برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اول دی ماه/پیست اسکی شرق کشور در دامنه قله شیرباد افتتاح می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی از افتتاح رسمی تنها پیست اسکی شرق کشور در روز اول دی ماه سال جاری در دامنه های قله شیرباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مختارزاده در بیست و سومین نشست خبری هیات های ورزشی استان گفت: ورزش اسکی جزو معدود ورزش هایی است که علاقه مندان به آن می توانند در کنار خانواده های خود در محیطی امن، آرام و شاداب به فعالیت بپردازند.

وی افزود: 30 سال پیش احداث اولین پیست اسکی استان در منطقه ابرده شاندیز آغاز شد که به دلیل برخوردار نبودن از کار کارشناسی دقیق، روند اجرای این پروژه با مشکل مواجه و بعد از مدتی رها شد.

وی با اشاره به احداث پیست اسکی شیرباد به عنوان اولین پیست اسکی شرق کشور، اظهار داشت: اکنون بعد از گذشت بیش از 3 دهه علاقه مندان به این رشته ورزشی مهیج می توانند با کمک بخش خصوصی در محیطی ایمن، به فعالیت در این ورزش بپردازند.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی یکی از ویژگی های مهم این پیست را سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن عنوان کرد و گفت: با وجود انجام هزینه های فراوان از سوی بخش خصوصی، متاسفانه هیچ گامی از سوی مسوولان استان برداشته نشده است که این امر موجب تاسف است.

مختارزاده با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه ساخت راه دسترسی به پیست اسکی شیرباد است، افزود: از ابتدای مسیر جاده بین شهری مشهد به چناران تا پیست اسکی شیرباد 36 کیلومتر راه وجود دارد که حدود 8 کیلومتر آن تا روستای دولت آباد آسفالت، حدود 10 کیلومتر راه خاکی و 18 کیلومتر آن مسیر صعب العبور است.

وی یادآور شد: از تمام ارگان ها و نهادهایی که می توانستند در اتمام این پروژه کمک کنند مانند استانداری خراسان رضوی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تقاضای همکاری شده ولی تاکنون هیچ گونه کمکی برای اتمام این پروژه انجام نشده است.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت تکمیل پیست اسکی شیرباد، گفت: در صورت کمک ارگان های دولتی می توان با ایجاد هم افزایی از تمامی ظرفیت های این منطقه استفاده و رشته های ورزشی دیگر مانند دوچرخه سواری کوهستان، کوهنوردی و قایقرانی را در راستای افزایش نشاط جامعه راه اندازی کرد.

مختارزاده با اشاره به این که تنها فردی عاشق این رشته ورزشی می تواند سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی در این حوزه انجام دهد، بیان کرد: این پیست اسکی در صورت افتتاح تا 20 سال آینده هم با فروش خدمات نمی تواند هزینه اولیه این سرمایه گذاری سنگین را برگرداند.

محمد علیان دبیر هیات اسکی خراسان رضوی نیز گفت: امسال پنج سال از تاسیس هیات اسکی استان می گذرد و در طول این مدت با وجود نبود پیست اسکی در این منطقه خوشبختانه خراسان رضوی در مسابقات کشوری حضور داشته است تا توانمندی های خود را به فدراسیون اسکی ا علام کند.

وی با اشاره به کسب مقام هفتمی ورزشکاران استان در بین 15 استان شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور که سال گذشته در تهران برگزار شد، افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای سنین پایه، اعزام تیم ها به مسابقات کشوری، شرکت تیم ها در اردوهای خارج از استان و برگزاری مسابقات استانی از جمله فعالیت های هیات در سال های گذشته بوده است.

علیان یادآور شد: امسال علاوه بر این فعالیت ها کلاس کارآموزی مربیگری اسکی در پیست شیرباد برگزار می شود تا علاقه مندان بتوانند با هزینه کمتر، مدرک مربیگری فدراسیون را دریافت کنند.

دبیر هیات اسکی خراسان رضوی از مدیران ورزشی، سیاسی و نهادهای اجرایی استان خواست تا در اتمام این پروژه عظیم ملی مشارکت کنند تا جوانان بتوانند در محیطی سالم و امن از این ورزش مفرح بهره جویند.

مدیرعامل باشگاه اسکی شیرباد گفت: کار کارشناسی و یافتن محیطی با امکانات جغرافیایی مناسب برای ساخت پیست اسکی شیرباد حدود 5 سال به طول انجامیده است که تا کنون تمام هزینه های آن به صورت کاملا شخصی و بدون کمک نهادهای دولتی انجام شده است.

کاظم مظلومی افزود: این پیست شامل ساختمانی سه طبقه میباشد که در مجموع برای احداث آن 1000 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

مظلومی در مورد دیگر ویژگی های این پیست اظهار داشت: پیست شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان با ارتفاع 3 هزار و 310 متر، بنا شده است و به همین دلیل در بیشتر ماه های سال برف گیر می باشد و مساحت 50 هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده هایشان فراهم کرده است.

وی با انتقاد از وعده های عمل نشده مسوولان در کمک به فراهم کردن تجهیزات و یا پرداخت وام برای تجهیز کردن این پیست گفت: تاکنون از سوی هیچ یک از مسوولان که وعده کمک داده اند و از نزدیک برای بازدید پیست آمده اند، هیچ گونه کمکی برای اتمام این پروژه انجام نشده است.

مدیرعامل و صاحب باشگاه اسکی شیرباد از آغاز ثبت نام علاقه مندان برای حضور در پیست اسکی شیرباد خبر داد و اظهار داشت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به باشگاه اسکی شیرباد و یا هیات اسکی استان و انجام ثبت نام در روزهایی که پیست دارای شرایط اسکی از لحاظ جوی باشد از خدمات پیست مانند ایاب و ذهاب، اسکان و امکانات دیگر  استفاده کنند.


تاریخ: 1391/8/15
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: