما مسائل مالی است.


تاریخ: 1391/7/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: