برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

با مخالفت علی‌نژاد؛مصوبه فدراسیون جهانی ووشو لغو شد/ علی‌نژاد: در تصمیمات جهانی تاثیرگذاریم

رئیس فدراسیون جهانی ووشو مصوبه هیات رئیسه این فدراسیون را که حکایت از حضور مدال‌آوران مسابقات قاره‌ای در مسابقات جهانی داشت با پیگیری کشورمان لغو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی قبل هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو به پیشنهاد "وانگ یولونگ"، رئیس کمیته فنی این فدراسیون اقدام به تصویب طرحی کرد که طی آن در بخش ساندا  فقط مدال‌آوران رقابت‌های قاره‌ای جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را پیدا می‌کردند. رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان که در هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو نیز عضویت دارد، همان زمان نسبت به تصویب این مصوبه اعتراض خود را با ذکر دلایل اعلام کرد ولی موفق به جلوگیری از تصویب این طرح نشد.

علی‌نژاد در این رابطه گفت: طی نامه‌ای به "یوزای چینگ"، رئیس چینی فدراسیون جهانی ووشو مضرات این قانون را اعلام کرده و هشدار دادم که این مصوبه با روح المپیکی شدن یک رشته ورزشی به دلیل جلوگیری از حضور کشورهای مختلف در مسابقات جهانی منافات دارد که  پس از آن طی رایزنی جدی و همه جانبه که با سایر اعضا صورت گرفت نهایتا رئیس فدراسیون جهانی با پذیرفتن این پیشنهاد روز گذشته بلافاصله دستور لغو قانون یادشده را صادر کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون ووشوی آسیا در خصوص معایب این قانون گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای اصلی فدراسیون آسیا و جهان طی پنج سال اخیر تلاش کرده‌ام که ووشو از سیطره کشورهای شرق آسیا به خصوص چین خارج شود و رفته رفته این رشته پرطرفدار رزمی در دیگر مناطق جهان توسعه و گسترش یابد تا مسئولان کمیته بین المللی المپیک را برای المپیکی شدن آن متقاعد کند.

وی ادامه داد: در این بین تصمیماتی که منجر به محدود کردن کشورها در مسابقات جهانی می‌شود لطمه جدی به ووشو آن هم در مسیر رسیدن به المپیک وارد می‌کند در حالی که همه ما تلاش می‌کنیم که تعداد کشورها در ووشو افزایش یابد نه اینکه آنها را با قوانین سخت و دشوار از سرمایه‌گذاری در این رشته رزمی منصرف کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو دلیل مهم دیگر مخالفت با این قوانین را کمک به مدال‌آوری ووشوی بانوان ایران خواند و تصریح کرد: همانطور که می‌دانید بانوان کشورمان طی دو دوره پیاپی در رقابت‌های جهانی کانادا و ترکیه در وزن 75- کیلوگرم صاحب مدال طلا شده‌اند و این وزن با توجه به شرایط فیزیکی بانوان در آسیا در رقابت‌های قاره‌ای حضور ندارد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جهانی ما عملا از رسیدن به مدال در این وزن محروم می‌شدیم.

علی‌نژاد در پایان تصریح کرد: به هر حال با پیگیری  و رایزنی‌های فراوان مانع به اجرا درآمدن این قانون مشکل ساز شدیم و خوشحالم که فدراسیون ووشوی ایران در تصمیمات و اتخاذ قوانین جهانی بانفوذ است و این مهم به بالا رفتن پرستیژ بین المللی و تقویت جایگاه ووشوی ایران در جهان کمک خواهد کرد.


تاریخ: 1391/8/3
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: