برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

داوری در گفتگو با مهر:ورزش هم مانند کالا‌های خاص ارزدولتی دریافت کند/ درخواست جذب مربیان خارجی

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: درخواستی را به محمد عباسی، وزیر ورزش مبنی بر اینکه به ورزش هم مانند یکی از کالاهای خاص نگاه شود تا ارز دولتی دریافت کند، ارائه دادم.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعزام تیم ملی دوومیدانی ایران به رقابت‌های غرب آسیا تصریح کرد: 45 ورزشکار را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. ورزشکارانی به این مسابقات اعزام می‌شود که یا به طور قطع مدال کسب کنند و یا شانس کسب مدال داشته باشند.

رئیس فدراسیون دووومیدانی با یادآوری اینکه مشخص نیست چه تعداد ورزشکار زن و مرد به مسابقات دوومیدانی غرب آسیا اعزام خواهند شد، افزود: شرایط تیم ملی دوومیدانی ایران نسبت به دوره گذشته رقابت‌های غرب آسیا بهتر است.

وی در خصوص جذب مربیان خارجی ادامه داد: درخواست جذب 10 مربی خارجی را به کمیته ملی المپیک داده‌ایم اما با توجه به شرایط موجود، تحقق این امر بعید به نظر می‌رسد. البته امیدواریم پاسخ خوبی از سوی کمیته ملی المپیک در این مورد دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: بخشی از این مربیان همان‌هایی هستند که در گذشته ما را همراهی می‌کردند. بحث این افراد کاملا مشخص است اما شرایط برخی دیگر به این صورت نیست. به طور مثال مربیان کاوه موسوی، محمد ارزنده و یا کیوان قنبرزاده مشخص هستند اما مربیان دیگر ورزشکاران نه.

وی در خصوص بودجه فدراسیون دوومیدانی گفت: اعتبار یک سال فدراسیون در وزارت ورزش و جوانان، یک میلیارد و ششصد میلیون تومان است. 900 میلیون تومان هم بودجه‌ای است از سوی کمیته ملی المپیک به ما تخصیص پیدا می‌کند.

"پیش از المپیک هزینه‌های زیادی داشتیم که باید آنها را تسویه کنیم"، داوری با یادآوری این موضوع ابراز امیدواری کرد به دلیل علاقه و نگاه مثبتی که وزیر ورزش به رشته دوومیدانی دارد، مشکلات فدراسیون متبوعش به حداقل برسد.

"بودجه فدراسیون بزرگی مانند دوومیدانی به اندازه دو بازیکن تیم فوتبال استقلال یا پرسپولیس است"، داوری در این خصوص گفت: فوتبال شرایط خاص خود را و اصلا با سایر رشته‌ها قابل مقایسه نیست اما در مجموع باید به رشته‌های مدال‌آور که در جامعه ایجاد انگیزه می‌کند، توجه ویژه‌ای کرد. خوشبختانه این اراده در وزارتخانه وجود دارد. امیدوارم از شرایط سخت حاکم گذر کرده و با درخشش در تمام مسابقات آسیایی و بازی‌های آسیایی نشاط خوبی به جامعه وارد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواستی را به  وزیر ورزش مبنی بر اینکه به ورزش هم مانند یکی از کالاهای خاص نگاه شود تا ارز دولتی دریافت کند، ارائه دادم. نخبه‌های ورزش هم به عنوان کالاهای ارزشمند انسانی هستند. امیدوارم او بتواند از هیات دولت مصبه این امر را بگیرد. در صورت تحقق چنین موضوعی، فدراسیون‌ها شرایط خوبی خواهند داشت و از برنامه‌ها عقب نخواهند ماند.


تاریخ: 1391/8/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: