برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتاب‌های دوچرخه‌سوار دوپینگی به قفسه کتابفروشی‌ها بازمی‌گردد

به دنبال اعلام تصمیم آژانس ضددوپینگ آمریکا مبنی بر پس گرفتن همه قهرمانی‌های آرمسترانگ قهرمان 7 دوره رقابت‌های جهانی دوچرخه‌سواری، یک کتابفروشی در بریتانیا تصمیم گرفته تا با فروش کتاب‌های او با این تصمیم مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ام.اس.ان، لانس آرمسترانگ هفته پیش از سوی آژانس ضد دوپینگ آمریکا برای استفاده مداوم از داروهای مقاومت‌زا گناهکار شناخته شد و این سازمان اعلام کرد همه عنوان‌های قهرمانی آرمسترانگ را پس می‌گیرد.

حالا این کتابفروشی اسکاتلندی مخالفت خود را با این تصمیم با ارایه کتاب «شمارش هر ثانیه» که یک کتاب درباره تجربیات لانس آرمسترانگ در دوچرخه‌سواری است در بخش داستان نشان داده است. این کتاب که در رده ورزشی جای می‌گیرد و سال 2003 نوشته شده، اکنون در بخش آثار داستانی این کتابفروشی عرضه می‌شود تا حمایت مردم را متوجه کتاب و نویسنده‌اش کند.

این تصمیم از آنجا ریشه می‌گیرد که دو سال پیش زمان انتشار کتاب خاطرات جوج دبلیو بوش با عنوان «نقطه تصمیم» کتابفروشان سعی کردند تا با قرار دادن آن در بخش آثار جنایی مخاطبان بیشتری برای آن به دست بیاورند و با این کار نتیجه هم گرفتد. سال پیش نیز همین تصمیم برای کتاب تونی بلر با عنوان «یک سفر» گرفته شد. 

لانس آرمسترانگ یک کتاب پرفروش دیگر نیز با نام «این درباره دوچرخه نیست» دارد.

آرمسترانگ 41 ساله که 7 دوره قهرمانی دوچرخه سواری جهان در توردو فرانس را در فاصله 1999 تا 2005 در کارنامه دارد و چند عنوان از این قهرمانی‌ها را پس از مقابله با سرطان و بازگشت به پیست به دست آورده، متهم و محکوم شده که این عناوین را با انجام دوپینگ بسیار حساب شده و تیمی کسب کرده است.


تاریخ: 1391/7/29
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: