برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جوایز مالی و مدالها پس گرفته می شود جریمه پر افتخارترین رکابزن جهان

جام جم آنلاین: لانس آرمسترانگ باید تمام جوایز مالی و مدالی دوران قهرمانی خود از جمله مدال المپیک سیدنی را پس دهد.

لانس آرمسترانگ که تا همین چند وقت پیش از وی به عنوان پرافتخارترین رکابزن جهان و 7 دوره قهرمان رقابت‌های توردو فرانس نام برده می‌شد، اکنون پس از محرز شدن دوپینگش در جریان برگزاری این رقابت‌ها و بازپس گرفته شدن عناوین قهرمانی به عنوان یک متقلب بزرگ شناخته شده و باید تمام جوایز مالی و مدالی دوران قهرمانی خود پس دهد.

پس از آنکه شواهد تازه‌ای در خصوص دوپینگ آرمسترانگ بدست آمد، این دوچرخه سوار با محرومیت مادام‌العمر و پس گرفته شدن عناوین قهرمانی خود روبه‌رو شد و تمامی 7 عنوان قهرمانی وی در مسابقه‌های دوچرخه سواری تور دو فرانس که از او یک اسطوره ساخته بود پس گرفته شد.

این تصمیم در پی شواهد تازه بدست آمده از سوی آژانس ضد دوپینگ آمریکا گرفته شده است. این آژانس اعلام کرده شواهدی در دست دارد که این دوچرخه سوار به شکل حرفه‌ای و پیشرفته برنامه‌های دوپینگ خود را اجرا کرده است. گفته می‌شود این رکابزن مرتکب پیچیده ترین دوپینگ تاریخ شده است و گویا قرار نیست معمای این دوپینگ تا مدت‌های مدیدی مشخص شود.

بنابراین آرمسترانگ باید تمام مدال‌ها و جوایز نقدی دریافتی در جریان دوران ورزش حرفه‌ای خود را پس بدهد. بر همین اساس قرار است مبلغ دقیق بازگشتی از سوی فدراسیون جهانی روز جمعه مشخص شود.

همچنین مقرر شد که در دورانی که آرمسترانگ عناوین قهرمانی توردوفرانس را کسب کرده است، با بازپس گرفته شدن این عناوین، 7 دوره برگزاری این رقابت‌ها بدون قهرمان باقی بماند.

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تا مدال برنز بازی‌های المپیک 2000 سیدنی نیز از این رکابزن متقلب پس گرفته شود. (فارس)

تاریخ: 1391/8/3
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: